طراحی سایت لوازم آرایشی و بهداشتی

شاید شما صاحب یک مغازه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی باشید، یا شاید هم بخواهید به تازگی وارد این صنعت بزرگ و پولساز شوید. شاید هم تصمیم دارید که با طراحی سایت فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، وارد دنیای کسب و کار آنلاین شوید. 
در تمامی این حالت‌ها، سوالات و نگرانی‌های مختلفی می‌توانید داشته باشید. مثل:
 
  • آیا این کار واقعا سودآور و پولساز است؟
  • به چه شکلی بهتر است فعالیت کنم؟ فیزیکی؟ یا آنلاین؟
  • می‌تونم از طریق ایجاد یک پیج اینستاگرام وارد این حیطه شوم؟
  • راه اندازی یک سایت فروش آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی کار سختی است؟
  • چطور می‌توانیم برای فروشگاه آنلاین خود جذب مشتری کنیم؟
 

۱۰۰۰ میلیارد تومان: فروش یک سال سایت لوازم آرایشی و بهداشتی!

اگر می‌خواهید با طراحی سایت فروش لوازم آرایشی و بهداشتی وارد این صنعت شوید، حتما یکی از مهم‌ترین سوالات و دغدغه‌های شما، میزان درآمد و سودی است که می‌توانید از این کار داشته باشید. 
در ادامه با بررسی آمارهای رسمی، به شما ثابت می‌کنیم که چرا این حیطه، یکی از سودآورترین و پولسازترین صنعت‌ها در ایران و دنیا می‌باشد.

گزارش سالانه وب‌سایت «خانومی»

وبسایت «خانومی» یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه‌ی فروش محصولات آرایشی و بهداشتی است که هرسال گزارش بسیار جامعی را از میزان فروش و سود خود منتشر می‌کند که میتواند اطلاعات و انگیزه‌ی خوبی را برای شما در این زمینه فراهم کند.

 

هزار میلیارد تومان فروش «خانومی» فقط در سال ۱۴۰۲

image
اگر به آمار منتشر شده توسط وبسایت خانومی دقت کنید، اطلاعات جذابی را می‌توانید از آن بدست بیاورید.
به نرخ رشد میزان فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در سال‌های مختلف دقت کنید.
 

از سال ۱۳۹۳ این عدد با ۳۸۰ میلیون تومان شروع شده و سال ۱۴۰۲ به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
همین آمار به تنهایی ثابت می‌کند که این بازار چقدر می‌تواند پتانسیل درآمدزایی داشته باشد.


آیا من هم می‌تونم ۱۰۰۰ میلیارد تومان بفروشم؟

اینکه کسب و کاری مثل «خانومی» توانسته به این میزان از فروش برسد، به این معنا نیست که شما هم دقیقا باید به همین میزان فروش برسید.
بلکه این آمار به این معناست که این بازار، مخاطب و مشتری‌های بسیاری دارد. شما قرار نیست تمام سهم بازار فروش لوازم آرایشی و بهداشتی را سهیم شوید.
بلکه برای مثال اگر بتوانید فقط ۵٪ از فروش کل این بازار را برای خود داشته باشید، حدود ۵۰ میلیارد تومان می‌شود که به اندازه‌ی کافی می‌تواند عدد بزرگ و وسوسه‌کننده‌ای باشد!

آیا واقعا میشه لوازم آرایشی و بهداشتی رو آنلاین فروخت؟

اگر قصد طراحی سایت لوازم آرایشی و بهداشتی را داشته باشید و بخواهید وارد این صنعت شوید، حتما نگرانی‌ها و سوالات دیگه‌ای نیز دارید. مثل:
  • آیا واقعا مردم این محصولات را آنلاین خریداری میکنند؟
  • تعداد حدودی مشتریان لوازم آرایشی و بهداشتی چقدر است؟
  • آیا با وجود رقبای دیگر، من شانسی برای موفقیت در این بازار دارم؟

برای پاسخ به این سوالات، بهتر است باز هم نگاهی به آمار سالیانه وبسایت «خانومی» بیندازیم:
image

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، تعداد مشتریان خرید لوازم آرایشی و بهداشتی، هر ساله رو به افزایش بوده است. برای مثال سال ۱۴۰۲، تعداد مشتریان ۵۶٪ به نسبت سال قبل (۱۴۰۱) رشد داشته است. این آمار چند تحلیل مهم دارد:
  • مشتریان این حیطه، هرروز در حال افزایش هستند.
  • کاربرانی که بصورت اینترنتی این دسته بندی محصولات را خریداری میکنند، هر سال بیشتر می‌شوند.
  • می‌توان در سال‌های آینده نیز انتظار رشد حداقل ۵۰ درصدی این حوزه را داشت.

۱ میلیون و ۳۳۴ هزار مشتری واقعا عدد کمی نیست!

اگر جمعیت ایران ۸۰ میلیون نفر باشد و ۴۰ میلیون آن را خانوم‌ها تشکیل دهند، در سال ۱۴۰۲، یک میلیون از آن‌ها اقدام به خرید اینترنتی وسایل آرایشی و بهداشتی کرده‌اند که طبیعتا در سال‌های آینده این آمار بیشتر میشود.
‍پس این آمار نشان می‌دهد که این حوزه، چقدر پتانسیل رشد و درآمدزایی دارد. به شرطی که استراتژی مناسبی برای ورود و فعالیت در این بازار را داشته باشید.

هزینه‌های طراحی سایت لوازم آرایشی بهداشتی؟

اگر هدف‌تان طراحی سایت لوازم آرایشی و بهداشتی باشد، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید وب‌سایت کسب و کارتان را طراحی کنید که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

در زیر ۳ روش طراحی سایت لوازم آرایشی و بهداشتی را باهم بررسی و مقایسه می‌کنیم:
  • اختصاصی (کدنویسی از صفر) : بالای ۱۰۰ میلیون تومان
  • وردپرس آماده: بالای ۱۵ میلیون تومان
  • سایت ساز حرفه‌ای: سالیانه از ۳.۷ میلیون تومان به بالا (تا ۱۰۰ میلیون تومان)

image
 

سایت زدیم،‌ حالا چطور مشتری بیاریم؟

بعد از اینکه اقدام به طراحی سایت لوازم آرایشی و بهداشتی کردیم، کار اصلی ما شروع می‌شود. یعنی هدایت مشتریان به وب‌سایت و شروع فروش آنلاین.
شاید دغدغه و نگرانی اصلی شما این باشد که «خب سایت زدیم، حالا چطور مشتری بیاریم؟»
در این زمینه راهکارهای مختلف و متنوعی وجود دارد که در ادامه درباره‌ی بخشی از آن‌ها صحبت می‌کنیم.

اینستاگرام، مقر اصلی خانوم‌ها در دنیای مجازی

یکی از اصلی‌ترین و بزرگترین کانال‌های فروش کسب و کارهای آرایشی و بهداشتی اینستاگرام هست.
این روزها خانوم‌ها که مشتری هدف کسب و کار شما هستند، بخش زیادی از زمان آزاد خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف مخصوصا اینستاگرام سپری می‌کنند.
اگر می‌خواهید یک کانال فروش راحت و بی‌دردسر ایجاد کنید، فعالیت در اینستاگرام را باید در روند کاری خود قرار دهید.

سوال: اگر قرار است در اینستاگرام فعالیت کنم، چرا سایت بزنم؟

سوال خوبی است. دقت کنید که اینستاگرام یک ابزار فروش اینترنتی نیست. بلکه یک شبکه‌ی اجتماعی است.
شما با فعالیت در اینستاگرام، می‌تواند فالوور و بازدیدکننده جذب کنید و محصولات خود را به آن‌ها نمایش دهید. اما اگر بخواهید همان محصولات‌تان را در اینستاگرام بفروشید، با محدودیت های زیادی مواجه می‌شوید.
اگر بخواهید بدون وبسایت فعالیت کنید و صرفا در اینستاگرام بفروشید، با مشکلات زیادی مواجه می‌شوید. برای مثال:
  • برای فروش هر محصول، باید سوالات بسیاری را در دایرکت جواب دهید. اینکار زمان زیادی را از شما میگیرد. در صورتی که می‌توانید تمام این اطلاعات را در وب‌سایت خود وارد کنید و مشتریان را به وب‌سایت ارجاع دهید.
  • اگر بخواهید قیمت را در کپشن وارد کنید، ممکن است در طول زمان قیمت محصول یا ویژگی محصول شما تغییر کند و این کار اعتماد مشتری شما را از بین می‌برد.
  • در اینستاگرام شما امکان پیشنهاد دادن محصولات دیگر به کاربر را بصورت اتوماتیک ندارید و باید بصورت دستی اینکار را انجام دهید.
  • فرایند ثبت‌سفارش، گرفتن اطلاعات کاربر، پیگیری سفارش و… در اینستاگرام بسیار سخت و طاقت‌فرساست. اما در وب‌سایت کاملا اتوماتیک و راحت انجام می‌شود.
  • در کل پاسخ دهی و مدیریت مشتریان در دایرکت کار بسیار زمان‌بر و سختی است. اما این کار در وب‌سایت بسیار راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.
بصورت خلاصه کاری که طراحی سایت لوازم آرایشی و بهداشتی برای شما می‌کند، راحت‌تر و سریع‌تر کردن فرایند فروش‌تان است.
همینطور با داشتن یک وب‌سایت، زمان کم‌تری از شما در پاسخ‌دهی و مدیریت مشتریان در دایرکت هدر می‌شود و می‌توانید زمان آزادتری برای گسترش کسب و کار خود داشته باشید.

کمپین‌های مناسبتی، اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین روش فروش

یکی از اصلی‌ترین هدف‌های طراحی سایت لوازم آرایشی و بهداشتی، افزایش فروش این کسب و کارهاست.
یکی از روش‌هایی که می‌تواند برای شما فروش بسیاری ایجاد کند، تهیه و تنظیم کمپین‌های فروش مناسبتی است.
کمپین فروش به این معناست که شما یک پیشنهاد ویژه و با مدت زمانی محدود را به کاربر خود ارائه می‌دهید. مثلا:
  • به مناسبت روز مادر، ۱۰٪ تخفیف روی سفارش‌ها تا تاریخ …
  • به مناسبت روز زن، ارسال رایگان سفارش‌های بالای ۱۰۰ هزار تومان
  • به مناسبت روز x، یک y رایگان روی همه سفارش‌ها

پیشنهاد‌هایی که شما در کمپین‌های فروش ارائه می‌دهید، اصطلاحا باید پیشنهاد‌های جذاب و رد نشدنی باشد. 
اگر بتوانید پیشنهادهای جذابی را طراحی و ارائه کنید، می‌توانید فروش‌های خوب و بالایی را در کمپین‌های فروش خود تجربه کنید.

قدرت برگزاری کمپین: ۴۰ میلیارد تومان فروش در۶ روز!

image
برای مثال طبق آمار سالانه وب‌سایت خانومی، در یک کمپین تخفیف به نام «جمعه سیاه» توانسته‌اند رکورد فروش ۴۰ میلیارد تومان را در ۶ روز بزنند.
این تنها بخشی از قدرت برگزاری و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند ‌می‌باشد.

همکاری در فروش، یک استراتژی چند سر برد!

در مسیر طراحی سایت لوازم ٰآرایشی و بهداشتی،‌ یکی دیگر از استراتژی‌هایی که برای افزایش فروش می‌توانید انتخاب کنید، راه‌اندازی سیستم همکاری در فروش است.
همکاری در فروش به چه معناست؟
همکاری در فروش یا Affiliate Marketing به سیستمی می‌گویند که افراد دیگر، در قبال کمک به فروش محصولات شما، درصدی را بصورت پورسانت دریافت می‌کنند.

برای مثال شرایطی را تصور کنید که می‌خواهید به یک بلاگر یا اینفلوئنسر آرایشی، یک تبلیغ سفارش بدهید. برای مثال اگر هزینه‌ی تبلیغات این فرد ۱۰ میلیون تومان باشد، این مبلغ را دریافت می‌کند و با یک استوری کار را جمع میکند!
اما با کمک سیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)، شما می‌توانید یک پیشنهاد جذاب به آن اینفلوئنسر بدهید. به این صورت که یک لینک اختصاصی برای او بسازید که هرکس از طریق آن لینک از شما خرید کرد، درصد مشخصی را به او به عنوان پورسانت پرداخت کند.
در این سناریو شما برای مثال ۵ میلیون تومان هزینه‌ی تبلیغ می‌دهید و ۱۵ درصد پورسانت. در این حالت آن اینفلوئنسر به این دلیل که میزان درآمد خودش نیز بستگی به میزان فروش شما دارد، تمام تلاش خود را می‌کند که تبلیغی برای شما بسازد که فروش بیشتری را تجربه کنید. به این دلیل که در این صورت درآمد خودش نیز افزایش پیدا می‌کند.

راه اندازی سیستم همکاری در فروش، مزایای بسیاری دارد که این مورد، فقط یکی از مواردی بود که مثال زدیم. شما با خلاقیت و استراتژی‌های خودتان، می‌توانید از این سیستم در راستای افزایش فروش کسب و کار خود استفاده کنید.

ترب (و سایر فروشگاه‌ها) را فراموش نکنید

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید مشتریان بالقوه‌ی زیادی را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید، فعالیت در فروشگاه‌های مختلف است. مثل:
  • ترب
  • ایمالز
  • دیجی کالا
  • و…

اگر قصد طراحی سایت لوازم آرایشی و بهداشتی دارید، خوب است بدانید که فروشگاه‌ساز سپهر امکان اتصال به تمامی سیستم‌های فروشگاهی بالا را دارد و به راحتی می‌توانید فروشگاه خود را به این وب‌سایت‌ها متصل کنید و فروش کسب و کارتان را متحول کنید.
 

حسابداری، صندوق داری و انبارداری، الزام هر کسب و کار

اگر میخواهید در زمینه طراحی سایت لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت کنید،‌ تعداد بالای محصولات می‌تواند یک چالش برای کسب و کار شما باشد.
در فروشگاه ساز سپهر ما امکانات و ویژگی های منحصر به فردی را برای شما در نظر گرفته‌ایم که بصورت ویژه‌ای بتوانید صندوق داری و انبار داری محصولات خود را انجام دهید.
همچنین ما امکان اتصال به سیستم های حسابداری مختلف را داریم. مثل:
 

  • هلو
  • باران 360
  • دیاکو
  • حسابفا
  • پالیز
  • سپیدار
  • و ...

جمع‌بندی نهایی

در نهایت می‌توانیم بگوییم که اگر قصد طراحی سایت لوازم آرایشی و بهداشتی را دارید و می‌خواهید وارد این صنعت شوید، باید بدانید که این صنعت یک حیطه‌ی رقابتی است. البته این به این معنا نیست که نمی‌توانید در این حوزه فعالیت کنید و سود داشته باشید. قطعا می‌توانید.
اما برای کسب سود و رقابت در این زمینه، نیاز دارید که یک استراتژی مناسب برای فعالیت و ورود به بازار داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم که اطلاعات جامعی را از این صنعت با شما به اشتراک بگذاریم.

اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید، با ما تماس بگیرید: 02147623030
سوال یا نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید
نویسنده
authorمهدی خسروی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰