20% تخفیف جشنواره پاییزی تا دهم مهرماه

کد تخفیف Payiz1403

طراحی بنر و کاور سایت فروشگاهی + 5 نمونه ی لایه باز رایگان و کد تخفیف

طراحی بنر و کاور سایت فروشگاهی + 5 نمونه ی لایه باز رایگان و کد تخفیف
چهارشنبه 28 شهریور 1403
وقتی یک فروشگاه اینترنتی ایجاد میکنیم یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهیم طراحی چند بنر گرافیکی برای شکل دادن به سایت است. معمولا نمی دانیم از کجا شروع کنیم یا اینکار را به چه کسی بسپاریم؟
طراح گرافیک بنر از کجا پیدا کنیم؟

خبر خوب اینکه ما در این مقاله هم به شما انواع بنرها و سایز و کارکرد آنرا معرفی می کنیم و هم چند نمونه ی لایه باز برای اینکه بتوانید سریع تر بنرهای خود را ایجاد کنید در اختیار شما قرار میدهیم.
همچنین اگر شما فروشگاه اینترنتی خود را در فروشگاه ساز سپهر ایجاد کرده باشید می توانید از طریق سرویس طراحی بنر فروشگاهی ما اینکار را با هزینه ی مناسبی به ما سفارش دهید.
برای این هدف، یکی از مهم ترین عوامل اهمیت دادن به محتوای گرافیکی و تبلیغاتی فروشگاه‌تان است.
در یک وبسایت فروشگاهی، مکان‌های مختلفی برای نمایش بنر وجود دارد. در ادامه، جایگاه‌های مختلف بنرها در وبسایت را باهم بررسی می‌کنیم و در انتهای مقاله یک فایل شامل 5 طرح لایه باز رایگان را برای دانلود قرار می‌دهیم.

چه بنرهایی باید طراحی کنیم؟

 

1- اسلایدر صفحه اصلی (Hero Slider)

image
یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین جایگاه‌ها برای نمایش بنرها، اسلایدر اصلی وبسایت شما می‌باشد. این اسلایدر معمولا بزرگترین سایز عکس را در صفحه دارد و بالای صفحه اصلی وبسایت نمایش داده میشود. به همین دلیل به آن Hero Slider نیز گفته می‌شود.
 

مهم‌ترین ویژگی‌های اسلایدر اصلی (Hero) چیست؟

کدام یک از محصولات شما بیشترین سود را برای شما دارد؟ یا کدام محصول را دوست دارید زودتر و سریع تر بفروشید؟
اسلایدر صفحه اصلی یا همان Hero بهترین مکان برای محصولاتی است که می‌خواهید آن را در مرکز توجه مخاطبان‌تان قرار دهید.

آخرین و مهم‌ترین اطلاع رسانی‌ها

یک اطلاع رسانی مهم و فوری دارید که می‌خواهید کاربران‌تان هرچه سریع‌تر از آن مطلع شوند؟ بهترین جا برای اعلام کردن آن اسلایدر اصلی سایت‌تان است. زیرا بیشترین میزان توجه را به خود جذب می‌کند و می‌تواند کاربران را از آخرین اخبار کسب و کار شما مطلع کند.

بهترین جایگاه برای کمپین‌های فروش و تخفیف!

فرض کنید که در یک کمپین تخفیف هستید و می‌خواهید بیشترین فروش را تجربه کنید، حتما یک بنر حرفه‌ای طراحی کنید و آن را در اسلایدر اصلی وبسایت خود قرار دهید. در این حالت کاربران بسیار زیادی از تخفیف و کمپین شما مطلع می‌شوند و می‎‌توانید فروش بالایی را تجربه کنید.
  سفارش بنر فروشگاهی حرفه‌ای با 30% تخفیف

2- بنرهای گروه بندی محصولات

image
اگر که شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید که تنوع محصولات بالایی از محصولات را دارد، برای گیج نشدن کاربر، بهتر است که یک گروه بندی مناسب برای محصولات خود داشته باشید. زیرا:
  • به کاربر کمک میکند که محصول مد نظرشان را سریع‌تر و ساده‌تر پیدا کنند
  • برای سئوی وبسایت شما بسیار مهم است
  • باعث منظم‌تر شدن و حرفه‌ای تر شدن وبسایت شما می‌شود.
 
حتما شما هم دوست دارید که وبسایت‌تان یک ظاهر حرفه‌ای و چشم نواز داشته باشد، برای این‌کار بهتر است که در بخشی از وبسایت خود، دسته‌بندی‌های مختلف را قرار دهید و برای هرکدام از آن‌ها یک کاور اختصاصی طراحی کنید. اینطور می‌توانید کاربران را راحت‌تر به سمت خرید از وبسایت‌تان هدایت کنید. ساخت فروشگاه اینترنتی خود در کمتر از 5 دقیقه ... کلیک کنید

3- بنرهای پایین صفحه

image
یکی دیگر از قسمت‌هایی که می‌توانید در وبسایت خود از بنرها استفاده کنید، قسمت پایینی صفحه و نزدیک به فوتر وبسایت است. 
اطلاعاتی که در این بنرها می‌توانید قرار دهید، با توجه به موضوع و هدف کسب و کارتان می‌تواند متفاوت باشد. 
image
به عنوان مثال یکی از ایده‌هایی که می‌توانید برای بنرهای پایین سایت استفاده کنید، گروه بندی محصولات‌تان بر پایه قیمت آن است. با توجه به شرایط اقتصادی این روزها، اینکار می‌تواند کاربران را هدایت کند که با توجه به بودجه خود، یک خرید هوشمندانه از وبسایت شما داشته باشند.

تنظیمات اختصاصی بنرها در پنل مدیریت سپهر

در قسمت مدیریت گرافیکی وبسایت خود در سایت ساز سپهر، شما می‌توانید بخش‌های بنری مختلف را در وبسایت خود قرار دهید و همینطور سایز مناسب برای بنرهای مختلف را مشاهده کنید. در عکس زیر، بخشی از این تنظیمات مشخص است که می‌توانید آن را با کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) به وبسایت خود اضافه کنید:
image کلیک کنید و تمامی امکانات سپهر را ۷ روز رایگان تست کنید


یک محتوای گرافیکی حرفه‌ای، چگونه می‌تواند روی وبسایت شما تاثیرگذار باشد؟

چرا از بنرهای گرافیکی استفاده کنیم

افزایش اعتماد مشتریان

بنرهای تصویری در سایت باعث میشود که کاربران حس کنند با یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای مواجه هستند و راحت‌تر به شما و کسب و کارتان اعتماد میکنند.

زیباتر شدن جلوه بصری سایت (ui/ux)

وبسایت شما در حالت عادی خام است و جلوه‌ی بصری خاصی ندارد. قرار دادن بنرهای حرفه‌ای در وبسایت باعث میشود که کسب و کارتان یک زیبایی ظاهری بیشتر و چشم نواز پیدا کند. طبق آمار وبسایت digitalsilk حدود 75% کاربران، کسب و کار شما را بر اساس ظاهر بصری وبسایت‌تان (همان ui/ux) قضاوت می‌کنند که آیا قابل اعتماد هستید یا خیر!

افزایش فروش

با قراردادن بنرهایی با پیشنهادات ویژه (مثل تخفیف، ارسال رایگان و…) می‌تواند باعث افزایش فروش کسب و کار اینترنتی شما شود.

افزایش نرخ تعامل و بازدید از صفحات

اینکه یک کاربر چند صفحه از وبسایت شما را بازدید میکند، فاکتور مهمی برای افزایش رتبه شما در گوگل می‌باشد. با قراردادن بنرهای تصویری می‌توانید نرخ درگیری (Engagement Rate) کاربر با وبسایت‌تان را افزایش دهید. طبق تحقیقات، یک وبسایت با ظاهری زیبا و چشم‌نواز، می‌تواند بیش از 47% نرخ درگیری بالاتری را برای شما و کسب و کارتان ایجاد کند. که این مستقیما به معنای افزایش فروش شما است.

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

تصاویر و گرافیک‌های بهینه‌شده می‌توانند در بهبود رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو مؤثر باشند. به عنوان مثال، استفاده از تصاویر کم‌حجم با تگ‌های مناسب، می‌تواند سرعت بارگذاری سایت را تا 20% بهبود ببخشد و در نتیجه، تاثیر مثبتی روی سئو داشته باشد.
 

این فرصت رو از دست نده

اگر هنوز از سایت ساز سپهر استفاده نکرده‌اید و فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نکرده‌اید، در حال از دست دادن یک بازار بزرگی از مشتریان اینترنتی هستید. پس: همین الان وبسایت خود را کاملا رایگان راه اندازی کنید یا برای مشاوره بیشتر با ما در ارتباط باشید (02147623030)

تماس با ما و دریافت مشاوره رایگان

سوال یا نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید
نویسنده
authorمهدی خسروی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰