معرفی انواع بنر فروشگاه اینترنتی

معرفی انواع بنر فروشگاه اینترنتی
چهارشنبه 4 بهمن 1402

یکی از مباحث مهم در یک فروشگاه اینترنتی تبلیغات اثربخش است. هدف از طراحی بنرهای تبلیغاتی در فروشگاه اینترنتی، جلب توجه مخاطب به یک محصول یا لندینگ پیج خاص است. به همین دلیل طراحی بنر فروشگاهی اهمیت بسیاری دارد.

اگر قصد دارید نرخ تبدیل مخاطب به مشتری را در فروشگاه اینترنتی خود افزایش دهید باید به اصول طراحی بنر توجه کنید. معمولا فروشگاه‌هایی که به مباحث طراحی توجهی ندارند مشتریان زیادی را از دست می‌دهند.

اهمیت طراحی بنر فروشگاه اینترنتی

یک فروشگاه اینترنتی با محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کند توسط مخاطبان شناخته می‌شود. هنگامی که کاربر از طریق یک لینک در موتورهای جستجو یا تبلیغات اینترنتی وارد صفحه فرود فروشگاه اینترنتی می‌شود، مجموعه‌ای از تصاویر را مشاهده می‌کند. این تصاویر به اهداف مختلفی طراحی می‌شوند و به کاربر کمک می‌کنند تا راحت‌تر به هدف خود برسد.

انواع تصاویر مورد استفاده در یک فروشگاه اینترنتی

  • آیکن: تصاویر کوچکی هستند که برای القاء یک موضوع در ذهن مخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرند

  • بنر و پوستر: تصاویر گرافیکی هستند که در سایزهای مربعی یا مستطیلی طراحی می‌شوند و اطلاعاتی را به مخاطب انتقال می‌دهند. معمولا در پوسترها حجم محتوای بیشتری نسبت به یک بنر قرار می‌گیرد.

  • اسلایدر: تصاویری هستند که در بالای فروشگاه اینترنتی قرار می‌گیرند و به معرفی کمپین یا دسته‌های از محصولات در فروشگاه می‌پردازند.

  • تصویر محصول: عکس یک محصول است. برای اینکه مخاطب بتواند بهتر تصمیم بگیرد معمولا تصاویر گوناگونی از محصول تهیه و در فروشگاه قرار می‌گیرد.

ابعاد یک بنر در فروشگاه اینترنتی

در طراحی بنر یک فروشگاه اینترنتی باید به سایز بنر توجه کرد. معمولا بنرها در سایزهای مختلفی طراحی می‌شوند. با توجه به جایگاهی که بنر در آنجا قرار داده خواهدشد، باید یک سایز استاندارد برای آن انتخاب کرد.

هدف از طراحی بنر فروشگاه اینترنتی

هدف از طراحی بنر فروشگاه اینترنتی این است که پیام خاصی را درباره یک کمپین یا محصول خاص به مخاطب انتقال دهد. مخاطب بعد از دیدن پیام بنر باید یک اقدام خاص (Call to Action)  مثل کلیک و در ادامه، خرید محصول را انجام دهد.

ویژگی‌های یک بنر فروشگاهی

یک بنر فروشگاهی بایستی توانایی جلب توجه مخاطب و جذب او را داشته باشد. بنابراین یک بنر باید:

  • زیبا و کاربرپسند باشد
  • از تصاویر باکیفیت در آن استفاده شود
  • پیام واضحی را به مخاطب انتقال دهد و او را دعوت به یک اقدام مشخص کند
  • ساده و واضح باشد
  • متن روی بنر به سادگی قابل خواندن باشد
  • در طراحی آن به روانشناسی رنگ توجه شده باشد.

انواع بنر فروشگاه اینترنتی

در طراحی بنر فروشگاه اینترنتی باید به نوع بنر توجه داشت:

  1. بنر ثابت که نوشته‌های روی آن ساکن هستند و تغییر نمی‌کنند. در این نوع بنرها که در سایزهای مختلفی طراحی می‌شوند، محتوا تغییر نمی‌کند و همیشه نوشته مقابل دید مخاطب است، در نتیجه بیشتر مورد مطالعه قرار می‌گیرند.
  2. بنر متحرک که نوشته‌های روی آن ثابت نیست و در هر چند ثانیه نوشته یا تصاویر تغییر می‌کنند. در بنرهای پویا یا متحرک، حجم نوشته بیشتری را می‌توان به مخاطب نمایش داد. این نوع از بنر چون پویا است توجه بیشتری را جلب می‌کند.

دعوت به اقدام نقطه تمایز طراحی بنر فروشگاه اینترنتی

بنرهای استفاده شده در فروشگاه اینترنتی تاثیر زیادی روی تصمیم‌های مخاطبان می‌گذارند. میزان موفقیت یک بنر را می‌توان از نرخ بازدید به کلیک آن اندازه گرفت. یک بنر موفق باید بتواند در کسری از ثانیه توجه مخاطب را جلب کرده و با داشتن یک دعوت به اقدام مشخص (CTA)  کاربر را مجاب به کلیک روی بنر کند.

انتخاب طراح حرفه‌ای برای بنر فروشگاهی

در طراحی بنر فروشگاه اینترنتی، نقش طراح را نمی‌توان منکر شد. یک طراح باید علاوه بر اصول طراحی و زیباشناسی با علم بازاریابی و تبلیغات هم آشنا باشد. طراح با داشتن شم هنری و آشنایی با علم بازاریابی می‌تواند بنری زیبا را طراحی کند که نرخ کلیک بالایی داشته باشد.

نکات مهم در هنگام سفارش طراحی بنر سایت فروشگاهی

هنگامی که قصد دارید یک بنر سایت فروشگاهی را برای طراحی سفارش دهید به موارد زیر توجه کنید:

  1. دقت به تجربه طراح و داشتن نمونه کارهای قابل قبول
  2. اطلاع به طراح در مودر جایگاه انتشار بنر و تعیین سایز آن در سایت
  3. مشخص نمودن هدف از طراحی بنر سایت فروشگاهی
  4. زمان‌بندی دقیق برای تحویل بنر توسط طراح
  5. توافق درباره نوع کال تو اکشن بنر با طراح
  6. مشخص کردن قیمت طراحی بنر فروشگاه اینترنتی

 سخن پایانی...

طراحی بنر فروشگاه اینترنتی از جمله موضوعاتی است که می‌تواند علاوه بر زیبا نمودن ظاهر سایت فروشگاهی بر روی میزان فروش نیز تاثیر بگذارد. بنابراین در هنگام سفارش یک بنر حتما دقت کافی را داشته باشید و طراحی بنر را به شرکت‌ها یا طراحانی واگذار کنید که تجربه لازم در این زمینه را داشته باشند.

طراحی بنر فروشگاه اینترنتی

فروشگاه ساز سپهر برای راحتی کار فروشگاه‌های ساخته شده با این فروشگاه ساز این امکان را فراهم نمونه است که صاحبان فروشگاه‌ها بتوانند با انتخاب خدمات اختصاصی مورد نیازشان و با کمترین هزینه سفارش طراحی بنرهای حرفه‌ای و مخاطب پسند برای سایت خود را داشته باشند. برای مشاهده این خدمات و پکیج‌ها میتوانید از پنل مدیریت فروشگاه‌ خود این لیست را به صورت کامل مشاهده نمایید و پیکج مورد نیاز خود را سفارش دهید.

اگر هنوز فروشگاه ساز سپهر را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود انتخاب نکرده‌اید همین الآن رایگان آن را ایجاد نمایید. ایجاد فروشگاه اینترنتی

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorرایانش ابری سپهر
کلیدواژهlearn
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

طراحی لوگوی ارزان شعار اصلی برخی از شرکت‌های طراحی است که صاحبان مجموعه‌های نوپا را برای ثبت سفارش طراحی به تکاپو وا می‌دارد. با توجه به رقابت بالایی که بین شرکت‌های مختلف وجود دارد، تبلیغات و لوگوی مناسب تأثیر مهمی بر وجهه یک برند دارد. لوگوی یک مجموعه باید هویت شرکت موردنظر را به بهترین شیوه ممکن به مشتریان معرفی نماید. به همین دلیل انتخاب و طراحی لوگوی مناسب اهمیت بالایی دارد و باید با وسواس زیادی انجام گیرد.
✍🏻 نوید کوهی
ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت یا مدیر وبسایت یک موقعیت شغلی بسیار پر مخاطب و فنی است که نیاز به آگهی کامل در حوزه مدیریت سایت دارد و ادمین سایت می تواند وظایف متفاوت و متعددی را ...
✍🏻 میلاد رضایی
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰