اپلیکیشن ساز چیست؟

اپلیکیشن ساز چیست؟
چهارشنبه 4 بهمن 1402

اپلیکیشن ساز چیست؟ اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید یا قصد راه اندازی یکی از آن‌ها را دارید، احتمالا با این سوال مواجه شده‌اید. اگر هم تاکنون چنین کلمه‌ای را نشنیده‌اید، بهتر است هرچه زودتر برای رونق بیزینس آنلاین خود با آن آشنا شوید.
حالا چرا اصلا باید بدانید اپلیکیشن ساز چیست؟ مگر داشتن یک وب سایت فروشگاهی یا فروش از طریق شبکه های اجتماعی کافی نیست؟ متاسفانه باید بگویم خیر! در عصر حاضر که بسیاری از مردم تقریبا تمام کارهای خود را با استفاده از گوشی‌های هوشمندشان انجام می‌دهند، داشتن یک اپ فروشگاهی می‌تواند برای کسب و کارتان بسیار مفید باشد و مشتریان بیشتری را جذب کند.
پس اگر دوست دارید بدانید اپلیکیشن ساز چیست و چگونه می‌توانید یک اپ فروشگاهی کاربردی داشته باشید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

تعریف اپلیکیشن ساز

ساخت یک اپ فروشگاهی معمولا به دو صورت انجام می‌شود. راه اول این است که شما با یک برنامه نویس موبایل قرارداد می‌بندید تا او برنامه‌ای برای فروشگاه آنلاین شما طراحی کند. این کار با اینکه می‌تواند نتیجه بسیار جذابی داشته باشد ولی به هزینه زیادی نیاز دارد و گاهی اوقات ممکن است حتی تا 6 ماه هم طول بکشد. به این ترتیب به نظر نمی‌رسد که چنین کاری صرفه اقتصادی داشته باشد، خصوصا اگر بودجه کافی نیز نداشته باشید.
راه دوم داشتن یک اپ فروشگاهی، استفاده از اپلیکیشن ساز ها است. اپلیکیشن ساز در واقع برنامه‌ای است که شما می‌توانید تنها با استفاده از آن و بدون دانستن حتی یک خط برنامه نویسی، برای خودتان یک اپ بسازید.
حالا می‌خواهیم ببینیم مهم‌ترین مزایای یک اپلیکیشن ساز چیست و چرا استفاده از آن بیشتر از سفارش به یک برنامه نویس برای شما مفید است؟ به طور کلی، نسخه معمولی تمامی اپلیکیشن ساز ها به صورت رایگان ارائه می‌شوند پس خود این مورد، مشکل هزینه و بودجه برنامه نویسی یک اپ فروشگاهی را حل می‌کند. از طرف دیگر، کار کردن با یک اپلیکیشن ساز بسیار آسان است. شما می‌توانید در طول چند ساعت، اپلیکیشن فروشگاهی خود را به دلخواه خود بسازید و آن را در اختیار مشتریانتان قرار دهید.
اپلیکیشن ساز ها تمامی موارد مورد نیاز شما در یک اپ فروشگاهی را در اختیارتان می‌گذارند. مثلا با فروش یک محصول، موجودی آن به طور خودکار کسر می‌شود. مشتریان مبلغ پرداختی خود را به صورت اینترنتی به حساب شما واریز می‌کنند و شما از بابت گرفتن یک درگاه پرداخت هیچ نگرانی و مشکلی نخواهید داشت. تنها وظیفه شما این است که محصولات موجود در فروشگاهتان را به روز کنید. آیا اداره یک فروشگاه اینترنتی از این راحت‌تر هم می‌شود؟

اپلیکیشن ساز رایگان چیست؟

گفتیم که بیشتر اپلیکیشن ساز ها به صورت رایگان فعالیت می‌کنند. حالا ببینیم ویژگی‌های نسخه رایگان یک اپلیکیشن ساز چیست و تا چه اندازه به ما کمک می‌کند؟
معمولا اساس کار اپلیکیشن ساز ها به این صورت است که یک اپ معمولی با امکانات محدودی را بدون دریافت هیچ مبلغی در اختیار شما قرار می‌دهد. این نوع اپلیکیشن ممکن است برای بعضی کسب و کارها کافی باشد و نیازهای آن‌ها را برطرف کند. با این حال بعضی از بیزینس ها ممکن است به امکانات نسخه‌های پیشرفته‌تر و پولی اپلیکیشن ساز نیاز داشته باشند. البته باز هم هزینه این نسخه پولی در برابر سفارش دادن به یک برنامه نویس بسیار ناچیز است و این دو اصلا قابل مقایسه نیستند.

مراحل ساخت یک اپ فروشگاهی در اپلیکیشن ساز چیست؟

حالا که با مفهوم اپلیکیشن ساز آشنا شدیم، می‌خواهیم ببینیم مراحل صفر تا صد ساخت یک برنامه در اپلیکیشن ساز چیست؟ بعد از اینکه شما سرویس اپلیکیشن ساز مناسب خود را پیدا کردید،‌ ساخت اپ فروشگاهی به راحتی انجام می‌شود. من مطمئنم با خواندن درباره اینکه چقدر مراحل آن آسان هستند، سریعا برای ساخت اپ فروشگاهی خود اقدام می‌کنید. به طور کلی مراحل این کار به شکل زیر هستند:

نیاز کاربران خود را بشناسید

در شروع هر کسب و کاری، اول از همه باید به مشتریان خود فکر کنید و انتظارات آن‌ها را در نظر بگیرید. در ساخت یک اپلیکیشن فروشگاهی نیز در صورتی که ندانید مشتری شما به چه چیزی نیاز دارد، نمی‌توانید برنامه مناسبی برای او طراحی کنید.
برای شناسایی انتظارات کاربران خود بهترین کار این است که از خودشان بپرسید. اگر بیزینس شما یک شبکه اجتماعی دارد، می‌توانید آنجا یک نظر سنجی برگزار کنید. همچنین در صورتی که کسب و کار حضوری دارید، می‌توانید به صورت مستقیم از آن‌ها نظرسنجی کنید.
پس از جمع آوری اطلاعات و آگاهی از نیاز مشتریان، شما یک ایده و نقشه کلی خواهید داشت که می‌توانید بر اساس آن متوجه شوید، انتظاراتتان از یک اپلیکیشن ساز چیست و بر مبنای آن اپ فروشگاهی خود را طراحی کنید.

انتخاب قالب

اپلیکیشن ساز ها معمولا قالب‌های گوناگونی را برای طراحی و ساخت یک اپ فروشگاهی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. در این مرحله شما باید یکی از قالب‌های اپلیکیشن ساز را متناسب با نوع کسب و کارتان انتخاب کنید. بهتر است به رنگ و شکل قالب حسابی دقت کنید تا ظاهر جذابی برای کاربر داشته باشد. همچنین می‌توانید با کسانی که درباره طراحی اپلیکیشن ها آگاهی دارند نیز مشورت کنید تا بهترین ظاهر ممکن را برای اپ فروشگاهی خود انتخاب کنید.

ساخت اپلیکیشن

در این مرحله شما باید بر اساس راهنمای اپلیکیشن ساز، شروع به ساخت اپلیکیشن فروشگاهی خود کنید. روند کار معمولا به این صورت است که شما باید با دوربین گوشی خود از محصولات عکس بگیرید و سپس با وارد کردن نام هر کالا، آن را در فروشگاه خود تعریف کنید. به همین راحتی!
بعضی از اپلیکیشن ساز ها این قابلیت را دارند که شما می‌توانید قبل از منتشر کردن اپ فروشگاهی خود به صورت رسمی، آن را در اختیار بعضی افراد قرار دهید تا با آن کار کنند. به این ترتیب اگر آن‌ها به مشکلی برخوردند، به شما اطلاع می‌دهند. سعی کنید این مشکلات را هر قدر هم کوچک و بی‌اهمیت، رفع کنید تا بعدها مشتریان بتوانند به راحتی از اپلیکیشن فروشگاهی شما خرید کنند.
بله به همین آسانی و بدون هیچ دردسری برای راه اندازی سیستم‌های پرداخت، هزینه‌های کلان، زمان بر بودن پروژه، ایجاد موجودی و … می‌توانید یک فروشگاه آنلاین داشته باشید.

کلام آخر

اگر تا انتهای این مطلب با من همراه بودید، حالا دیگر حتما می‌دانید که اپلیکیشن ساز چیست و چقدر استفاده از آن کار فروشندگان را راحت می‌کند. با یک برنامه ساز شما به آسانی می‌توانید با کمترین زمان و هزینه، همراه با تکنولوژی پیش بروید. به نظر می‌رسد بتوانیم بگوییم که اپلیکیشن ساز ها یک تحول جدید در کسب و کارها به وجود آورده‌اند چرا که حالا دیگر هر کسی می‌تواند به راحتی یک فروشگاه اینترنتی داشته باشد.

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorراسا
کلیدواژهlearn
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

طراحی لوگوی ارزان شعار اصلی برخی از شرکت‌های طراحی است که صاحبان مجموعه‌های نوپا را برای ثبت سفارش طراحی به تکاپو وا می‌دارد. با توجه به رقابت بالایی که بین شرکت‌های مختلف وجود دارد، تبلیغات و لوگوی مناسب تأثیر مهمی بر وجهه یک برند دارد. لوگوی یک مجموعه باید هویت شرکت موردنظر را به بهترین شیوه ممکن به مشتریان معرفی نماید. به همین دلیل انتخاب و طراحی لوگوی مناسب اهمیت بالایی دارد و باید با وسواس زیادی انجام گیرد.
✍🏻 نوید کوهی
ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت یا مدیر وبسایت یک موقعیت شغلی بسیار پر مخاطب و فنی است که نیاز به آگهی کامل در حوزه مدیریت سایت دارد و ادمین سایت می تواند وظایف متفاوت و متعددی را ...
✍🏻 میلاد رضایی
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰