7 تخفیف شگفت انگیز
مشاهده

گام اول: انتخاب محصول

گام اول: انتخاب محصول
چهارشنبه 4 بهمن 1402

8 روش برای انتخاب یک محصول مناسب برای فروش

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که کارآفرینان با آن مواجه هستند، یافتن محصولی مناسب و سود ده برای فروش است، ایده پردازی برای یافتن محصول جدیدی که مردم به دنبال آن هستند و نیاز واقعی مردم است کار سختی است. اغلب، شما احساس می‌کنید که هر چه که قصد فروش آن رادارید در حال حاضر در بازار به فروش می‌رسد!

خوشبختانه، در بازار فرصت‌های طلایی وجود دارد، گواهی اثبات این موضوع محصولات جدیدی است که با موفقیت، روزانه وارد بازار می‌شوند. ما برای کمک به شما، در این مقاله، 8 روش کاربردی برای یافتن محصولی که ویژگی‌های لازمه برای فروش را دارا است، آماده کرده‌ایم.

1.مشکل مشتری را بیابید

یافتن مشکل مشتری مؤثرترین روش برای توسعه‌ی محصولی است که مشتری به آن نیاز دارد. معمولاً مشکلات مشتریان از سختی‌ها و تجربیاتی که آن‌ها با محصولات فعلی دارند ناشی می‌شود. به صحبت‌های افراد درباره‌ی تجربیات و سختی‌هایی آن‌ها در هنگام استفاده از یک محصول داشته‌اند، توجه ویژه داشته باشید. با جمع‌آوری و تحلیل این تجربیات و خاطرات، شما می‌توانید به ایده‌ی محصول خود دست پیدا کنید.

2.مردم مشتاقانه دنبال سرگرمی‌اند

وقتی‌که مردم به محصولی علاقه‌مند هستند، معمولاً حاضرند برای خرید آن محصول هزینه کنند. این اشتیاق یکی از مهم‌ترین پارامترها برای انتخاب محصول است. ارزش‌هایی که محصول برای مشتری ایجاد می‌کند باعث افزایش سطح وفاداری مشتری به محصول و برند شما می‌گردد.

3.از تجربه مهارت خود نهایت استفاده را بکنید

آیا شما در صنعت خاصی کار می‌کنید؟ ممکن است شما مهارت یا دانش در زمینه‌ی خاصی نسبت به بقیه‌ی افراد داشته باشید. هوشمندانه‌ترین کار برای ورود به بازار استفاده از  مهارت خود برای تولید محصول است، چون کپی کردن را برای بقیه‌ی افراد سخت و دشوار می‌نماید.

4.از نظرات مردم درباره‌ی محصولات موجود استفاده کنید

بارها شده که شما قصد خرید محصولی را داشته‌اید و برای اطمینان از محصول، نظرات مشتریانی که قبلاً از این محصول استفاده کردند را مطالعه نموده‌اید.

 این نوشته‌ها از دو جهت باارزش هستند، اول، بسیار مناسب برای مشتریان می‌باشند، آن‌ها با این نظرات می‌توانند تصمیم خود را برای خریدن یا نخرید محصول بگیرند. دوم، اهمیت این نظرات برای صاحبان کسب‌وکار، زیرا این نظرات درواقع بازخورد بسیار مناسبی است که مشتریان نسبت به محصول می‌دهند و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند از این بازخوردها نهایت استفاده را برای بهبود محصول خود ببرند.

اگر شما دارای فروشگاه اینترنتی هستید، می‌توانید نظرات مشتریان، زیر محصولات خود را بررسی کنید. آیا بازخورد مناسبی درباره‌ی محصول شما داده‌اند؟ آیا بازخوردها برای توسعه‌ی محصولات بعدی مناسب‌اند؟

اگر شما هنوز فروشگاه اینترنتی ندارید، وارد سایت‌هایی شوید که قصد فعالیت در آن زمینه را دارید و سپس اقدام به خواندن نظرات مشتریان در زیر محصولات بکنید. چه محصولی بیشترین بازخورد مثبت را گرفته است؟، چه ویژگی را در حال حاضر مشتریان از این محصول انتظار دارند؟

رضایت مشتریان

 

5.از کلمات کلیدی موجود در گوگل غافل نشوید

از هیچ‌کس پوشیده نیست که موتورهای جستجو(گوگل، یاهو و ...) یکی از مهم‌ترین کانال‌های تبلیغاتی محسوب می‌شوند. جستجوی کلمات کلیدی یعنی اینکه به دنبال کلماتی باشید که، مردم برای یافتن محصول موردنیاز خود، آن کلمات را در موتورهای جستجو سرچ کرده‌اند. علاوه بر گوگل، مارکت پلیس‌های آنلاین نیز برای این جستجو کاربردی هستند.

6.تست اولیه قبل از رونمایی از محصول فراموش نشود

همان‌طور که قبلاً گفتیم تست واقعی محصول وقتی اتفاق می‌افتد که مشتری برای محصول پول بدهد. پس تا مشتری کارت‌بانکی خود را به شما برای خرید محصول نداده است، اطمینان کامل از محصول خود نداشته باشید.

اگر شما ایده‌ای دارید و اطمینان لازم برای سرمایه‌گذاری برای تولید انبوه محصول را ندارید، باکمی سرمایه ابتدا بازار محصول خود را تست کنید، بهترین راه، ایجاد یک سایت ساده و معرفی محصول خود در آن است. بهترین محصول، محصولی است که بدون رونمایی از آن، سفارش دریافت کنید.

اگر برای تست محصولات خود نیاز به فروشگاه اینترنتی دارید، همین‌الان فروشگاه اینترنتی خود را رایگان بسازید.

7.جستجو در مارکت پلیس‌ها

اگر شما دوست دارید محصول خود را در فروشگاه اینترنتی خودتان بفروشید، شروع به جمع‌آوری اطلاعات محصولات پرفروش در بقیه‌ی مارکت پلیس‌ها کنید. سایت‌هایی مانند: دیجی کالا، آمازون، ای بِی و... فهرستی تهیه نمایید و جذاب‌ترین محصولات ازنظر مردم که تقاضای زیادی دارند را در آن بنویسید.

8.محصولی با حاشیه سود بالا انتخاب کنید

محصولی که هزینه‌های اولیه‌ی آن کم است بهترین انتخاب برای شروع است چون می‌توان به‌راحتی حاشیه سود بالایی برای آن در نظر گرفت. زمانی که اقدام به قیمت‌گذاری محصول خود می‌کنید حتماً تمام هزینه‌های تولید، توزیع، تبلیغات، نیروی انسانی، مواد اولیه و... را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید، محصولی سبک‌وزن انتخاب کنید که برای حمل‌ونقل آن هزینه‌ی زیادی متحمل نشوید. البته توجه داشته باشید، محصولی که در بازار باقیمت ارزان موجود است به این معنا نیست که شما می‌توانید سوددهی بالایی از فروش آن داشته باشید، کشش بازار و ارزشمندی محصول برای مشتری در بالاترین اولویت برای قیمت گزاری محصول قرار دارد.

 

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorحسین کریمیان
کلیدواژهstart
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت در دو نوع مستقیم و غیر مستقیم ارائه می شود. درگاه پرداخت نیاز به مراحلی مشخصی برای دریافت دارد. شما ابتدا باید نماد اعتماد تجارت الکترونیکی خود را دریافت ...
✍🏻 سحر مهدوی
تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوای با کیفیت می تواند میزان فروش یک فروشگاه تا بیش از 50% افزایش دهد. تولید محتوا چیست و چرا باید آموزش ببنیم آن را یک نیاز برای فروشگاه‌های آنلاین...
✍🏻 سحر مهدوی
فروشگاه ساز چیست؟ تفاوت آن با وردپرس + بررسی هزینه، معایب و مزایا

فروشگاه ساز چیست؟ تفاوت آن با وردپرس + بررسی هزینه، معایب و مزایا

آیا فروشگاه‌سازها دارای امکانات و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به CMS آماده همچون وردپرس، شاپیفای و دیگر موارد دارند؟ هزینه طارحی سایت فروشگاهی با وردپرس بیشتر است یا با فروشگاه‌سازها همچون فروشگاه ساز سپهر
✍🏻 نوید کوهی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰