14 اشتباه متداول در طراحی وب سایت های تجارت الکترونیکی ( بخش سوم )

14 اشتباه متداول در طراحی وب سایت های تجارت الکترونیکی ( بخش سوم )
چهارشنبه 4 بهمن 1402

*این مقاله بخش سوم از مقاله 14 اشتباه متداول در طراحی وب سایت های تجارت الکترونیکی می باشد .

14اشتباه متداول در طراحی وب سایت های تجارت الکترونیکی (بخش اول)

14اشتباه متداول در طراحی وب سایت های تجارت الکترونیکی ( بخش دوم )

 

11- منوی گیج کننده در وب سایت

هیچ چیز بدتر از تلاش برای یافتن یک محصول خاص، در یک سایت درهم و شلوغ نیست . یا حتی بدتر اینکه در فروشگاه های آنلاین محصولات به صورت پراکنده و درهم ارائه شده باشند که در ایتصورت پیدا کردن نوع خاصی محصول کاری سخت و وقت گیر می باشد .

چه کار موثری می توان در این رابطه انجام داد ؟

قرار دادن محصولات به صورت دسته بندی شده و مرتبط می تواند بسیار موثر در فروش شما باشد . مطمئن شوید که در هر دسته تعداد کمی از محصولات ارائه شده باشد و همچنین می توان گروه های کوچک مرتبط را با هم دسته بندی کرد که دراینصورت مشتریان می توانند سبد خرید خود را با سرعت بیشتری تکمیل کنند و راه موثری در جهت جذب مشتری در فروشگاه اینترنتی شما باشد .

 

منو سایت

 

12- نمایش ندادن هزینه های پستی

 

هیچ دلیل خوبی وجود ندارد که نرخ های دقیق حمل و نقل را در سایت خود وارد نکنید . در واقع عدم بیان نرخ ها و هزینه های حمل کالا اگرچه از طرف شما سهوی باشد ولی در نگاه مشتری عدم صداقت تلقی می شود .

 

چه کار موثری می توان در این رابطه انجام داد ؟

 

می توانید هزینه های پستی تخمینی برای شهر های مختلف کشور را بر اساس میانگین وزن کالاهایی که دارید در وب سایت قرار دهید . یا در صورتی که این هزینه ها خیلی متغیر است می توانید فقط با جمله ای اعلام نمایید که هزینه ی پست بر اساس نرخ پست جمهوری اسلامی ایران محاسبه و با مشتری خواهد بود .

همچنین یکی از بهترین راه ها برای حل این مشکل  گذاشتن شرایط خاص برای رایگان شدن هزینه ی ارسال کالا می باشد . برای مثال می توانید با در سایت بیان کنید که هزینه ی ارسال کالا ها در صورتی که جمع کل سفارش بیشتر از 100 هزارتومان باشد رایگان خواهد شد . این امر هم شما را از دردسر محاسبه ی هزینه و اعلام به مشتری راحت می کند و هم باعث می شود مشتری مقدار بیشتری خرید کند تا بتواند از این امکان استفاده کند.

 

13- نشان ندادن قوانین و مقررات فروشگاه

 

قبل از اینکه مشتری اقدام به خرید از شما کند ، به احتمال زیاد می خواهد بداند که قوانین حمل و نقل، سیاست بازگشت و دیگر قوانین فروشگاه شما چیست و هیچ دلیلی وجود ندارد که این اطلاعات را در سایت خود ارائه نکرده باشید . شفاف بودن مقررات سایت شما باعث می شود که مشتریان از سردرگمی نجات یافته و خرید خود را با اطمینان خاطر تکمیل نمایند .

چه کار موثری می توان در این رابطه انجام داد ؟

استفاده از بخش پرسش و پاسخ ( راهنما ) و یا قرار دادن قوانین در فروشگاه اینترنتی خود دقیقا همان چیزیست که باعث تعامل بیشتر شما با مشتری می شود .

قوانین و مقررات فروشگاه

14- پرت کردن حواس کاربر از محصول

هدف یک سایت فروشگاه اینترنتی، فروش محصولات و کالاهای خود است . اگر سایت شما بر روی رنگ ها و طراحی و قالب وب سایت تمرکز بیشتری داشته باشد ، دسترسی به هدف شما را سخت تر می نماید .  اطمینان حاصل نمایید که فروش و ارائه محصولات در درجه اول مطرح باشد و در مراحل بعدی به حاشیه و طراحی توجه شود .

چه کار موثری می توان در این رابطه انجام داد ؟

توجه بر روی اینکه محصولات چگونه ارائه می شوند و یک طراحی سایت درست می تواند باعث تمرکز بیشتر کاربر جهت خرید محصول شود . از نمایش پنجره های نامرتبط با محصول خودداری کرده و اطمینان حاصل کنید طراحی صورت گرفته به نمایش بیشتر محصول کمک می کند .  

طراحی ساده و گویا

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
author
کلیدواژهlearn
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

طراحی لوگوی ارزان شعار اصلی برخی از شرکت‌های طراحی است که صاحبان مجموعه‌های نوپا را برای ثبت سفارش طراحی به تکاپو وا می‌دارد. با توجه به رقابت بالایی که بین شرکت‌های مختلف وجود دارد، تبلیغات و لوگوی مناسب تأثیر مهمی بر وجهه یک برند دارد. لوگوی یک مجموعه باید هویت شرکت موردنظر را به بهترین شیوه ممکن به مشتریان معرفی نماید. به همین دلیل انتخاب و طراحی لوگوی مناسب اهمیت بالایی دارد و باید با وسواس زیادی انجام گیرد.
✍🏻 نوید کوهی
ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت یا مدیر وبسایت یک موقعیت شغلی بسیار پر مخاطب و فنی است که نیاز به آگهی کامل در حوزه مدیریت سایت دارد و ادمین سایت می تواند وظایف متفاوت و متعددی را ...
✍🏻 میلاد رضایی
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰