7 تخفیف شگفت انگیز
مشاهده

14 اشتباه متداول در طراحی وب سایت های تجارت الکترونیکی ( بخش سوم )

14 اشتباه متداول در طراحی وب سایت های تجارت الکترونیکی ( بخش سوم )
چهارشنبه 4 بهمن 1402

*این مقاله بخش سوم از مقاله 14 اشتباه متداول در طراحی وب سایت های تجارت الکترونیکی می باشد .

14اشتباه متداول در طراحی وب سایت های تجارت الکترونیکی (بخش اول)

14اشتباه متداول در طراحی وب سایت های تجارت الکترونیکی ( بخش دوم )

 

11- منوی گیج کننده در وب سایت

هیچ چیز بدتر از تلاش برای یافتن یک محصول خاص، در یک سایت درهم و شلوغ نیست . یا حتی بدتر اینکه در فروشگاه های آنلاین محصولات به صورت پراکنده و درهم ارائه شده باشند که در ایتصورت پیدا کردن نوع خاصی محصول کاری سخت و وقت گیر می باشد .

چه کار موثری می توان در این رابطه انجام داد ؟

قرار دادن محصولات به صورت دسته بندی شده و مرتبط می تواند بسیار موثر در فروش شما باشد . مطمئن شوید که در هر دسته تعداد کمی از محصولات ارائه شده باشد و همچنین می توان گروه های کوچک مرتبط را با هم دسته بندی کرد که دراینصورت مشتریان می توانند سبد خرید خود را با سرعت بیشتری تکمیل کنند و راه موثری در جهت جذب مشتری در فروشگاه اینترنتی شما باشد .

 

منو سایت

 

12- نمایش ندادن هزینه های پستی

 

هیچ دلیل خوبی وجود ندارد که نرخ های دقیق حمل و نقل را در سایت خود وارد نکنید . در واقع عدم بیان نرخ ها و هزینه های حمل کالا اگرچه از طرف شما سهوی باشد ولی در نگاه مشتری عدم صداقت تلقی می شود .

 

چه کار موثری می توان در این رابطه انجام داد ؟

 

می توانید هزینه های پستی تخمینی برای شهر های مختلف کشور را بر اساس میانگین وزن کالاهایی که دارید در وب سایت قرار دهید . یا در صورتی که این هزینه ها خیلی متغیر است می توانید فقط با جمله ای اعلام نمایید که هزینه ی پست بر اساس نرخ پست جمهوری اسلامی ایران محاسبه و با مشتری خواهد بود .

همچنین یکی از بهترین راه ها برای حل این مشکل  گذاشتن شرایط خاص برای رایگان شدن هزینه ی ارسال کالا می باشد . برای مثال می توانید با در سایت بیان کنید که هزینه ی ارسال کالا ها در صورتی که جمع کل سفارش بیشتر از 100 هزارتومان باشد رایگان خواهد شد . این امر هم شما را از دردسر محاسبه ی هزینه و اعلام به مشتری راحت می کند و هم باعث می شود مشتری مقدار بیشتری خرید کند تا بتواند از این امکان استفاده کند.

 

13- نشان ندادن قوانین و مقررات فروشگاه

 

قبل از اینکه مشتری اقدام به خرید از شما کند ، به احتمال زیاد می خواهد بداند که قوانین حمل و نقل، سیاست بازگشت و دیگر قوانین فروشگاه شما چیست و هیچ دلیلی وجود ندارد که این اطلاعات را در سایت خود ارائه نکرده باشید . شفاف بودن مقررات سایت شما باعث می شود که مشتریان از سردرگمی نجات یافته و خرید خود را با اطمینان خاطر تکمیل نمایند .

چه کار موثری می توان در این رابطه انجام داد ؟

استفاده از بخش پرسش و پاسخ ( راهنما ) و یا قرار دادن قوانین در فروشگاه اینترنتی خود دقیقا همان چیزیست که باعث تعامل بیشتر شما با مشتری می شود .

قوانین و مقررات فروشگاه

14- پرت کردن حواس کاربر از محصول

هدف یک سایت فروشگاه اینترنتی، فروش محصولات و کالاهای خود است . اگر سایت شما بر روی رنگ ها و طراحی و قالب وب سایت تمرکز بیشتری داشته باشد ، دسترسی به هدف شما را سخت تر می نماید .  اطمینان حاصل نمایید که فروش و ارائه محصولات در درجه اول مطرح باشد و در مراحل بعدی به حاشیه و طراحی توجه شود .

چه کار موثری می توان در این رابطه انجام داد ؟

توجه بر روی اینکه محصولات چگونه ارائه می شوند و یک طراحی سایت درست می تواند باعث تمرکز بیشتر کاربر جهت خرید محصول شود . از نمایش پنجره های نامرتبط با محصول خودداری کرده و اطمینان حاصل کنید طراحی صورت گرفته به نمایش بیشتر محصول کمک می کند .  

طراحی ساده و گویا

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
author
کلیدواژهlearn
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی
درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت در دو نوع مستقیم و غیر مستقیم ارائه می شود. درگاه پرداخت نیاز به مراحلی مشخصی برای دریافت دارد. شما ابتدا باید نماد اعتماد تجارت الکترونیکی خود را دریافت ...
✍🏻 سحر مهدوی
تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوای با کیفیت می تواند میزان فروش یک فروشگاه تا بیش از 50% افزایش دهد. تولید محتوا چیست و چرا باید آموزش ببنیم آن را یک نیاز برای فروشگاه‌های آنلاین...
✍🏻 سحر مهدوی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰