امکان جدید: ایجاد سئوال امنیتی در فرم ها

امکان جدید: ایجاد سئوال امنیتی در فرم ها
چهارشنبه 27 دی 1402

 کپچا «آزمون همگانی کاملا خودکارشده تورینگ برای مجزا کردن انسان و رایانه» می‌باشد، یک سامانه امنیتی و روند ارزیابی است که برای جلوگیری از برخی حمله‌های خرابکارانه ربات‌های اینترنتی به‌ کار می‌رود. این روند می‌تواند مشخص کند که مراجعه کنندگان به یک وب‌سایت و یا سایر خدمات آنلاین انسان هستند یا کامپیوتر. بدین منظور برنامه کپچا آزمون‌هایی را تولید می‌کند که تنها انسان‌ها قادر به پاسخ‌گویی به آنها باشند. چون کامپیوترها و نرم‌افزارهای فعلی احتمالاً نمی‌توانند پاسخ درستی به این آزمون بدهند، هر کاربری که آنرا درست حل کند، انسان فرض می‌شود.

تا کنون احتمالاً با تصویری از حروف و اعداد که عمداً کج و ناواضح رسم شده‌اند در وب‌سایتهای مختلف برخورد کرده‌اید و از شما خواسته شده تا آنرا به شکل صحیح خوانده و بادقت در یک جعبه متن  وارد کنید. اگر چنین است شما با یک کپچا سر و کار داشته‌اید.

یک کپچای مدرن

 

کاربردهای کپچا

جلوگیری از اسپم در بلاگها و سایر وب‌سایتها

جلوگیری از نفوذ روبات ها به رایانه ها

جلوگیری از نفوذ هکر ها به رایانه ها

 

رایانش ابری سپهر

در فروشگاه ها و سایت های طراحی شده توسط فروشگاه ساز و یا طراحی سایت رایانش ابری سپهر نیزبه خاطر ایجاد امنیت بیشتر، می توانید از این امکان جدید استفاده کنید. برای این منظور زمانی که بخواهید فرمی ایجاد کنید ، بعد از زدن دکمه ایجاد فرم ، کادر زیر نمایش داده ، که می توانید قسمت نمایش سوال امنیتی را تیک زده و فعال کنید.

نمایش سوال امنیتی در فرم ها

 با فعال کردن این سوال امنیتی در فرم ایجاد شده ، در قسمت آخر فرم تکمیلی ، سیستم به صورت تصادفی سوالی انتخاب کرده و نمایش می دهد .

با توجه به درخواست های رسیده از مشتریان و اینکه درصدی از کاربران با دیدن تصاویر امنیتی مبهم از پر کردن فرم ها صرف نظر می کردند، سعی شد سئوالات ریاضی خیلی ساده ایجاد شود . با این روند هم از ارسال ربات ها جلوگیری می کنید و هم کاربران به راحتی فرم ها را ارسال می کنند .

 

نمایش سوال امنیتی در فرم ها

 

 

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorتیم فنی
کلیدواژهfeaturesfeatures
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
چطور محصولات‌مان را در سایت ترب بفروشیم؟ ثبت‌نام پنل ترب فروشندگان + تصویر

چطور محصولات‌مان را در سایت ترب بفروشیم؟ ثبت‌نام پنل ترب فروشندگان + تصویر

نحوه ثبت‌نام در سایت پنل فرونشدگان ترب از صفر تا صد همراه با تصویر به صورت گام به گام و ترفند های فروش بیشتر در سایت ترب
✍🏻 محمدرضا قاری
چطور نوسان های قیمت را در فروشگاه اینترنتی خود مدیریت کنم؟

چطور نوسان های قیمت را در فروشگاه اینترنتی خود مدیریت کنم؟

در این مقاله ابتدا با راهکار های سپهر برای اعلام قیمت آشنا می شوید. سپس در ادامه چند راهکار جالب برای تغییر و بروز رسانی قیمت کالا ها به صورت دسته ای و گروهی به شما معرفی خواهد شد. (مطالعه در 3 دقیقه)
✍🏻 محمد قنبری
جدیدترین امکان فروشگاهی اینستاگرام

جدیدترین امکان فروشگاهی اینستاگرام

پس از ایجاد امکان فروشگاهی ایسنتاگرام در ماه های اخیر و استقبال کاربران و فروشگاه های اینترنتی از این امکان، از امکانی جدید به اسم " Checkout" رو نمایی شد. این ابزار این امکان را به کاربر می دهد تا بدون ترک اینستاگرام و انتقال به سایت فروشگاهی،کالا را خریداری کند. (مطالعه در 4 دقیقه)
✍🏻 محمد قنبری

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰