7 تخفیف شگفت انگیز
مشاهده

پنج مرحله برای ایجاد یک طرح کسب و کار یک صفحه ای

پنج مرحله برای ایجاد یک طرح کسب و کار یک صفحه ای
چهارشنبه 27 دی 1402

 

طرح کسب و کار برای هر کارآفرینی ضروری است، اما اگر اولین بار باشد که یک بیزینس پلن می نویسید شاید این کار بسیار سخت بنظر برسد . هیچ قانونی در مورد اینکه یک طرح کسب و کار باید چند صفحه باشد وجود ندارد اگرچه معمولا طرح های کسب و کار شامل صفحات زیادی هستند ولی یک طرح کسب و کار تک صفحه ای می تواند برای شروع بسیاری از نیازهای شما را رفع کند .

نگران نباشید- شما با یک طرح تک صفحه ای به مشکل بر نمی خورید، شما می توانید با یک طرح تک صفحه ای شروع کنید و بعد به مرور زمان طرح کسب و کار خود را غنی تر کنید. هر چقدر طرح کسب و کارتان بزرگتر شود، شما می توانید اهدافتان را افزایش دهید. فقط به یاد داشته باشید که در حال حاضر، این بدترین کار در تهیه بیزینس پلن است که آن را به عقب بیاندازید و یا اصلا آن را انجام ندهید.

در اینجا 5 مرحله ساده جهت ایجاد طرح کسب و کار ذکر شده است :

1- با طرح چشم انداز کلی شروع کنید .

 طرح خود را با تفکر به پایان کار آغاز کنید. شما باید طرح خود را جهت برقراری ارتباط با آینده ای که می خواهید کسب و کار خود داشته باشد، هماهنگ کنید. آیا می خواهید کسب و کار شما برای فروش رشد کند؟ آیا می خواهید تجارت شما آنقدر بزرگ شود که به عنوان میراثی از شما باقی بماند؟ چشم انداز کلی و بزرگ برای هدف نهاییتان چیست؟ این مهم است که برای شروع در ذهن تصویری کامل از هدف نهایی داشته باشید . شما باید بتوانید چشم انداز و دید کاملی از آینده به صورت خلاصه ارائه کنید .

داشتن چشم انداز کلی برای شروع کسب و کار

 

2- اهداف خود را به صورت رسمی مکتوب کنید.   

حال می دانید چشم انداز کسب و کارتان چیست. در حال حاضر شما نیاز دارید ، آنچه انجام می دهید را شرح دهید تا این اهداف به صورت مختصر و قابل دسترس عملی شوند. این دستورالعمل که شما و یا نیروهایتان می خواهید به نمایش درآورید باید یک هدف کلی باشد که هر روز کارهایی که باید انجام دهید را یادآوری کند.  

3-اهداف خود را لیست کنید.

یک لیست 1،2،3 ... از اهداف خود به صورتی که قابل دسترس و قابل ارزیابی باشد تهیه کنید . برای مثال تصاحب حداقل 10 درصد سهم بازار تا پایان سال 1393 . یا اهداف دیگر مثل استخدام یک نیروی بازرگانی تمام وقت تا پایان امسال . این اهداف باید اهداف اصلی و بنیادی که قصد دارید به آن ها برسید باشد .

 

4-استراتژی خود را مشخص کنید.

استراتژی و راهکار شما نشان دهنده طرح شما برای رسیدن به اهدافتان است. برنامه و طرح بازاریابی و استراتژی فروشتان چیست ؟ آیا زمانی را برای تحقیقات و توسعه ی محصولات خود اختصاص می دهید؟ استراتژی فراگیری که برای رسیدن به اهدافتان دنبال می کنید چیست؟

مشخص کردن استراتژی کسب و کار

 

5- یک برنامه عملی ایجاد کنید.

حالا شما چشم انداز ، اهداف و استراتژی مشخص دارید ، حال چه گام های عملی برای  رسیدن به اهداف و چشم انداز خود در کسب و کارخواهید داشت؟ این موارد باید به صورت عبارات کوتاه یک خطی و مسئولیت های روزانه نوشته شود . چیزهایی که شما می توانید همین الان آن را شروع کرده و برای رسیدن به هدف نهایی روی آن کار کنید .

تهیه ی  طرح کسب و کار می تواند چالش برانگیز باشد، اما بیش از حد پیچیده نیست.مهم ترین چیز اولا ساده کردن روند و دوما اینکه همین امروز  شروع کنید، می باشد . با پیروی از این 5 قدم ساده به زودی شما صاحب اولین بیزنس پلن خود خواهید شد .

 

منبع : http://www.entrepreneur.com/article/232790

 

 

 

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
author
کلیدواژهlearnlearn
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی
درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت در دو نوع مستقیم و غیر مستقیم ارائه می شود. درگاه پرداخت نیاز به مراحلی مشخصی برای دریافت دارد. شما ابتدا باید نماد اعتماد تجارت الکترونیکی خود را دریافت ...
✍🏻 سحر مهدوی
تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوای با کیفیت می تواند میزان فروش یک فروشگاه تا بیش از 50% افزایش دهد. تولید محتوا چیست و چرا باید آموزش ببنیم آن را یک نیاز برای فروشگاه‌های آنلاین...
✍🏻 سحر مهدوی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰