قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی به چه عواملی بستگی دارد؟
سه‌شنبه 8 اسفند 1402

رشد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باعث شده ظرفیت مناسبی برای کسب‌وکارهای آنلاین ایجاد شود. داشتن یک فروشگاه اینترنتی در کنار کسب‌وکار سنتی، موقعیت مناسبی برای فروش بیشتر فراهم می‌کند، امّا مشکلی که افراد بسیاری با آن مواجه‌اند این است که استعلام قیمت طراحی سایت فروشگاهی کار ساده‌ای نیست.

شرکت‌ها طراحی سایت برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، قیمت‌های متفاوتی را اعلام می‌کنند و همین مسئله موجب می‌شود تا ابهامات زیادی برای مشتریان پیش بیاید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی بپردازیم.

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی

وجود متغییرهای بسیار در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی باعث می‌شود تا شاهد قیمت‌های متنوعی باشیم. طراحان سایت زمانی که می‌خواهند برای طراحی سایت فروشگاهی به مشتریان قیمت اعلام کنند به مجموعه‌ای از عوامل توجه می‌کنند:

  1.  هزینه زیر ساخت

زمانی که قیمت طراحی سایت فروشگاهی استعلام گرفته می‌شود، هزینه زیرساخت از جمله عوامل مهم در برآورد قیمت نهایی طراحی است. هزینه زیرساخت طراحی سایت فروشگاهی شامل موارد متعددی است:

1/1 نوع دامنه فروشگاهی

اینکه یک فروشگاه از چه دامنه‌ای استفاده می‌کند در قیمت نهایی تاثیر خواهد گذاشت. انواع دامنه‌های .ir , .com , .biz , .net , .shop , .org ,...  برای یک فروشگاه قابل استفاده‌اند.

این در حالی است که قیمت انواع این دامنه‌ها از 20 هزارتومان شروع شده و تا 1 میلیون تومان هم می‌رسد. حتی ممکن است مشتری به دنبال خرید یک آدرس اینترنتی خاص برای فروشگاه خود باشد و این دامنه قبلا توسط یک فرد یا شرکت رزرو شده باشد. در چنین حالتی هزینه پرداختی بابت دامنه به شدت افزایش خواهد یافت.

2/1 هزینه سرور یا هاست اشتراکی و یا ابری

اینکه یک فروشگاه روی یک سرور اختصاصی یا مجازی راه‌اندازی شود یا یک هاست اشتراکی برای آن تهیه شود، بر قیمت تمام‌شده‌ی ساخت سایت فروشگاهی تاثیر خواهد گذاشت. معمولا یک هاست اشتراکی قیمت پایین‌تری نسبت به سرور مجازی یا اختصاصی دارد.

و بهتر از این دو مدل هاست ابری یا به طور کلی سرویس‌های ابری است که هم هزینه کمتری دارند و هم امکانات سرورهای اختصاصی را برای شما فراهم میکند. اگر از فروشگاه ساز سپهر استفاده میکنید، شما در حال استفاده از سرور ابری هستید و هیچ هزینه اضافه تری لازم نیست پرداخت کنید. سایت فروشگاهی خود را در سپهر ایجاد کنید.

3/1 هزینه هاست دانلود

اگر فروشگاه اینترنتی یک مرکز فروش فایل یا دانلود فیلم و موسیقی باشد، باید برای آن یک هاست دانلود هم تهیه کرد. قیمت هاست دانلود براساس میزان حجم تعیین می‌شود.

  1. بررسی و تحلیل نیازمندی‌ها

هر فروشگاه اینترنتی ممکن است برحسب شرایط به امکانات خاصی نیاز داشته باشد. طراح سایت با بررسی نیازهای مشتری، هزینه اجرای سایت را تعیین می‌کند و قیمت طراحی سایت فروشگاهی را به مشتری اعلام می‌کند.

مدّت زمانی که این تحلیل از طراح وقت می‌گیرد هم بر قیمت نهایی طراحی تاثیر خواهد گذاشت.

  1.  هزینه طراحی و کدنویسی سایت فروشگاهی

طراحی و کدنویسی سایت مهمترین کار برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی است. در مسیر تعیین قیمت باید به عوامل زیر نیز توجه ویژه داشت:

1/3 طراحی سایت اختصاصی یا طراحی سایت با وردپرس و پلتفرم‌های فروشگاه ساز

اگر فروشگاه اینترنتی به صورت اختصاصی و با استفاده از کدنویسی آماده شود، قیمت طراحی سایت فروشگاهی افزایش می‌یابد امّا اگر از سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) نظیر وردپرس برای طراحی سایت استفاده شود قیمت‌ها پایین‌تر خواهد بود.

یکی دیگر از روش‌های راه اندازی سایت فروشگاهی استفاده از پلت‌فرم‌های آماده است. این پلتفرم‌ها یا فروشگاه سازها به شما کمک میکنند که با حداقل هزینه و بدون نیاز به نیروی فنی خودتان بتوانید فروشگاه اینترنتی ساخته و فروش خود را گسترش دهید.

فروشگاه ساز سپهر این امکان را فراهم کرده که شما بتوانید سایت فروشگاهی خود را در  کمتر از 5 دقیقه ایجاد و همچنین برای 7 روز به صورت کاملا رایگان استفاده و امکانات مورد نیاز خود را بررسی نمایید و بعد از آن متناسب با نیاز کسب و کارتان فروشگاه اینترنتی مورد نظر خود را تهیه کنید. حالا سایت فروشگاهی خود را ایجاد کنید.

2/3 طراحی قالب اختصاصی یا سفارشی‌سازی تمپلت‌های آماده

اگر قالب اختصاصی برای سایت طراحی شود قیمت طراحی سایت فروشگاهی بالا خواهد بود، امّا اگر از قالب‌های آماده استفاده شود و آن‌ها سفارشی‌سازی شوند، هزینه طراحی به شدت کاهش خواهد یافت.

3/3 کدنویسی و نصب افزونه‌های فروشگاهی

یک فروشگاه اینترنتی برای اینکه به سیستم انبارداری یا مدیریت ارتباط با مشتریان متصل شود نیاز به افزونه‌های متعددی دارد. در مورد افزونه‌ها نیز اگر این پلاگین‌ها در مخزن وردپرس موجود باشند یا بتوان با هزینه کمی آنها را از مارکت‌های مختلف تهیه کرد، هزینه طراحی قالب سایت فروشگاهی افزایش پیدا نخواهد کرد.

امّا اگر نیاز به طراحی افزونه اختصاصی باشد هزینه نهایی طراحی سایت افزایش چشمگیری خواهد داشت. برای کاهش هزینه‌ها و همچنین برای نیازهای مختلف کسب و کارشما صدها افزونه اختصاصی در بازارچه افزونه‌های فروشگاته ساز سپهر تولید شده است تا بتوانید فروشگاه خود را با سرویس های مختلف یکپارچه کنید. برای مشاهده این افزونه‌های اینجا کلیک کنید.

4/3 هزینه‌های طراحی گرافیکی

یک سایت فروشگاهی نیاز به تصاویر و بنرهای گرافیکی متعددی دارد. طراح گرافیک باید با توجه به هویت بصری فروشگاه به دیزاین این المان‌های گرافیکی بپردازد. میزان کاری که گرافیست انجام می‌دهد در قیمت طراحی سایت فروشگاهی تاثیرگذار است.

5/3 خدمات اتصال به درگاه پرداخت

شرکت‌های طراحی سایت، خدمات جانبی مورد نیاز یک مشتری را نیز ارائه می‌دهند. دریافت مجوز برای اتصال سایت به درگاه بانکی یا اینماد و نصب افزونه‌های مرتبط از جمله این خدمات است. قیمت طراحی سایت فروشگاهی در صورتی که چنین خدماتی نیز ارائه شود دارای افزایش نسبی می‌شود.

  1.  پشتیبانی و گارانتی خدمات

یک سایت فروشگاهی بعد از راه‌اندازی ممکن است دچار ایرادات گوناگونی شود. اگر شرکت طراح هزینه خدمات پشتیبانی را نیز در ابتدا پروژه دریافت کند، وظیفه بر طرف نمودن این مشکلات را دارد. در چنین حالتی قیمت طراحی سایت فروشگاهی بالاتر خواهد بود.

  1.  خدمات وبمستری و بروزرسانی سایت فروشگاهی

یک فروشگاه اینترنتی به صورت مستمر در حال تغییر است:

  • محصولات جدیدی باید در سایت درج شوند
  • مقالاتی که باید در وبلاگ قرار بگیرند
  • تصاویر محصولات در فروشگاه قرار بگیرد
  • نظرات مشتریان بررسی و تایید شوند
  • افزونه‌ها بروزرسانی شوند
  • ایرادات و خطاهای سایت شناسایی و برطرف شوند
  • لیست سفارشات مشتریان به انبار ارسال شود
  • و...

اگر شرکت طراح، خدمات وبمستری را هم به مشتری ارائه دهد؛ قیمت طراحی سایت فروشگاهی را بالاتر اعلام خواهد کرد. فروشگاه ساز سپهر امکانات متعددی مخصوص فروشگاه‌های اینترنتی ایجاد کرده است. می توانید امکانات فروشگاه ساز سپهر را مشاهده نمایید.

سخن پایانی...

در هنگام سفارش یک فروشگاه اینترنتی باید به قیمت در کنار کیفیت توجه داشت. ممکن است قیمت طراحی سایت فروشگاهی که توسط برخی از شرکت‌ها اعلام می‌شود بسیار پایین باشد ولی کیفیت کار نیز چندان مناسب نباشد.

در تعیین قیمت برای طراحی سایت فروشگاهی نباید یک‌جانبه به موضوع نگریست و بایستی در کنار هزینه طراحی سایت به کیفیت و مهارت گروه طراح هم توجه کرد.

اگر هنوز در ساخت فروشگاه اینترنتی خود مردد هستید و سوالات بیشتری در این زمینه دارید، میتوانید با کارشناسان سپهر تماس و رایگان مشاوره بگیرید.

شماره تماس: 02147623030

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorرایانش ابری سپهر
کلیدواژهstart
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
معرفی 5 سایت طراحی لوگو با هوش مصنوعی به همراه آموزش، معایب و مزایا

معرفی 5 سایت طراحی لوگو با هوش مصنوعی به همراه آموزش، معایب و مزایا

طراحی لوگو با هوش مصنوعی یکی از ابزارهای محبوب در میان کاربران است. طراحی لوگو با هوش مصنوعی نیاز به دانش و هزینه بالایی نخواهید داشت و بع سادگی می توانید ...
✍🏻 میلاد رضایی
ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت یا مدیر وبسایت یک موقعیت شغلی بسیار پر مخاطب و فنی است که نیاز به آگهی کامل در حوزه مدیریت سایت دارد و ادمین سایت می تواند وظایف متفاوت و متعددی را ...
✍🏻 میلاد رضایی
درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت در دو نوع مستقیم و غیر مستقیم ارائه می شود. درگاه پرداخت نیاز به مراحلی مشخصی برای دریافت دارد. شما ابتدا باید نماد اعتماد تجارت الکترونیکی خود را دریافت ...
✍🏻 سحر مهدوی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰