پنج ایده فروش در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک

پنج ایده فروش در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک
چهارشنبه 4 بهمن 1402

اولین سوالی که ممکن است از کسب و کارهای کوچک پرسیده شود، نحوه بازاریابی و فروش محصولات و خدمات با بودجه‌ای محدود و کم است. مطمئنا هزینه تبلیغات در سطح شهر و کانال‌های تلویزیونی نیز از میزان بودجه آن‌ها بیشتر است و در نتیجه نمی‌توانند از این امکانات استفاده کنند. با گسترش پیدا کردن استفاده از اینترنت و فراگیر شدن استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیاری از صاحبان بیزینس‌های کوچک با کمک این ابزارها اقدام به معرفی آنلاین خدمات و محصولات خود کرده‌اند. امروزه تعداد رسانه‌های اجتماعی و تعداد کاربران آن‌ها افزایش پیدا کرده است به همین دلیل باید در هنگام انتخاب social media به علایق مخاطبان و نوع حوزه فعالیت توجه داشت. اما چه نکاتی دیگری را برای فروش در شبکه های اجتماعی باید رعایت کرد؟ شما نیز اگر به دنبال افزایش فروش محصولات خود هستید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

چگونه می‌توان با بودجه محدود اقدام به فروش در شبکه های اجتماعی کرد؟

یکی از بزرگترین مشکلات کسب و کارهای کوچک برای بازاریابی و فروش محصولات، اختصاص دادن هزینه‌های بسیار بالا است. به همین دلیل بسیاری از افراد از ادامه کار خود منصرف می‌شوند اما پول تنها ابزار نیست بلکه ابزارهای متنوعی به کمک آن‌ها آمده است که یکی از مهمترین آن‌ها فروش در شبکه های اجتماعی است اما برای استفاده از این ابزار نیز باید نکاتی را رعایت کرد.

۱) انتشار و ترویج محتواهایی با کیفیت بهتر

میلیون‌ها صفحه در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس‌بوک وجود دارند که ممکن است هزار صفحه از آن‌ها با کسب و کار شما در حال رقابت باشند. یکی از مهمترین نکات برای فروش در شبکه های اجتماعی منتشر کردن و ترویج محتواها باکیفیت بالا است. بالا بودن کیفیت پست‌های سوشیال مدیا می‌توانند سبب جذب بیشتر مخاطب و در نتیجه فروش بهتر و بیشتر محصولات و خدمات شوند.

۲) استفاده از عکس‌هایی مرتبط با محصولات

طبق مطالعات انجام شده مغز انسان تصاویر را ۶۰۰۰۰ بار سریع‌تر از متن پردازش می‌کند. برای مثال بسیاری از افراد برای بهبود فروش در شبکه های اجتماعی از تصاویر، GIF و اینفوگرافیک‌های مرتبط با خدمات و محصولات کسب و کار خود استفاده می‌کنند. برای استفاده از عکس حتما نیازی به استفاده از تصاویر گرافیکی نیست و می‌توان عکس‌ها را به کمک برنامه‌های طراحی عکس به صورت آماده استفاده کرد.

۳) برقراری ارتباط با مشتریان

بازاریابی و فروش در شبکه های اجتماعی تنها مربوط به منتشر کردن پست نیست بلکه فروشندگان باید ارتباط نزدیکی با مشتریان خود داشته باشند. برای مثال اگر سوالی در قسمت نظرات از محصولات یا خدمات شما کرده‌اند در سریع‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهید.

۴) کمک گرفتن از اینفلوئنسرها و بلاگر

بسیاری از افراد تمایل دارند قبل از خرید یک محصول یا خدمات نظرات کاربران دیگر درباره آن بدانند تا بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند. از جمله افرادی که می‌توانند بسیار در این زمینه تبلیغات برای فروش در شبکه های اجتماعی داشته باشند می‌توان به اینفلوئنسرها و بلاگرهای فعال در حوزه کسب و کار خود اشاره کرد. طبق تحقیقاتی که انجام شده است، میران بازدهی استفاده از influencer یازده برابر بوده است.

۵) حضور فعال در انجمن‌های آنلاین

در بسیاری از رسانه‌های اجتماعی انجمن‌ها و گروه‌هایی وجود دارند که ممکن است از مشتریان یا مخاطبان کسب و کار شما باشند به همین دلیل می‌توان برای بهبود و افزایش فروش در شبکه های اجتماعی از این انجمن‌ها کمک گرفت. این کار ممکن است به زمان بیشتری احتیاج داشته باشد اما می‌توانید با جواب دادن به برخی از نظرات اعتبار کسب و کار خود را افزایش دهید.

کلام آخر

اکنون شما درک کرده‌اید که می‌توان با کمک روش‌های کم هزینه و بودجه محدود اقدام به بازاریابی و فروش در شبکه های اجتماعی کرد و برای این کار تنها کمی خلاقیت و ایده نیاز است. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با پنج ایده برای فروش در شبکه‌های اجتماعی آشنا کنیم تا با کمک آن‌ها بتوانید به نتیجه بهتری در کسب و کار آنلاین خود برسید.

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorراسا
کلیدواژهstartstartidea
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
معرفی 5 سایت طراحی لوگو با هوش مصنوعی به همراه آموزش، معایب و مزایا

معرفی 5 سایت طراحی لوگو با هوش مصنوعی به همراه آموزش، معایب و مزایا

طراحی لوگو با هوش مصنوعی یکی از ابزارهای محبوب در میان کاربران است. طراحی لوگو با هوش مصنوعی نیاز به دانش و هزینه بالایی نخواهید داشت و بع سادگی می توانید ...
✍🏻 میلاد رضایی
ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت یا مدیر وبسایت یک موقعیت شغلی بسیار پر مخاطب و فنی است که نیاز به آگهی کامل در حوزه مدیریت سایت دارد و ادمین سایت می تواند وظایف متفاوت و متعددی را ...
✍🏻 میلاد رضایی
درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت در دو نوع مستقیم و غیر مستقیم ارائه می شود. درگاه پرداخت نیاز به مراحلی مشخصی برای دریافت دارد. شما ابتدا باید نماد اعتماد تجارت الکترونیکی خود را دریافت ...
✍🏻 سحر مهدوی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰