چطور برای فروشگاه اینترنتی با یکتانت رایگان تبلیغ کنیم؟

چطور برای فروشگاه اینترنتی با یکتانت رایگان تبلیغ کنیم؟
چهارشنبه 4 بهمن 1402

همه ی ما فروشگاه اینترنتی داریم و همیشه دوست داریم فروش بیشتری داشته باشیم، روش های مختلف تبلیغات را هم امتحان میکنیم و گاهی با کلی هزینه اون بازدهی لازم را نمیگیریم.

امروز می خواهیم یک روش پربازده و کم ریسک برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی را به شما آموزش دهیم که کمک میکنه با کمترین هزینه بتونید همیشه تبلیغات فعال داشته باشید.

خوبی این روش این است که هیچ هدر رفت هزینه ای نداره و تقریبا رایگان تبلیغ میکنید.

ریتارگتینگ چیست؟

بگذارید اول با موضوع ریتارگتینگ یا هدف گیری دوباره آشنا شویم.
حتما در دنیای واقعی دیدین که مشتری یک بار میاد توی مغازه کالا را می بیند، اونو بالا پایین میکنه از همه چیزش هم خوشش میاد اما خرید نمیکنه و میره.
مشکل از کجاست؟
قیمت خوب نبود؟
جنس بد بود؟
من بد رفتار کردم؟

معمولا هیچ کدام از این موارد نیست و کالا هم خوب بوده ولی مشتری ها عادت دارند چند گزینه را مد نظر قرار بدهند و بعدا دوباره تصمیم گیری کنند.

جالب اینجاست که تحقیقات نشون میده در این مواقع اگر شما به طریقی بتوانید پس از چند روز دوباره به آن مشتری یادآوری کنید که چنین محصولی را دارید، مثلا آگهی آن را در تلویزیون ببیند، یا در صفحه ی اینستاگرام شما عکس آن محصول خاص را مشاهده کند و… احتمال خرید آن تا ۵۰ درصد بیشتر میشه.
 

جالبه! بدون هیچ دلیل خاصی این اتفاق می افتد. یعنی شما نه تخفیف داده اید، نه مشتری یک شبه  پولدار شده، فقط چون قبلا یکبار دیده و حالا دوباره اون کالا به طریقی به چشم اش میخورد از نظر روانی تمایل به خرید پیدا میکند.


تازه در فروش آنلاین این یادآوری کردن خیلی حیاتی تر است، چون مشتری چندین برابر حالت سنتی در برابر کالاهای مختلف قرار میگیرد. وقتی ذهن مشتری پر است از کالاهای مختلف قطعا کسی برنده است که دوباره کالای خودش را یادآوری کند.

فروشندگان سنتی از روش های مختلفی از این تکنیک استفاده میکنند تا فروش خودشون را بیشتر کنند، اما برای فروش آنلاین چه راهی هست؟

 

 

راه های برگرداندن مشتریان ازدست رفته به فروشگاه اینترنتی


برای افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی راه های مختلفی هست مثلا اینکه مشتری را ترغیب کنید که حتما صفحه ی اینستاگرام شما را دنبال کند و بعد با استوری های روزانه به مشتری برند و کالاهای خود را یادآوری کنید.

یا به طور منظم پیامک های شامل کد تخفیف و … ارسال کنید.

اما یک راه هوشمندانه ی دیگر استفاده از سرویس ریتارگتینگ یکتانت است.

 


در این روش که با همکاری فروشگاه ساز سپهر، برای همه ی فروشگاه های اینترنتی ایجاد شده است با اولین بازدید کاربر از سایت شما، یک کوکی روی مرورگر کاربر تشکیل میشود. در این کوکی ثبت می شود که کاربر دقیقا کدام کالاهای شما را دیده است. مثلا مشتری کتانی آدیداس زنانه را مشاهده میکند، عکس ها و قیمتش را می بیند و صفحه را بسته به وبگردی اش ادامه میدهد.
فردای آن روز برای دانلود آخرین آهنگ محسن چاووشی به سایت دانلود موزیک وارد میشود، در کمال تعجب در زیر دکمه ی دانلود آهنگ (یعنی در دید ترین نقطه ی سایت) عکس کتانی آدیداس زنانه با قیمت و نام آن را مشاهده میکند.

این مشاهده برای شما هیچ هزینه ای ندارد، حتی شما لازم نیست بابت هر کالا بنری آماده کنید، فقط کافی است در یکتانت عضو شده باشید و سرویس ریتارگتینگ را در افزونه های فروشگاه ساز سپهر فعال کرده باشید.


سپهر به صورت اتوماتیک کالای مورد نظر را به یکتانت میفرستد تا بتواند در سایت های مختلف نمایش دهد.
فرض کنیم بازهم مشتری روی بنر کلیک نکرد و آهنگش را دانلود کرد و رفت.
دفعات بعد برای دیدن آموزش پخت فلان غذا، یا دیدن پیش بینی وضع هوا یا پیگیری فلان سایت خبری با هر بار سر زدن به هریک از سایت های پربازدید باز بدون هیچ هزینه ای و به صورت کاملا رایگان تبلیغ کتانی آدیداس زنانه را می بیند.
این اتفاق اینقدر تکرار میشود تا وقتی که مشتری شما روی تبلیغ شما کلیک کند و دوباره وارد سایت شود، حالا شما فقط بابت همین یکبار کلیک هزینه ی کمی پرداخت می کنید که از شارژ شما در حساب کاربری کم میشود.

 

 

موضوع مهم اینجاست که مشتری که یکبار این کالا را قبلا دیده و حالا دوباره روی آن کلیک کرده قطعا می خواهد خرید کند و این هزینه قطعا چندین برابر برای شما سود خواهد داشت.

این مدل موفق، که هم مشتری های از دست رفته را به سایت شما برمیگرداند و هم بر اساس کلیک هزینه پرداخت میکنید، بهترین و حیاتی ترین مدل تبلیغاتی برای یک فروشگاه اینترنتی است.

در واقع حتی اگر از کانال های دیگری تبلیغات میکنید، یا حتی اگر در صفحات اول گوگل هستید و تعداد زیادی بازدید کننده از گوگل دارید و فکر میکنید دیگر به تبلیغات نیاز ندارید، پیشنهاد میکنیم حتما با کمترین بودجه ( مثلا ۱ میلیون تومان) حتما ریتارگتینگ یکتانت را امتحان کنید و افزایش فروش را تجربه کنید.

البته باید توجه داشته باشید که ریتارگنیگ یکتانت به تنهایی برای شما مشتری نمی آورد و شما باید از راه های مختلف مشتری را به سایت خود هدایت کنید.
اما وقتی مشتری به سایت شما آمد، ریتارگتینگ یکتانت، مسئولیت برگرداندن مشتریان از دست رفته را به عهده میگیرد.
در واقع ریتارگنیگ تکمیل کننده ی هر مدل تبلیغات دیگر است و سبب می شود که بازدهی سایر تبلیغات شما از این طریق بیشتر شود.

برای فعال سازی این امکان، به پنل فروشگاه ساز خود رفته در بخش افزونه ها، افزونه ی یکتانت را اضافه کرده و سپس اسکریپت یکتانت را در بخش مورد نظر کپی کنید.

 

 

سپس حالت ریتارگتینک روی محصول را فعال کنید.

 

 

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorآرش رضایی
کلیدواژهlearn
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

طراحی لوگوی ارزان شعار اصلی برخی از شرکت‌های طراحی است که صاحبان مجموعه‌های نوپا را برای ثبت سفارش طراحی به تکاپو وا می‌دارد. با توجه به رقابت بالایی که بین شرکت‌های مختلف وجود دارد، تبلیغات و لوگوی مناسب تأثیر مهمی بر وجهه یک برند دارد. لوگوی یک مجموعه باید هویت شرکت موردنظر را به بهترین شیوه ممکن به مشتریان معرفی نماید. به همین دلیل انتخاب و طراحی لوگوی مناسب اهمیت بالایی دارد و باید با وسواس زیادی انجام گیرد.
✍🏻 نوید کوهی
ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت یا مدیر وبسایت یک موقعیت شغلی بسیار پر مخاطب و فنی است که نیاز به آگهی کامل در حوزه مدیریت سایت دارد و ادمین سایت می تواند وظایف متفاوت و متعددی را ...
✍🏻 میلاد رضایی
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰