فوت و فن سئو فروشگاه اینترنتی

فوت و فن سئو فروشگاه اینترنتی
چهارشنبه 4 بهمن 1402

امروزه با طراحی یک فروشگاه اینترنتی می‌توان وارد فضای کسب و کارهای آنلاین شد. امّا واقعیت این است که بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین نمی‌توانند به سادگی در این زمینه موفق شوند، زیرا مشتریان زیادی به فروشگاه آنها سر نمی‌زنند. سئو فروشگاه اینترنتی یکی از مواردی است که در موفقیّت یا شکست یک آنلاین شاپ تاثیر دارد.

قبلا به طور مفصل درباره شش چک لیست مهم برای سئو وبسایت به طور عمومی صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکات کلیدی و کاربردی در سئو سایت فروشگاهی بپردازیم.

چرا سئو فروشگاه اینترنتی مهم است؟

فروشگاه‌های اینترنتی برای اینکه بتوانند به فروش مناسبی دست پیدا کنند، نیاز دارند تا توسط مخاطبان دیده شوند. یکی از روش‌هایی که سایت فروشگاهی می‌تواند از طریق آن به بازدیدکننده دست پیدا کند سئو فروشگاه است.

در سئو فروشگاه اینترنتی سعی می‌شود تا با بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو با کلمات کلیدی هدف، افراد بیشتری به سمت سایت کشانده شوند. افزایش ترافیک در یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند منجر به فروش بیشتر شود.

فروش بیشتر با کمک سئو و بازاریابی درونگرا

سئو به عنوان یک روش بازاریابی درونگرا نقش مهمی در افزایش نرخ تبدیل قیف بازاریابی یک فروشگاه اینترنتی خواهد داشت. برای اینکه بتوان در این موضوع موفق شد توجه به اصول زیر ضروری است.

آشنایی با اصول سئو سایت فروشگاهی

برای اینکه SEO فروشگاه اینترنتی شما به درستی انجام شود به نکات طلایی زیر توجه داشته باشید:

  1.  شناخت پرسونای مخاطبان

سئو یک سایت فروشگاهی زمانی می‌تواند هدفمند به پیش برود که مدیران یک کسب وکار به شناخت درستی از مخاطبان خود و نیازهای آنها دست پیدا کنند. در سئو فروشگاه اینترنتی ما براساس این نیازها به تولید مقالات و معرفی محصولات می‌پردازیم.

  1.  تحلیل رقبا و تعیین استراتژی سئو

هر زمانی که یک پروژه سئو فروشگاهی را شروع می‌کنید به طور دقیق به تحلیل رقبای خود در بازار بپردازید. همچنین بررسی کنید که کدام رقیب قبل از شما، سئو سایت فروشگاهی خودش را آغاز کرده است.
با دانستن این اطلاعات شما می‌توانید به تدوین یک استراتژی سئویی مناسب برای کسب و کار خود بپردازید.

  1.  سئو لندینگ پیج محصولات

هدف از سئو یک فروشگاه آنلاین، فروش محصولات یا خدمات در سایت فروشگاهی است. به همین دلیل باید بر روی سئو صفحات محصول تمرکز بیشتری داشته باشیم. نوشتن توضیحات شفاف در صفحه محصولات و مقایسه کالاها با یکدیگر موجب خواهد شد تا تجربه مناسب‌تری از یک فروشگاه آنلاین برای کاربران ایجاد شود.

  1.  یافتن کلمات کلیدی مناسب برای سئو فروشگاه اینترنتی

در سئو فروشگاه آنلاین بعد از شناخت مخاطب و رقبا باید کلمات کلیدی برای تولید مقالات استخراج شوند. در استخراج کلمات کلیدی برای سئو یک فروشگاه باید به نکات زیر توجه شود:

  • کلمات کلیدی که برای تولید مقالات استخراج می‌شوند باید به مخاطبان آگاهی درباره موضوعات مختلف بدهند.
  • کلیدواژه‌ها باید به صورت کاملا غیر ملموس معرفی‌کننده‌ی محصولات سایت باشند. (ایجاد قلاب برای تبدیل مخاطب به مشتری)
  • کلمه کلیدی باید در خدمت توسعه برند دیجیتال یک فروشگاه اینترنتی باشد.
  • عبارات کانونی باید با دقت آنالیز شوند زیرا استخراج کلیدواژه‌های نامناسب باعث اُفت سئو فروشگاه آنلاین خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر در زمینه انتخاب کلمه کلیدی میتوانید به مقاله چطور برای وب سایت کلمات کلیدی درستی انتخاب کنیم؟ در وبلاگ سپهر مراجعه کنید.

  1. تولید مقالات کاربردی

صفحه بلاگ یک فروشگاه اینترنتی اهمیت زیادی دارد، زیرا می‌تواند باعث تقویت سئو فروشگاه شود.
به همین منظور باید براساس کلمات کلیدی که در مرحله قبل استخراج شده است، مقالاتی نوشته شود که برای کاربران آگاهی بخش باشند.

یک مقاله مناسب به فروشگاه اینترنتی کمک می‌کند تا برند دیجیتال خود را ایجاد کند. به هر میزان که برند یک سایت فروشگاهی قدرتمندتر شود، سئو فروشگاه اینترنتی رشد بیشتری پیدا خواهد کرد.

  1.  بهبود سرعت سایت فروشگاهی

در یک شاپ اینترنتی به علّت اینکه محصولات زیادی به همراه تصاویر بارگذاری می‌شوند، سرعت سایت به مرور زمان کاهش می‌یابد. به همین دلیل برای توسعه SEO فروشگاه اینترنتی باید با استفاده از تکنیک‌های مختلف سرعت سایت را بهبود داد.

  1.  توجه به لینک‌سازی داخلی و خارجی

صفحات مقالات یک سایت فروشگاهی باید ارتباط معنایی و مفهومی با لندینگ پیج‌های محصولات داشته باشند. این ارتباط را باید به وسیله لینک‌سازی داخلی ایجاد کرد.

همچنین با تقویت سئو Off-page و لینک‌سازی خارجی می‌توان باعث رشد یک فروشگاه اینترنتی و افزایش ترافیک آن شد.

  1. سئو لوکال فروشگاه اینترنتی

معمولا فروشگاه‌های بزرگ در مقیاس کشوری یا حتی جهانی فعالیت می‌کنند. امّا سایت‌های کوچک و محلی برای افزایش شانس موفقیّت سئو فروشگاه اینترنتی خود می‌توانند بر روی بازارهای محلی و کوچک‌تر تمرکز کنند.

استفاده از سئو لوکال می‌تواند به یک کسب وکار کمک کند تا سریع‌تر نتیجه مورد انتظار خود را بگیرد.

  1.  نقش سوشال سیگنال در سئو سایت فروشگاهی

یک فروشگاه اینترنتی برای اینکه موفق شود باید به سراغ استفاده از روش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ برود. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی علاوه بر اینکه بر افزایش فروش یک سایت فروشگاهی تاثیر می‌گذارد، باعث بهبود سئو آنلاین شاپ نیز خواهند شد.

  1. توجه به گزارشات آماری و بهینه‌سازی

سئو یک فروشگاه اینترنتی هیچ‌گاه پایان نمی‌یابد. تیم سئو باید همیشه به دنبال ایجاد بهبود در عملکرد یک فروشگاه باشد. این بهینه‌سازی با کمک داده‌های استخراج شده از گزارشات آماری که از سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس بدست می‌آید، صورت خواهد پذیرفت.

و سخن پایانی..

در سئو فروشگاه اینترنتی باید به این نکته توجه داشت که یک سایت زمانی می‌تواند موفق شود و نظر مخاطبان را به خود جلب کند که یک مزیّت رقابتی نسبت به سایر رقبا داشته باشد. این مزیّت رقابتی می‌تواند در کیفیت، قیمت، نوع محصولات، خدمات پشتیبانی، ساختارهای محتوایی و .. ظاهر شود.

در سئو سایت فروشگاهی با تکیّه بر این مزیت سعی می‌شود تا توجه مخاطب به سمت محصول یا خدمت جلب شود و نرخ تبدیل در قیف بازاریابی بهبود پیدا کند.

ما در فروشگاه ساز سپهر این امکان را فراهم کرده‌ایم که همه بتوانند پس از راه اندازی فروشگاه آنلاین خود به راحتی و مرحله به مرحله موارد موبوط به سئو فروشگاه اینترنتی خود را انجام داده و در نتیجه ترافیک و بازدید بیشتری برای وبسایت خود فراهم کنند.

اگر هنوز فروشگاه ساز سپهر را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود انتخاب نکرده‌اید همین الآن رایگان آن را ایجاد نمایید. ایجاد فروشگاه اینترنتی

 

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorرایانش ابری سپهر
کلیدواژهlearn
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

طراحی لوگوی ارزان شعار اصلی برخی از شرکت‌های طراحی است که صاحبان مجموعه‌های نوپا را برای ثبت سفارش طراحی به تکاپو وا می‌دارد. با توجه به رقابت بالایی که بین شرکت‌های مختلف وجود دارد، تبلیغات و لوگوی مناسب تأثیر مهمی بر وجهه یک برند دارد. لوگوی یک مجموعه باید هویت شرکت موردنظر را به بهترین شیوه ممکن به مشتریان معرفی نماید. به همین دلیل انتخاب و طراحی لوگوی مناسب اهمیت بالایی دارد و باید با وسواس زیادی انجام گیرد.
✍🏻 نوید کوهی
ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت یا مدیر وبسایت یک موقعیت شغلی بسیار پر مخاطب و فنی است که نیاز به آگهی کامل در حوزه مدیریت سایت دارد و ادمین سایت می تواند وظایف متفاوت و متعددی را ...
✍🏻 میلاد رضایی
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰