مزایای استفاده از مارکت پلیس برای فروشندگان چیست؟

مزایای استفاده از مارکت پلیس برای فروشندگان چیست؟
چهارشنبه 4 بهمن 1402

با گسترش یافتن استفاده از اینترنت تحول عظیمی در همه صنعت‌ها مخصوصا در زمینه خرید و فروش محصولات ایجاد شد. مارکت پلیس ها یا بازارهای اینترنتی در چند سال اخیر به یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد ارتباط بین مدیر، فروشنده و خریدار تبدیل شده‌اند و توانسته‌اند با مزیت‌های بسیار مفیدی که دارند، تغییر بزرگی در اقتصاد کسب و کارها ایجاد کنند. یکی از مهمترین آن‌ها مزایای استفاده از مارکت پلیس برای فروشندگان است که باعث افزایش درآمد و بهبود وضعیت فروش آن‌ها شده است. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با ویژگی‌های مثبت Marketplace آشنا کنیم تا بتوانید در آینده وارد این نوع از فروش اینترنتی شوید.

مارکت پلیس چیست؟

واژه مارکت پلیس یا بازار اینترنتی ( Marketplace ) را در چند سال اخیر بسیار شنیده‌اید اما همچنان تعریف آن برای عده‌ای از افراد مبهم است. مارکت پلیس‌ها در واقع شکلی از فروشگاه‌های اینترنتی هستند که در آن محصولات متنوعی از تامین کنندگان مختلفی قرار دارد و خریداران با توجه به نیاز خود خرید می‌کنند. این روش با توجه به مزایای استفاده از مارکت پلیس برای فروشندگان، یکی از بهترین ابزارها برای فروش محصولات است.

فروشندگان مارکت پلیس چه کسانی هستند؟

تامین کنندگان یا فروشندگان یکی از مهم‌ترین رکن‌های بازارهای اینترنتی هستند که با دور روش اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند. در شیوه اول فروشندگان فهرستی از کالاهای خود را در اختیار مدیر قرار می‌دهند تا مدیر آن‌ها بر روی سایت بارگذاری کند و در شیوه دوم نیز مدیر محصولات را تایید می‌کند و سپس فروشنده از طریق پنل خود کالاها را در سایت قرار می‌دهد. در ادامه با مزایای استفاده از مارکت پلیس برای فروشندگان بیشتر آشنا می‌شویم.

معرفی مزایای استفاده از مارکت پلیس برای فروشندگان

۱) محصولات به آسانی به فروش می‌رسند

یکی از مهمترین مزایای استفاده از مارکت پلیس برای فروشندگان، فروش آسان کالا‌ها و محصولات است. با استفاده از مارکت پلیس‌ها تامین کنندگان بدون صرف هزینه‌های اضافی برای تبلیغات محصولات خود را در سایت قرار می‌دهند.

۲) محصولات به سرعت فروش می‌روند

از دیگر مزایای استفاده از مارکت پلیس برای فروشندگان می‌توان به بالا بودن سرعت فروش محصولات اشاره کرد. در این روش هزینه محصولات به صورت نقدی و از طریق درگاه‌های الکترونیکی پرداخت می‌شود و دردسرهای دریافت چک یا پرداخت اقساطی را ندارد.

۳) عدم پرداخت هزینه اضافی برای بازاریابی

عدم نیاز به پرداخت هزینه برای تبلیغات و بازاریابی از دیگر مزایای استفاده از مارکت پلیس برای فروشندگان است. تمام هزینه‌های تبلیغات را مدیر فروشگاه پرداخت می‌کند.

۴) نیازی به مجوز ندارند

نیاز نداشتن به مجوز از دیگر مزایای استفاده از مارکت پلیس برای فروشندگان است. فروشندگان برای در اختیار قرار دادن محصولات خود نیاز به دریافت هیچ گونه مجوزی از صنف مورد نظر خود ندارند.

۵) دریافت سود بیشتر

از دیگر مزایای استفاده از مارکت پلیس برای فروشندگان می‌توان به سود بالای آن اشاره کرد. افراد به دلیل کم بودن قیمت و زیاد بودن تنوع محصولات مارکت پلیس‌ها را انتخاب می‌کنند و این عامل باعث افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی و افزایش سود فروشندگان می‌شود.

۶) عدم وجود محدودیت جغرافیایی

یکی از مهمترین ویژگی‌های فروشگاه‌های اینترنتی عدم وجود محدودیت جغرافیایی است. این عامل همچنین جزو یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از مارکت پلیس برای فروشندگان نیز محسوب می‌شود و تامین کنندگان می‌توانند کالاهای خود را در تمام نقاط جهان به فروش برسانند.

۷) نیازی به دانش کامپیوتری نیست

همانطور که گفته شد فروشندگان می‌توانند به دو روش اقدام به فروش محصولات خود کنند. از دیگر مزایای استفاده از مارکت پلیس برای فروشندگان نیز این موضوع است و نیازی نیست که آن‌ها با کامپیوتر آشنایی داشته باشند چرا که مدیر فروشگاه خود می‌تواند محصولات را در داخل سایت قرار دهد.

جمع بندی

همانطور که متوجه شدید متنوع بودن مزایای استفاده از مارکت پلیس برای فروشندگان، عامل اصلی انتخاب آن‌ها برای فروش محصولات‌شان است. شما نیز اگر قصد ایجاد تغییر در کسب و کار خود و شیوه فروش محصولات خود را دارید، مارکت پلیس ها بهترین گزینه هستند.

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorراسا
کلیدواژهlearnlearn
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

طراحی لوگوی ارزان شعار اصلی برخی از شرکت‌های طراحی است که صاحبان مجموعه‌های نوپا را برای ثبت سفارش طراحی به تکاپو وا می‌دارد. با توجه به رقابت بالایی که بین شرکت‌های مختلف وجود دارد، تبلیغات و لوگوی مناسب تأثیر مهمی بر وجهه یک برند دارد. لوگوی یک مجموعه باید هویت شرکت موردنظر را به بهترین شیوه ممکن به مشتریان معرفی نماید. به همین دلیل انتخاب و طراحی لوگوی مناسب اهمیت بالایی دارد و باید با وسواس زیادی انجام گیرد.
✍🏻 نوید کوهی
ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت یا مدیر وبسایت یک موقعیت شغلی بسیار پر مخاطب و فنی است که نیاز به آگهی کامل در حوزه مدیریت سایت دارد و ادمین سایت می تواند وظایف متفاوت و متعددی را ...
✍🏻 میلاد رضایی
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰