12 راه موثر و کلیدی جهت افزایش بازدید وب سایت

12 راه موثر و کلیدی جهت افزایش بازدید وب سایت
چهارشنبه 27 دی 1402

در این مقاله کاربردی قصد داریم روش هایی کاربردی برای افزایش بازدید وب سایت معرفی کنیم. در اینجا 12 راه موثر جهت افزایش بازدید سایت شما بیان شده است:

1-محتوای اوریجینال و خلاقانه منتشر کنید.

همیشه خالق محتوا باشید. سعی کنید همواره در وب سایتتان مطالب تازه و خلاقانه منتشر کنید. مثلا در مورد کسب و کار خود اطلاعات عمومی یا اطلاعاتی که مورد نیاز همه هست می تواند بسیار پربازدید و جالب باشد. به عنوان مثال اگر وب سایت شما در مورد صنعت برق است ترسی از انتشار مطالب آموزشی ابتدایی در مورد برق ، ترانس ها و ... نداشته باشید. این مطالب باعث جذب مخاطبانی می شود که به دنبال اطلاعات اولیه ی این صنعت می گردند .

سه خط اول تمامی نوشته های شما مهم ترین نقش را در جذب بازدید کننده به عهده دارند. این خطوط میتوانند به همان اندازه که برای شما مفید هستند مضر نیز باشند.سعی کنید مطلب خود را با توضیحاتی کوتاه و جالب شروع کنید.همچنین توجه داشته باشید که افزایش بازدید بدون نگه داشتند بازدید کننده های قدیمی امکان پذیر نیست.

2-محتوای چند رسانه ای مثل فیلم یا پوستر تولید کنید.

سعی کنید به غیر از متن، از فایل های چند رسانه ای نیز استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید فیلمی مرتبط با موضوع سایتتان بسازید و منتشر کنید و یا با استفاده از نرم افزار هایی که از صفحه فیلم برداری می کنند یک مطلب کوتاه آموزشی تهیه کرده و آن را در وب سایت خود ارائه کنید.

فایل خود را در سایت‌های متعدد ویدئویی منتشر کنید. اگر یک فایل چند رسانه‌ای تهیه کردید، بهتر است علاوه بر وب سایت خود در سایت‌های اشتراک ویدیو مثل آپارات ، یوتیوب ، فیس بوک و ... نیز قرار دهید تا به این وسیله بازدید بالاتری پیدا کنید.

3-از طرح های شلوغ و افکت های مختلف استفاده نکنید.

 طراحی حرفه ای و اصولی یکی از مهم ترین روش های جذب بازدید کننده میباشد.کاملا واضح است که ورود کاربر به سایت کافی نیست و ما باید محیطی را ایجاد کنیم که کاربر در سایت بماند و بعدا دوباره به سایت سر بزند.حالت ایده ال برای هر مدیر وب سایت آن است که بازدید کننده، سایت را به لیست علاقه مندی های خود اضافه کند.یکی از روش های رسیدن به این هدف داشتن طراحی اصولی، آرامش بخش و حرفه ای در طراحی سایت است.

وقتی کاربری وارد سایتی می شود اولین نکته ای که نظر او را جلب میکند سمت راست صفحه است ( البته این موضوع در سایت های انگلیسی زبان و یا سایت هایی که از چپ به راست مینویسند متفاوت است) سپس انها به Mouse خود نگاه میکنند که به چه سرعتی در سایت شما میتواند حرکت کند و آیا افکت های زیاد در سایت شما باعث کندی در حرکت میشود یا نه؟برای اثبات این موضوع وارد اکانت خود در گوگل انالیتیکز بشوید و در بخش On Page Optimization چک کنید که کدام بخش ها بیشترین کلیک را داشته اند.کاربران CSS3 را بسیار دوست دارند زیرا با رفرش کردن صفحه لازم نیست مقدار زیادی حجم صرف لود شدن تصاویر اضافی بکنند اما کاربران به هیچ وجه سایت هایی که بیش از اندازه از CSS3 ساخته شده اند را دوست ندارند زیرا بسیاری از افکت ها باعث اذیت شدن چشم کاربر میشوند.

4-وب سایت خود را برای گوگل بهینه سازی کنید.

اگر صاحب یک سایت باشید، با توجه به جزئیات آمار سایت متوجه می‌شوید که درصد بالایی از بازدیدکنندگان سایت شما، از طریق موتورهای جستجو (خصوصا گوگل) هستند. پس اگر ساختار و چینش محتوای سایت شما به گونه‌ای باشد که بهتر در موتورهای جستجو ظاهر شود، برد با شماست. مراعات کردن برخی محدودیت‌ها مانند حجم صفحه یا تعداد لینک‌های یک صفحه نیز در معتبر بودن صفحه شما از دید یک موتور جستجو موثر است. ساختار آدرس مطالب شما نیز مهم است. مثلا آدرس‌هایی که بیش از چهار زیرشاخه (اسلش) دارند، معمولا در موتورهای جستجو نمایش داده نمی‌شوند.

سئو ، میتواند بازدید فراوانی برای شما به ارمغان بیاورد. شاید فرایند مشکل و زمان بری باشد اما در جذب کاربران دائمی تاثیر گذار است.  برای راهنمایی در این زمینه می توانید با کارشناسان رایانش ابری سپهر مشاوره نمایید.

بهینه سازی برای گوگل

5-از قدرت شبکه های مجازی استفاده کنید.

از شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید، در آن‌ها حسابی همنام آدرس سایت خود بسازید. شبکه های اجتماعی یکی از بزرگترین منابع جذب مخاطب است. همچنین به خاطر اینکه کاربران به صورت منظم مثلا هر روز به حساب کاربری خود در این شبکه ها سر می زنند فعالیت شما به صورت مداوم در این شبکه ها باعث تثبیت شما در ذهن مخاطب و ایجاد پیش زمینه ی حرفه ای تری از کسب و کار شما می کند . این کار باعث می‌شود که شما بازار بزرگ‌تری برای تبلیغ خود داشته باشید.

همچنین موثر ترین نوع تبلیغ، تبلیغ غیر مستقیم، یا به اصطلاح تبلیغات دهان به دهان است . در شبکه های اجتماعی چنانچه کاربری شما را در بین دوستانش تبلیغ کند به واسطه ی اطمینانی که در شبکه ی دوستان وجود دارد بسیار تاثیرگذار تر از هزاران تبلیغ مستقیم توسط شما خواهد بود . قرار دادن آیکن ارسال مطلب شما به سایت‌های اشتراک لینک (مثل فیس‌بوک، توییتر، کلوب، بالاترین و …) باعث می شود کاربران به راحتی این کار را انجام دهند .

6-وبلاگ نویسی کنید.

وبلاگ نویسی یک راه عالی برای افزایش بازدید کاربران وب سایت شما است .با نوشتن مطالب بروز و جدید می توانید کاربر را جذب سایت نمایید. نکته ی مهم در وبلاگ نویسی و در واقع تفاوت عمده ی مطالبی که در وبلاگ می نویسید با مطالبی که در سایت نوشته می شود در صمیمت و نوع خاص وبلاگ است .

در وبلاگ شما می توانید خارج از فرم اداری و مرسوم سایت با مخاطبین صحبت کنید . می توانید حتی خارج از موضوع فعالیتتان مثلا برد تیم ملی را تبریک بگویید. این مزیت باعث می شود کاربران شما احساس نزدیکی بیشتری با وب سایت شما و فعالیت های شما داشته باشند .

همچنین وبلاگ ها امکان عضویت فید از طریق Rss  را دارند که کاربر می تواند با عضو شدن در آن، دفعات بعد بدون مراجعه به سایت شما مطالب جدید شما را مطالعه کند.

7-از سایت های همکار بخواهید شما را معرفی کنند.

با محبوب ترین وب سایت هایی که مرتبط با صنعت شما هستند در تماس باشید و از آنها بخواهید که مطالب شما را در وب سایتشان نمایش دهند. بسیاری از صاحبان وب سایت هیچ اعتراضی به نوشتن و ارائه مطالب و پست های رایگان افراد دیگر ندارند. ممکن است همکار شما در ازای این معرفی هزینه ای دریافت نماید و یا به صورت رایگان مطلب شما را ارائه دهد ، که در هر صورت می تواند برای پیشبرد اهداف شما مفید واقع شود.

همچنین سعی کنید با ایجاد بخشی به نام پیوندها در وب سایت خود ابتدا لینک همکاران خود را درج کرده و سپس با ارسال ایمیل ، از آنها بخواهید لینک شما را در وبسایت خود درج کنند. به اینکار "تبادل لینک " گفته می شود که یکی از فعالیت های مرسوم هر وبمستری می باشد و باعث افزایش بازدید و رنک گوگل سایت شما می گردد .

8-در فضای واقعی تبلیغات کنید.

یکی از اصول مهم در تبلیغات مکان و زمان مناسب است. بررسی کنید کاربرانتان در چه مکان هایی بیشتر رفت و آمد دارند و در همانجا از تبلیغات بیشتر استفاده نمایید. به عنوان مثال اگر محصولات ورزشی می فروشید بهترین مکان برای تبلیغ باشگاه های ورزشی و مکان هایی است که ورزشکاران جمع می شوند. به صورت آماری می توانید متوجه شوید که یک تراکت ارزان قیمت در باشگاه ورزشی می تواند چندین برابر یک بیلبورد در بهترین جای شهر برای شما تبلیغ کند. زیرا آن تراکت اولا به دست مخاطب خود رسیده و دوم در زمانی که مخاطب در فضای فکری ورزش بوده آن را دریافت کرده است .

9- در سایت های دیگر تبلیغات کنید.

از اینکه در سایت های سرگرمی یا غیر مرتبط با وب سایت خود تبلیغ کنید نترسید. اینگونه وب سایت ها معمولا ده ها برابر بیشتر از سایت های تخصصی بازدید دارند و اگرچه ممکن است خیلی از این بازدید کنندگان برای شما مناسب نباشند ولی به خاطر تعداد زیاد بازدید می تواند مخاطبین مناسب شما را نیز در بر بگیرد .

10-کتاب های رایگان یا امکانات رایگان اراده کنید.

یک کتاب رایگان منتشر کنید!شما می‌توانید مجموعه مقالات یا نوشته‌های خود را در یک موضوع خاص به عنوان یک کتاب الکترونیکی برای دانلود منتشر کنید و در آن اسم سایت و ایمیل خود را نیز درج کنید. این‌گونه کتابچه‌ها معمولا به سرعت در بین علاقمندان به آن موضوع منتشر می‌شود و بازدید بالاتر را برای سایت شما به ارمغان خواهد آورد.

یا سعی کنید مثلا خدمات مشاوره ای رایگان از طریق سایت ارائه کنید . همواره امکانات رایگان برای کاربران جذاب و پرمخاطب می باشد .

11- پیامک یا ایمیل ارسال کنید.

از طریق سرویس هایی که در رایانش ابری سپهر وجود دارد می توانید برای افراد مختلف پیامک و ایمیل ارسال نمایید. همچنین از طریق این سیستم می توانید گروههایی که مایلید به آن ها پیام کوتاه ارسال شود را مشخص کنید،به عنوان مثال همه ی اعضا یا کاربران خاص. سعی کنید برای شماره هایی که در لیست تلفن های شما قرار دارد این ارسال را انجام دهید. پیامک یا ایمیل می تواند مخاطبینی خاص دیگری را برای شما فراهم کند .

12- در فرووم ها فعال باشید.

فرووم یا انجمن گفتگو، مکانی برای تجمع و گفتگوی افراد است. سعی کنید فروم های مرتبط به فعالیت خود را پیدا کنید و در آنها به عنوان کارشناسی به اسم سایت خود به سئوالات پاسخ داده و به کاربران راهنمایی بدهید. و یا اینکه اگر فرووم خوبی وجود ندارد خود یک فرووم بسازید. نظرات و راهنمایی هایی که در فرووم ها قرار می گیرند به خاطر اینکه به صورت مستقیم و گفتگو مانند بین کاربران رد و بدل می شود بسیار تاثیر گذار تر از مطالب و مقالات مستقیم عمل می کنند .

برای مثال برای خرید یک گوشی کاربران سعی می کنند در فرووم ها جستجو کنند تا ببینند چه گفتگوهایی در مورد این مدل انجام شده است .

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorتیم فنی
کلیدواژهlearnlearn
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

طراحی لوگوی ارزان شعار اصلی برخی از شرکت‌های طراحی است که صاحبان مجموعه‌های نوپا را برای ثبت سفارش طراحی به تکاپو وا می‌دارد. با توجه به رقابت بالایی که بین شرکت‌های مختلف وجود دارد، تبلیغات و لوگوی مناسب تأثیر مهمی بر وجهه یک برند دارد. لوگوی یک مجموعه باید هویت شرکت موردنظر را به بهترین شیوه ممکن به مشتریان معرفی نماید. به همین دلیل انتخاب و طراحی لوگوی مناسب اهمیت بالایی دارد و باید با وسواس زیادی انجام گیرد.
✍🏻 نوید کوهی
ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت یا مدیر وبسایت یک موقعیت شغلی بسیار پر مخاطب و فنی است که نیاز به آگهی کامل در حوزه مدیریت سایت دارد و ادمین سایت می تواند وظایف متفاوت و متعددی را ...
✍🏻 میلاد رضایی
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰