۵ روش برای زنده نگه داشتن خلاقیت در شرکت ها

۵ روش برای زنده نگه داشتن خلاقیت در شرکت ها
چهارشنبه 4 بهمن 1402

با نگاهی به زندگی افراد موفق نظیر بیل گیتس درخواهید یافت که این افراد صرفا به خاطر هوش و نبوغ سرشارشان به موفقیت نرسیدند بلکه گفته می شود که آنها بیشتر از ۱۰ هزار ساعت را صرف نظریه پردازی، الگوسازی و بهبود تکنیک های عملکردی شان می کنند و این است راز موفقت آنها.

شرکت چند ملیتی Saint-Gobain در سال ۱۶۶۵ در فرانسه گشایش یافت و با دنبال کردن همین رویکرد توانست کسب و کاری موفق را برای خود بسازد. زمانی که از میناس آپلیان، نایب رئیس و مدیر بخش توسعه و تحقیق آن سوال شد که چگونه شرکتی با این قدمت توانسته است همگام با روند و گرایشات روز پیش برود به ۵ نکته مهم اشاره کرد که در ادامه با یکدگیر آنها را از نظر می گذرانیم.

۱- مهارت ها را به چالش بکشید

شرکت Saint-Gobain بیش از ۳۵۰ سال است که در زمینه ساخت و تولید شیشه فعالیت می کند و همانطور که می بینید این رقم به مراتب فراتر از ۱۰ هزار ساعتی است که در ابتدای متن به آن اشاره شد، با این همه، مهارت های این شرکت همچنان نیازمند تغییر است.

کارشناسان کمپانی مورد بحث مرتبا در حال بررسی این مساله هستند که چطور محصولات تولیدی شان را بهتر کنند. آنها برای تغییر معیارها و اصول پذیرفته شده همواره به دنبال ایده هایی برای ساخت محصولاتی بهتر هستند تا از این طریق بهتر به مشتریان خود خدمت رسانی کنند و این مساله نیز یا از طریق بهبود فرایندهای تولیدی امکان پذیر خواهد بود یا با افزودن قابلیت های مفید و مبتکرانه به محصولات ساده.

برای نمونه این شرکت حالا شیشه هایی را تولید می کند که رنگ را تغییر می دهند تا چشم فرد در هنگام مشاهده برخی رنگ ها خسته نشود و یا محصولاتی را تولید می کند که مصرف انرژی در ساختمان ها را به میزان قابل توجهی پایین می آورد.

۲- از دیگران الهام بگیرید

بهترین ایده ها از سوی کارآفرینان و نسل های جدید ارائه می شوند و این شرکت نیز برای دریافت ایده های نوین، اقدام به برگزاری رقابتی به نام NOVA Innovation کرد و به استارتاپ هایی که راهکارهای مبتکرانه در زمینه محیط زیست، محصولات پایدار، مواد پیشرفته، منابع تجدیدپذیر انرژی و راهکارهای ساخت و ساز با بهره وری بالا ارائه می دادند جایزه اهدا می کرد.

این استارتاپ ها در جریان رقابت شانس آن را می یافتند تا از حمایت های شرکتی با بیش از ۳ میلیون ساعت تجربه و دانش برخوردار گردند.

۳- بزرگی یک ایده مهم نیست

بسیاری از افرادی که در محیط های حامی خلاقیت و نوآوری کار می کنند می دانند که بزرگ بودن ایده ها اهمیت ندارد و در عوض این ایده های کوچک هستند که می توانند کارگشا باشند.

اغلب تکنولوژی های جدید و جالب ارائه شده توسط این شرکت ها مقیاس کوچک شده ای از اختراعات بزرگ تر هستند که برای استفاده در بخش های تازه و مبتکرانه بهینه سازی و تغییر یافته اند.

برای نمونه، تلفن همراه پروژه ای جانبی بود که از مهندسی و سفرهای فضایی به دست آمد. مبتکران امروزی قادرند که با نگاه کردن به نوآوری های بزرگ و کوچک ایده بگیرند.

۴- تنوع را فراموش نکنید

نوآوری تنها در صورتی ایجاد می شود که با نگاهی متفاوت به جهان نگریسته شود. افراد مبتکر و باهوش با آنهایی همراه می شوند که تجربیات، دیدگاه ها و ایده هایی متفاوت از آنها دارند.

مطمئن شوید که نیروهای کاری شما مملو از افرادی هستند که از نسل ها، موقعیت های جغرافیایی، جنسیت و اصول اخلاقی متفاوت می آیند و این یعنی هیچگاه قربانی فرضیات خود نخواهید شد و می توانید به دیدگاهی فراگیر در مورد نحوه انجام امور دست پیدا کنید.

۵- ترس و شکست را فراموش کنید

کارآفرینان این عامل را خوب می شناسند اما این فاکتور معمولا زمانی که شرکت ها رشد پیدا می کنند فراموش می شود. مدیران شرکت Saint-Gobain اما، این عامل را همواره در هر کاری مد نظر دارند و معترفند که بخش توسعه و تحقیق آنها از این طریق است که زنده می ماند.

نکته دیگر اینکه با کنار گذاشتن ترس و دلهره در انجام کارها، شکست هایشان معمولا به پیروزی منجر می شوند. برای مثال سال های زیادی طول کشید که کارخانه شیشه سازی Gobain بتواند با آزمون و خطا کارش را پیش ببرد و عاقبت از لحاظ کیفیت رقبایش را کنار بگذارد.

 

منبع: دیجیاتو

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorدیجیاتو
کلیدواژهlearn
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

طراحی لوگوی ارزان شعار اصلی برخی از شرکت‌های طراحی است که صاحبان مجموعه‌های نوپا را برای ثبت سفارش طراحی به تکاپو وا می‌دارد. با توجه به رقابت بالایی که بین شرکت‌های مختلف وجود دارد، تبلیغات و لوگوی مناسب تأثیر مهمی بر وجهه یک برند دارد. لوگوی یک مجموعه باید هویت شرکت موردنظر را به بهترین شیوه ممکن به مشتریان معرفی نماید. به همین دلیل انتخاب و طراحی لوگوی مناسب اهمیت بالایی دارد و باید با وسواس زیادی انجام گیرد.
✍🏻 نوید کوهی
ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت یا مدیر وبسایت یک موقعیت شغلی بسیار پر مخاطب و فنی است که نیاز به آگهی کامل در حوزه مدیریت سایت دارد و ادمین سایت می تواند وظایف متفاوت و متعددی را ...
✍🏻 میلاد رضایی
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰