داستان موفقیت فروشگاه زنجیره‌ای پوشاک پاتن جامه | داستان یک ریسک موفق

داستان موفقیت فروشگاه زنجیره‌ای پوشاک پاتن جامه | داستان یک ریسک موفق
یک‌شنبه 21 مرداد 1403
 

داستان موفقیت فروشگاه زنجیره‌ای پوشاک پاتن جامه

بله، درست متوجه شدید داستان موفقیت فروشگاه زنجیره ای پاتن جامه!
فروشگاه زنجیره‌ای پوشاک پاتن جامه که برای اکثر ما به عنوان یک برند شناخته شده و باکیفیت در زمینه تولید پوشاک است که سالها فعالیت های بازاریابی خود را به صورت سنتی و گاها به صورت مقطعی در بستر آنلاین انجام میداد تا به این نتیجه رسید که وقت تغییر است یک تغییر از جنس دیجیتال.
مدیران و مسئولین پاتن جامه با نگاهی بلندمدت و آگاهانه تصمیم به راه اندازی بستری آنلاین جهت ارائه خدمات گسترده‌تر در سراسر کشورگرفتند و اقدام به راه اندازی  بستر فروش اینترنتی کردند که امکان دسترسی آسان‌تر به

  • طیف زیادی از مشتریان در سراسر کشور
  •  افزایش فروش و درآمد
  • کاهش هزینه‌های اجاره و نگهداری فضای فیزیکی
  •  ارائه محصولات بیشتر و گسترده‌تر
  •  ایجاد تجربه خرید آسان و راحت برای مشتریان

 باعث شده تا رقابت میان فروشگاه‌های آنلاین هر روز بیشتر از روز قبل باشد. پاتن جامه یکی از برندهای معروف ایرانی است که نیاز افراد را به خوبی درک می‌کند و برای رفع آن‌ها تلاش‌ زیادی انجام می‌دهد. با ما همراه باشید تا داستان موفقیت این مجموعه در فروش اینترنتی را بررسی کنیم. 

اولین گام برای فروش اینترنتی در پاتن جامه

اگر حداقل یکبار برای خرید کت‌وشلوار و یا پوشاک زنانه برند تلاش کرده باشید، حتما نام پاتن جامه را  شنیده‌اید. پاتن جامه برند قدیمی پوشاک در ایران است که با بیش از 50 شعبه در سراسر کشور فعالیت می‌کند. مدیران فعال و دغدغه‌مند این برند، پس از کسب سال‌ها تجربه در زمینه فروش حضوری، به این نتیجه رسیدند که راه‌اندازی سایت فروشگاهی برای ارائه محصول به طیف گسترده‌ای از مشتریان را نیز در دستور کار خود قرار دهند.  

image

بخش فروش اینترنتی آن‌ها حدود 1 سال و نیم قبل از همکاری با مجموعه فروشگاه ساز سپهر آغاز شده بود. آن‌ها این کار را با ابزار وردپرس انجام می‌دادند و فروش نسبتاً خوبی را هم تجربه کرده بودند؛ اما میزان فروش و امکانات سایت همچنان برای این مجموعه قابل قبول نبود. در نتیجه تصمیم مدیران بر این شد که بستر مطمئن‌تری را برای این کار انتخاب کنند. با توجه به تعداد زیاد شعب این برند، مدیران به زیرساختی نیاز داشتند که با استفاده از آن بتوانند همه این شعبه‌ها را هماهنگ کرده و به راحتی به نیاز مخاطبان پاسخ دهند. 

مدیران مجموعه ضمن تشکیل جلسات متعدد با شرکت‌های گوناگون طراحی سایت و بررسی خدمات آن‌ها به این نتیجه رسیدند که نرم افزار فروشگاه ساز سپهر پکیج کاملی از امکانات موردنیاز یک برند بزرگ و مطرح صنعت پوشاک را به آن‌ها ارائه می‌دهد. این روزها کل فروش آنلاین شعبه‌های این مجموعه روی معماری پیشرفته فروشگاه ساز سپهر استوار است. 

دومین گام؛ هماهنگی میان سیستم فروش و حسابداری

چالش دیگری که پاتن جامه پیش روی خود داشت، این بود که باید برای حسابداری و انبارداری خود، برنامه‌ریزی درستی انجام دهد. مدیران این مجموعه برای رفع چنین چالشی استفاده از نرم افزار باران 360 را مد نظر قرار دادند. این نرم افزار، یک برنامه جامع مالی (ERP) است که به شرکت ارقام نگار تعلق دارد. باران 360 از تمام مراحل تولید، انبارداری، حسابداری، فروش و باشگاه مشتریان به صورت کامل پشتیبانی می‌کند. 

image

به واسطه تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت ارقام نگار و فروشگاه ساز سپهر، سپهر تنها راهکار اختصاصی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی یکپارچه با نرم افزار حسابداری باران 360 است. در واقع، همکاری مشترک تیم‌های فنی دو مجموعه موجب شده تا دارندگان نرم افزارهای حسابداری باران 360 تنها با یک کلیک بتوانند یک فروشگاه اینترنتی یکپارچه با حسابداری خود بسازند. از طرفی، با ایجاد همکاری مشترک بین تیم‌ها تمام سناریوهای هماهنگی بین دو نرم‌افزار بدون دغدغه و نگرانی انجام می‌شود.

در نتیجه صاحبان کسب‌و‌کارهایی مانند برند پاتن جامه با خیال راحت برای فروش و مدیریت محصولات خود برنامه‌ریزی خواهند کرد. مدیران از اتصال فروشگاه ساز سپهر برای فروش و از باران 360 برای مدیریت مسائل حسابداری و انبارداری خود استفاده می‌کنند. این اتصال مزایای زیر را به همراه دارد:

  • عدم نیاز به وارد کردن اطلاعات کالای فروخته شده در سیستم حسابداری
  • عدم نیاز به انتقال اطلاعات مشتریان به سیستم حسابداری
  • عدم نیاز به آپدیت کردن دائم قیمت‌ها 
  • عدم نیاز به اصلاح مکرر مقدار موجودی کالاها 
تمامی این اطلاعات به راحتی میان دو برنامه فروشگاه اینترنتی و برنامه جامع مالی باران 360 جابه‌جا می‌شوند. در نتیجه مدیران این برند زمان بیشتری را برای تمرکز روی سیاست‌های فروش خود اختصاص می‌دهند تا فروش آنلاین بهتری را تجربه نمایند. 

 یکپارچه کردن باشگاه مشتریان فروشگاه های حضوری با فروشگاه آنلاین 

چالش بعدی مدیران، اتصال باشگاه مشتریان فروشگاه‌های حضوری به وب سایت فروشگاهی بود. به این معنا که مشتریان در صورت خرید حضوری بتوانند از اعتبار شارژ شده در کیف پول خود برای خرید آنلاین استفاده نمایند. با پیاده‌سازی این راهکار مشتریان حضوری به خرید آنلاین تشویق می‌شوند، تعداد مشتریان سایت افزایش می‌یابد و موضوع وفادارسازی مشتریان نیز بیش از گذشته تقویت می‌گردد. در اصل مشتریان با مراجعه حضوری و خرید از شعب این برند، مقداری از هزینه خرید خود را به صورت شارژ خرید آنلاین برای خرید از سایت در اختیار خواهند داشت. 

image

پس از هر خرید، مشتری در باشگاه مشتریان باران 360 عضو می‌شود و به ازای هر خریدی که از سمت او انجام می‌گیرد، مقداری تخفیف خرید در کیف پول مشتری به عنوان هدیه یا شارژ باقی می‌ماند. 

در این روند تنها چیزی که مشتری مشاهده می‌کند خرید و دریافت هدیه است. اتصال میان فروشگاه ساز سپهر و برنامه باران 360 باعث شده تا مدیران این برند با خیال راحت برای فروش بیشتر برنامه‌ریزی کنند؛ زیرا سیستم به گونه‌ای فعال شده که پس از خرید، کالا در حسابداری سند خورده و از انبار کسر شود. در نتیجه فرایند سفر مشتری و البته حسابرسی برند با سهولت بیشتری پیش خواهد رفت. 

سومین گام؛ اتصال فروشگاه اینترنتی به دیجی‌کالا

برند پاتن جامه به صورت هم‌زمان در سایت دیجی‌کالا هم فروش آنلاین داشت. این وضعیت باعث شده بود که مدیریت کردن موجودی کالاها بسیار دشوار شود. متخصصان شرکت سپهر، از طریق امکان استفاده از ماژول اتصال فروشگاه اینترنتی به دیجی‌کالا این چالش‌ را نیز برای آن‌ها برطرف کردند تا زمانی که مشتری از طریق سایت دیجی‌کالا برای خرید اقدام می‌کند، مشکلی در مدیریت کالاهای این برند ایجاد نشود. 

با استفاده از این ماژول، وقتی سفارشی در دیجی‌کالا ثبت می‌شود، به طور مستقیم در پنل مدیریت فروشگاه مشاهده خواهد شد و به صورت همزمان مقدار موجودی انبار  نیز کسر می‌گردد. 

image

با ایجاد چنین سیستمی مدیران پاتن جامه برای هماهنگ کردن مقدار فروش و تعداد کالا با درخواست‌های سایت دیجی‌کالا دچار مشکل نخواهند شد. نتیجه این کار صرفه‌جویی در زمان و هزینه مدیران برند و البته جلوگیری از اشتباهات انسانی بوده و رضایت مدیران این برند را نیز در پی داشته است. خوب است بدانید همین مسئله باعث شده تا امتیاز عملکرد فروشندگان پاتن جامعه در دیجی‌کالا بالا برود. در نتیجه رضایت‌مندی مشتریان هم به مراتب بیشتر از قبل شده است. 

کلام آخر

با توجه به این مسئله که پاتن جامه یک برند قدیمی اما نوآور است، اشتیاق به پیشرفت و توسعه در این برند به خوبی دیده می‌شود. همین اشتیاق و تلاش برای همراهی با نیاز روز مشتریان سبب همکاری موفق پاتن جامه با فروشگاه ساز سپهر شده است. برنامه‌ریزی این همکاری برای تحت‌تأثیر قرار دادن تجربه سفر مشتری  صورت گرفت که نتیجه آن افزایش میزان فروش برند و تحکیم همکاری میان دو تیم است.
با توجه به این مسئله که پاتن جامه یک برند قدیمی اما نوآور است، اشتیاق به پیشرفت و توسعه در این برند به خوبی دیده می‌شود. همین اشتیاق و تلاش برای همراهی با نیاز روز مشتریان سبب همکاری موفق پاتن جامه با فروشگاه ساز سپهر شده است. برنامه‌ریزی این همکاری برای تحت‌تأثیر قرار دادن تجربه سفر مشتری  صورت گرفت که نتیجه آن افزایش میزان فروش برند و تحکیم همکاری میان دو تیم است.

 
سوال یا نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید
نویسنده
authorتیم موفقیت مشتریان
مقالات مرتبط
داستان موفقیت فروشگاه اینترنتی کوثر (هاپیرمارکت کوثر)

داستان موفقیت فروشگاه اینترنتی کوثر (هاپیرمارکت کوثر)

اگر چند بار از فروشگاه‌های بزرگ سراسر کشور خرید کرده باشید، احتمالا با نام «بازارهای روز» مواجه شده‌اید. بازارهای روز با ایجاد حلقه ارتباط مستقیم بین تولید کنندگان و مراکز عمده‌ فروشی با مصرف کنندگان (B2C)، به منظور افزایش رفاه شهروندان، زمینه‌ لازم برای تعدیل قیمت‌ها و حذف واسطه‌گری‌های غیراصولی را فراهم می‌کنند. این بازارها امکان فراهم کردن مایحتاج عمومی، سبد کالای خانوار و سایر نیازهای ضروری مردم با کیفیت، قیمت مناسب و بدون واسطه را با نظارت، در اختیار شهروندان قرار می‌دهند. فروشگاه‌های زنجیر
✍🏻 نوید کوهی
داستان موفقیت فروش عمده لباس : فروشگاه اینترنتی لباس زنانه السانا

داستان موفقیت فروش عمده لباس : فروشگاه اینترنتی لباس زنانه السانا

چطور می شود با وجود چالش های تولید هزینه های زیاد کارگاهی و مشکلاتی که در تولید هست همزمان فروش را هم مدیریت کرد؟ در این قسمت به داستان موفقیت فروشگاه اینترنتی مانتو ولیعصر (السانا) می پردازیم که توانست توسط فروشگاه ساز سپهر، فروش اینترنتی خود را راه اندازی کند.
✍🏻 تیم موفقیت مشتریان

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰