7 تخفیف شگفت انگیز
مشاهده

اهمیت کسب و کار اینترنتی در دنیای امروز

اهمیت کسب و کار اینترنتی در دنیای امروز
چهارشنبه 27 دی 1402

از آنجایی که در عصر حاضر، تقریبا همه امکانات مورد نیازمان در دسترس و در کمترین زمان ممکن مهیا می شود، همیشه جالب بوده است که بدانیم در گذشته که انسان ها ارتباطات گسترده ای نداشتند و علوم پیشرفت نکرده بود، چگونه امرار معاش صورت میگرفت و چطور این برقراری ارتباط و تبادل کالا ها یا به قول امروزی ها تجارت و کسب و کار شکل گرفته است، به همین خاطر با توجه به اهمیت تجارت در زندگی بشر از زمان های قدیم تا به امروز برآن شدیم تا نگاهی اجمالی به روند تغییر روش های این تبادلات و داد و ستد ها  داشته باشیم .

بشر از همان ابتدا به این نتیجه رسید که برای تهیه ی نیازهای خود باید به نوعی تعامل با سایر افراد جامعه بپردازد. یعنی با ارائه ی کالاهای تولیدی خویش به دیگران کالاهای مورد نیاز خویش را که توسط دیگران تولید شده بود تهیه نماید. این عمل در محیط ساده و کم دغدغه روستایی به آسانی و با تفاهم متقابل انجام می پذیرفت. به این عمل یعنی دادن یک کالا در قبال ستاندن کالای مورد نیاز دیگر داد و ستد یا مبادله کالا به کالا گفته می شد.

برای تهیه ی برخی از کالاهای تخصصی نیاز به سفر و جست و جو در روستاهای همجوار و یا دوردست بود. افرادی به نام بازرگان کالاهای مختلف را تهیه نموده و با خود در شهرها جا به جا می کردند و یا تعویض توافقی کالاها به تجارت پرداخته نیازهای مردم را به کالاهای مختلف بر طرف می کردند.

در دوران باستان تجارت به دو روش زیر انجام می شد:

 

1- راه دریایی :

در واقع، یک پیشرفت تکنیکی باعث رونق تجارت شد و آن هم ساخت کشتی بود. در حدود ۲۰۰۰سال قبل از میلاد، فینیقیان تکنیک ساخت کشتی را بکار بردند تا از دریا بگذرند و به سرزمین‌های دور دست یابند. با این پیشرفت، برای اولین بار مرزهای جغرافیایی برای تجارت باز شد و تجارت با سرزمین‌های دیگر آغاز گشته. اما اگر به تکنولوژی کشتی سازی آن زمان توجه کنیم می بینیم که تجارت از این راه با خطرات جدی و زیادی مواجه بوده است.

 

 

2-راه خشکی :

تجارتی بود که با استفاده از حیوانات چهارپا انجام می شد(تجارت کاروان) همانطور که میدانید جاده ابریشم از کشور ما عبور کرده است ، این برای حمل ثروت شاه راه اصلی بوده و باعث ثروتمند شدن مناطق عبور راه شده بود. در فواصل مختلفی که کاروان می توانست در طول روز طی کند امکانات اجتماعی  و کاروانسراهایی درست شده بود.اما در این مسیر خطراتی ( مانند تلف شدن چهارپایان در مسیر ، کمبود امکانات و بروز انواع بیماریها ، غارت و ... ) نیز آنها را تهدید می کرد.

همان طور که گفته شد این تبادلات و داد و ستد ها معمولا در شرایط سخت و بسیار طولانی مدت انجام میشده است.به تدریج با پیشرفت بشر ، اختراع وسایل حمل و نقل پیشرفته ، ایجاد جاده ها و مسیرهای گسترده ، برقراری ارتباط بین انسان ها روز به روز بیشتر شد تا جایی که امروز به راحتی در دنیای دیگری که به دست خود بشر به وجود آمده یعنی دنیای مجازی و آنلاین، براحتی بین دو کشور در دو قاره متفاوت امکان ارتباط بوجود آمده و می توان هر نوع خرید و فروش و تجارتی را آنلاین انجام داد. ارتباط بین تجارت و تکنولوژی دیر زمانی است که وجود داشته و ادامه دارد.

در ابتدا تجارت در داخل کشور و بعد به مرور زمان خارج از کشور و به مکانهای بسیار فراتر از مرزهای کشورها رسیده است. مثل همین دوران خودمان ، در دوران باستان مردم نیازهای خود را از طریق صادرات و واردات تامین می کردند.

در دنیای امروز یکی از محبوبترین روشهای تجارت، خرید اینترنتی در دنیای وب است. شما می‌توانید در زمانهای پرت، در هر زمان و مکان حتی با لباس خواب اینکار را انجام دهید. به معنای واقعی هر کسی می‌تواند صفحه اینترنتی خود را ساخته و کالاهای مورد نیازش را در آن ارایه دهد. البته تاریخچه تجارت الکترونیک با تاریخچه اختراعات قدیمی مثل کابل، مودم، الکترونیک، کامپیوتر و اینترنت پیوند خورده‌است. تجارت الکترونیک به شکل کنونی در سال ۱۹۹۱ محقق شد. از آن زمان هزاران هزار کسب و کار و تجارت وارد این دنیا شده‌اند. در ابتدا تجارت الکترونیک به معنای فرایند انجام اعمال تراکنش الکترونیکی مورد نظر را انجام دادن بود. درواقع تجارت الکترونیک برای آسان سازی معاملات اقتصادی به صورت الکترونیک تعریف شد.

به وجود آمدن روش های تجارت الکترونیک باعث رونق  گرفتن و ایجاد کسب و کارهای بسیاری در سطح جهان شده است.تجارت الکترونیک و یا E-Commerce به روش های ارائه شده برای خرید و یا فروش یک محصول یا یک سرویس از طریق راهکارهای الکترونیک و غیرحضوری گفته می شود. این مفهوم در بسیاری از موارد می تواند به معنای فراتر از تنها خرید و فروش ساده اینترنتی باشد. خدمات دیگری مانند تولید، بازاریابی، فروش ، حمل و نقل ، سرویس دهی و پرداخت برای انواع محصولات نیز می تواند جزو استفاده های E-Commerce قرار بگیرند.

تاجر الکترونیکی تنها محدود به خرید و فروش محصولات از طریق شبکه نیست. بلکه مانند یکی از فروشگاه های محلی میتواند فروشگاه اینترنتی در Web ایجاد کرده و در سطح جهان به دنبال مشتری باشد. علاوه بر این ، صاحب این فروشگاه میتواند تامین کنندگان مواد فروشگاه، حسابداری ، خدمات بانکی ، ادارات دولتی و رقیب های خود را در شبکه اینترنت جستجو کند.

با نگاهی به این سیرتکامل و مشاهده پیشرفت سریع علوم و انتخاب راه های سریع و امن توسط انسان متفکر، می توان گفت همیشه بشر بهترین و ساده ترین راه را برای تجارت و کسب و کار انتخاب نموده و همچنان به دنبال بهترین روش برای ایجاد ارتباط با دنیای اطراف و فروش محصولات خود است.

رایانش ابری سپهر نیز با بهره گیری از بروزترین و امن ترین تکنولوژی، برای اولین بار طراحی سایت ، فروشگاه ساز و خدمات تجارت الکترونیکی را به صورت یکجا بر بستر رایانش ابری فراهم نموده است.

امکاناتی نظیر اتصال به سرویس های پستی ، نقد و بررسی محصول ، نمایش مشخصات فنی محصول و ... همه با هم در اختیار شما است تا بتوانید یک فروشگاه اینترنتی به روز و کامل در فضای مجازی ایجاد کنید .

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorواحد فنی
کلیدواژهlearn
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی
درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت در دو نوع مستقیم و غیر مستقیم ارائه می شود. درگاه پرداخت نیاز به مراحلی مشخصی برای دریافت دارد. شما ابتدا باید نماد اعتماد تجارت الکترونیکی خود را دریافت ...
✍🏻 سحر مهدوی
تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوای با کیفیت می تواند میزان فروش یک فروشگاه تا بیش از 50% افزایش دهد. تولید محتوا چیست و چرا باید آموزش ببنیم آن را یک نیاز برای فروشگاه‌های آنلاین...
✍🏻 سحر مهدوی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰