7 تخفیف شگفت انگیز
مشاهده

چگونه در تلگرام، نظر سنجی ایجاد کنید

چگونه در تلگرام، نظر سنجی ایجاد کنید
چهارشنبه 4 بهمن 1402

 

 

امکان مفیدی که در تلگرام فراهم شده است ایجاد نظر سنجی و گرفتن بازخورد مشتریان از محصولات و اطلاعات وارد شده در گروه ها و چت ها است. تلگرام دارای یک ربات با عنوان @vote می باشد که به شما این امکان را میدهد تا یک نظر سنجی ایجاد کرده و آن را مدیریت کنید. فرض کنید می خواهید نظر مخاطبان را در زمینه کیفیت گروهتان بدانید یا در مورد یک موضوعی نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، بهترین کار، ساخت ربات نظرسنجی می باشد که در ادامه روش ساخت آن توضیح داده می شود. 

 

 ساخت فرم نظرسنجی به وسیله ربات Vote@ :

1. ابتدا برنامه تلگرام را در دستگاه خود (موبایل یا کامپیوتر) اجرا کنید.

2. بعد از آن وارد محیط چت ربات Vote@ شوید.

3. وقتی وارد ربات نظرسنجی (Vote@) شوید با صفحه ای مانند تصویر زیر مواجه می شوید. در این بخش گزینه Start  را انتخاب کنید :

 
 

4. بعد از انتخاب گزینه Start  میتوانید نظرسنجی جدید بسازید. یک سوال (جمله نظرسنجی) برای این ربات ارسال نمایید.

 

 

 شما در این مرحله می بایست سوال مورد نظر خود را به صورت کامل برای "ربات نظرسنجی" بفرستید (به عنوان مثال: به نظر شما گوشی موبایل اپل مدل iPhone 7 بهتر است یا گوشی Samsung Galaxy S7 ؟ )

 

5- اکنون اولین پاسخ (گزینه) را برای ربات بفرستید که باید در این مرحله پاسخ های مورد نظر (گزینه های مورد نظر) برای فرم نظرسنجی خود را وارد کنید! (به عنوان مثال اولین گزینه را " اپل مدل iPhone7 " ارسال می کنیم )

 

6. بعد از تایید ربات می توانید جواب (گزینه) دیگری را برای آن بفرستید. (به عنوان مثال گزینه "سامسونگ مدل Galaxy S7"  را ارسال می کنیم )

 

 

7- در این مرحله شما میتوانید پاسخ های بیشتری اضافه کنید. زمانی که گزینه های شما کافی بود، میتوانید از طریق دستور done/ نظرسنجی خود را منتشر کنید.

 اگر بخواهید گزینه های بیشتری به نظرسنجی خود اضافه کنید، کافیست مانند مرحله 5 و 6 ، عبارات دلخواه خود را برای ایجاد گزینه های نظرسنجی به ربات بفرستید. در انتها بعد از تمام شدن گزینه های نظرسنجی خود، برای ساختن نظرسنجی و انتشار آن میبایست دستور done/ را نوشته و برای ربات ارسال کنید:

 

بعد از ارسال کردن دستور done/ نظرسنجی شما ساخته میشود و شما میتوانید آن را برای دوستان و گروه های خود در تلگرام بفرستید.

توجه : بعد از ساخته شدن نظرسنجی ، تعدادی دکمه در زیر نظرسنجی وجود دارد که در زیر به توضیح مختصری درباره آنها می پردازیم :

A. با انتخاب گزینه Publish poll میتوانید نظرسنجی خود را منتشر کنید که در پایین تر نحوه انتشار نظرسنجی را توضیح داده ایم .

نکته 1 : هنگامی که هیچکس به نظرسنجی شما رای نداده باشد، عبارت "Nobody voted so far" را در زیر نظرسنجی نمایش میدهد .

B. با انتخاب گزینه ̣Update results میتوانید آراء نظرسنجی خود را بروزسانی کرده تا تعداد رای های هر کدام از جواب ها را به همراه درصد آراء مشاهده کنید.

C. شما میتوانید با انتخاب دکمه Vote  جواب هایی که برای نظرسنجی خود تعیین کرده اید را مشاهده کنید.

D. با انتخاب دکمه Close میتوانید نظرسنجی خود را ببندید تا دیگر کسی نتواند به آن نظرسنجی رای دهد.

بعد از بستن (Close کردن)،  پایین نظرسنجی عبارت  Poll closed را نمایش میدهد. شما میتوانید مجدد نظرسنجی را ̣Open (باز) کنید .

E. با انتخاب گزینه ̣Delete می توانید نظرسنجی مورد نظر خود را به طور کامل حذف کنید.

 

 

چگونه میتوانیم نظرسنجی های ساخته شده به وسیله ربات Vote@ را در گروه ها و محیط های چت منتشر کنیم ؟

در حال حاضر این قابلیت فقط در گروه ها، سوپرگروه ها و چت های خصوصی فعال هست و شما نمیتوانید از این نظرسنجی ها در کانال های خود استفاده کنید .

اما برای اشتراک گذاری و انتشار نظرسنجی های ساخته شده توسط خودتان میتوانید بعد از ساخت نظرسنجی یکی از روش های “الف” یا “ب” را انجام دهید :

الف) روش اول :

1. در ربات Vote@ گزینه "Publish poll" را انتخاب کنید :

2. در این قسمت گروه یا PV یکی از دوستانتان را که میخواهید نظرسنجی را برای آن بفرستید انتخاب کنید.

3. در صفحه باز شده نام نظرسنجی ساخته شده خود که را انتخاب کنید.

4. اکنون نظرسنجی شما برای گروه/شخص مورد نظر فرستاده شده است و به همین ترتیب میتوانید برای دیگر گروه ها/اشخاص این نظرسنجی را ارسال کنید.

 

ب) روش دوم :

1. وارد محیط چت یک گروه یا یک شخص شوید.

2. در تکست باکس چت عبارت vote@  را نوشته و حتما یک فاصله بعد از آن بدهید.

3. در این قسمت نظرسنجی های ساخته شده توسط شما نمایش داده میشود که میتوانید نام نظرسنجی مورد نظر خود را انتخاب کرده تا فرم نظرسنجی شما برای گروه/شخص فرستاده شود.

4. اکنون نظرسنجی برای گروه/شخص مورد نظر فرستاده شده است و به همین ترتیب میتوانید برای دیگر گروه ها/اشخاص این نظرسنجی را ارسال نمایید.

 

علاوه بر این امکان، با ربات فروشنده سپهر می توانید  به راحتی برای فروشگاه اینترنتی خود یک ربات فروشنده ایجاد نمایید.

برای اطلاعات بیشتر از لینک زیر استفاده نمایید:

ربات تلگرام فروشنده

 

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorسپهر
کلیدواژهfeatures
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
چطور محصولات‌مان را در سایت ترب بفروشیم؟ ثبت‌نام پنل ترب فروشندگان + تصویر

چطور محصولات‌مان را در سایت ترب بفروشیم؟ ثبت‌نام پنل ترب فروشندگان + تصویر

نحوه ثبت‌نام در سایت پنل فرونشدگان ترب از صفر تا صد همراه با تصویر به صورت گام به گام و ترفند های فروش بیشتر در سایت ترب
✍🏻 محمدرضا قاری
چطور نوسان های قیمت را در فروشگاه اینترنتی خود مدیریت کنم؟

چطور نوسان های قیمت را در فروشگاه اینترنتی خود مدیریت کنم؟

در این مقاله ابتدا با راهکار های سپهر برای اعلام قیمت آشنا می شوید. سپس در ادامه چند راهکار جالب برای تغییر و بروز رسانی قیمت کالا ها به صورت دسته ای و گروهی به شما معرفی خواهد شد. (مطالعه در 3 دقیقه)
✍🏻 محمد قنبری
جدیدترین امکان فروشگاهی اینستاگرام

جدیدترین امکان فروشگاهی اینستاگرام

پس از ایجاد امکان فروشگاهی ایسنتاگرام در ماه های اخیر و استقبال کاربران و فروشگاه های اینترنتی از این امکان، از امکانی جدید به اسم " Checkout" رو نمایی شد. این ابزار این امکان را به کاربر می دهد تا بدون ترک اینستاگرام و انتقال به سایت فروشگاهی،کالا را خریداری کند. (مطالعه در 4 دقیقه)
✍🏻 محمد قنبری

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰