داستان موفقیت فروشگاه اینترنتی کوثر (هاپیرمارکت کوثر)

داستان موفقیت فروشگاه اینترنتی کوثر (هاپیرمارکت کوثر)
یک‌شنبه 21 مرداد 1403

اگر چند بار از فروشگاه‌های بزرگ سراسر کشور خرید کرده باشید، احتمالا با نام «بازارهای روز» مواجه شده‌اید. بازارهای روز با ایجاد حلقه ارتباط مستقیم بین تولید کنندگان و مراکز عمده‌ فروشی با مصرف کنندگان (B2C)، به منظور افزایش رفاه شهروندان، زمینه‌ لازم برای تعدیل قیمت‌ها و حذف واسطه‌گری‌های غیراصولی را فراهم می‌کنند.
این بازارها امکان فراهم کردن مایحتاج عمومی، سبد کالای خانوار و سایر نیازهای ضروری مردم با کیفیت، قیمت مناسب و بدون واسطه را با نظارت، در اختیار شهروندان قرار می‌دهند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوثر اصفهان هم جزو همین مراکز هستند و حالا شهروندان اصفهان می‌توانند با مراجعه به سایت هاپیرمارکت کوثر خرید اینترنتی خود را به راحتی انجام دهند. 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوثر اصفهان

اگر ساکن تهران باشید، حتما با نام فروشگاه‌های شهروند آشنا هستید. این مراکز فروش کالاهای مصرفی، فروشگاه‌های بزرگ زیر نظر شهرداری تهران هستند که انواع مختلفی از محصولات سوپر مارکتی و مواد غذایی را به مردم ارائه می‌کنند. مجموعه فروشگاه‌های کوثر اصفهان (که با نام بازارهای روز کوثر هم شناخته می‌شوند) مراکزی با همین نوع فعالیت هستند تا شهروندان اصفهانی به راحتی خرید خود را در مناطق مختلف انجام دهند. این فروشگاه‌های بزرگ برای ارائه خدمات بهتر 15 شعبه مختلف در 15 منطقه متفاوت دارند. هر شعبه بیش از 30.000 تنوع محصول اعم از کالاهای سوپرمارکتی و مواد غذایی دارد و به راحتی تمام نیازهای مردم را پوشش می‌دهد. 

فروشگاهای زنجیره ای کوثر در اصفهان شعبه 15

آشنایی با سایت خرید اینترنتی فروشگاه کوثر اصفهان

پس از مواجه کشور با همه گیری کرونا و محدودیت‌های مربوط به تردد که مقامات برای محافظت از شهروندان در نظر داشتند، شهرداری اصفهان متوجه نیاز مردم به خرید اقلام مصرفی شد. همین بررسی و نیازسنجی به موقع باعث شده تا همکاری مدیریت فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوثر اصفهان با متخصصان فروشگاه ساز سپهر آغاز شود. 

بدیهی است که هر دو طرف با یک پروژه بزرگ و پر چالش روبرو بودند تا در آن بتوانند 15 شعبه را به نهایت دقت مدیریت کرده و آنها در یک سایت اینترنتی کنار هم قرار دهند. هدف نهایی مدیران و متخصصان سهولت خرید اینترنتی مشتریان بوده است. این روزها با نگاهی به نتایج به دست آمده از این پروژه بزرگ شاهد هستیم که مدیران هر دو مجموعه از این چالش عبور کرده‌اند تا شهروندان اصفهانی با خیالی راحت خرید خود را تکمیل کنند. 

چالش‌های پیش رو برای راه اندازی همراه بازار کوثر

سایت هاپیرمارکت کوثر باید با توانایی تحمل بار ترافیکی بالا ساخته می‌شد. زیرا پیش بینی شده بود که افراد زیادی برای خرید اینترنتی اقدام خواهند کرد و باید پلتفرمی در اختیار آنها داده می‌شد که علاوه بر ارائه تجربه کاربری مناسب، سرعت خوبی هم در انتقال اطلاعات داشته باشد.
متخصصان فروشگاه ساز سپهر با بررسی اهمیت بار ترافیکی زیاد، استفاده از تست استرس و کارایی روی وب‌سایت را در نظر داشتند تا مطمئن شوند در طول زمان، دسترسی مشتریان دچار اختلال نخواهد شد. شرکت سپهر با تمام دانشی که در این زمینه کسب کرده بود، توانست این مرحله از چالش‌های پروژه را به خوبی پشت سر بگذارد.  

بازار روز کوثر اصفهان شعبه 10

در نظر داشته باشید که راه اندازی سایت فروشگاهی با طراحی سایت فروشگاه کتاب و یا لباس کاملا متفاوت است. زیرا در این فضا ما به جزئیات بیشتری نیاز داریم (مثل توانایی کاربر برای سفارش در یک محدوده جغرافیای خاص، سرچ کالاهای زیاد، انبارگردانی سریع و غیره). ضمنا باید سایت تمامی نیازهای مشتری را پوشش دهد تا تجربه کاربری خوبی را پشت سر بگذارند. خوب است به این مسئله هم اشاره کنیم که تقریبا منبع آماده‌ای برای این کار وجود ندارد و متخصص ساخت سایت فروشگاهی، باید گام به گام سایت را بر حسب نیاز مشتری و تلاش خود بسازد. این روند دقیقا چالشی بود که کارشناسان فروشگاه ساز سپهر از آن عبور کردند. زیر ساخت‌های ابری مورد نظر آنها برای رفع نیازها در زیر گفته شدند تا تجربه سفر مشتری در این پلتفرم بهبود پیدا کند.

  • ارائه محصولات تنظیم بازار بدون وقفه
  • ارائه محصولات تبلیغ شده در رسانه‌های جمعی برای خرید در کمترین زمان ممکن 
  • ارائه محصولات تخفیف‌دار برای رفع نیازهای مشتری 

راه حلی برای تکمیل مسیر؛ اپلیکیشن فروشگاه کوثر اصفهان

از آنجایی که روند طراحی سایت هاپیرمارکت کوثر اصفهان به خوبی پیش رفت، مدیران و متخصصان به این نتیجه رسیدند که مشتریان به دسترسی بیشتری نیاز دارند. در اصل چالش مهم دیگری که پیش روی مدیران و کارشناسان دیده می‌شد، مسئله دسترسی راحت به کالا با موبایل و وب اپلیکیشن یا PWA (برای کسانی که نمی‌خواهد اپلیکیشن نصب کنند) بود. این چالش هم با همراهی متخصصان و طرح ریزی درست رفع شد.  

وبسایت فروشگاه اینترنتی کوثر

با عبور از تمامی این موارد، دسترسی مشتری به نزدیک‌ترین شعبه برای خرید در منطقه بسیار راحت و آسان شده است. حالا تأمین کالای مورد نیاز شهروندان از 15 فروشگاه انجام می‌شود. البته هر فروشگاه موظف است تنها منطقه مورد نظر خود را پوشش دهد. ضمنا چالش مدیریت 15 فروشگاه، 15 انبار مختلف و سیاست‌های فروش متفاوت مسائلی هستند که مشتری با آنها روبرو نیست اما اپلیکیشن و سایت خرید اینترنتی فروشگاه کوثر اصفهان این موارد را هم برای مدیران مجموعه تسهیل کرده است.  

به بیان دیگر در روند خرید و بررسی قیمت اجناس فروشگاه کوثر اصفهان مشتری متوجه این چالش‌ها نخواهد شد و تنها دغدغه او خرید محصول مورد نیاز خودش است. زیرا فقط سایت و اپلیکیشن را برای بررسی موجودی کالاهای شعبه مربوط به منطقه خودش بررسی می‌کند. اما کارشناسان و مدیران برای رسیدن ایشان به این حد از آرامش خاطر، تلاش‌های زیادی را مد نظر داشته و دارند. معماری پیشرفته نرم افزار فروشگاه ساز سپهر به گونه‌ای مد نظر بوده که کالاها بر اساس نیاز مشتری در هر منطقه دسته‌بندی ‌شوند و هر فرد بسته به مایحتاج خود، خرید موفقی را در وب‌سایت و اپلیکیشن هاپیرمارکت کوثر تجربه کند. 

سوپر اپلیکیشن فروشگاه زنجیره ای کوثر

و در آخر؛ سایت هاپیرمارکت کوثر چطور به موفقیت رسید؟

با تمرکز بر طراحی یک فضای مناسب با تجربه کاربری عالی، فضایی مخصوص فروش محصولات سوپرمارکتی و ارائه محصولات بر اساس منطقه جغرافیایی، این کار بسیار سخت با موفقیت چشمگیری به پایان رسیده است. این فضا در ابتدا طراحی شده بود تا تعداد زیادی کالا را به مشتری ارائه کند و بتواند دسترسی به چند شعبه این فروشگاه را برای مشتری آسان نماید. اما خوشبختانه متخصصان سپهر در کنار این اهداف به نتایج قابل توجهی دیگر نیز دست یافتند. 
تعداد بالای بازدید مخاطب در لحظه و پاسخگویی مناسب به فروش بالای محصولات کاربردی در کنار سهولت خرید آنلاین و دسترسی به مواد غذایی مورد نیاز از جمله نتایج مهم این پروژه هستند. ضمن اینکه به دست آوردن سهم بازار مناسب با فروش کالاهای مصرفی، پاسخگویی سریع در مناسبت‌های خاص مانند جشنواره‌ها یا زمان ارائه کالاهای تنظیم بازار و البته پاسخگویی به درخواست‌های متنوع بدون هیچ مشکل امنیتی و کاهش سرعت هم از دیگر نتایج به دست آمده در این پروژه چالش‌برانگیز به شمار می‌روند. 
 

 


 
سوال یا نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید
نویسنده
authorنوید کوهی
مقالات مرتبط
داستان موفقیت فروشگاه زنجیره‌ای پوشاک پاتن جامه | داستان یک ریسک موفق

داستان موفقیت فروشگاه زنجیره‌ای پوشاک پاتن جامه | داستان یک ریسک موفق

اگر حداقل یکبار برای خرید کت‌وشلوار و یا پوشاک زنانه برند تلاش کرده باشید، حتما نام پاتن جامه را شنیده‌اید. پاتن جامه برند قدیمی پوشاک در ایران است که با بیش از 50 شعبه در سراسر کشور فعالیت می‌کند.
✍🏻 تیم موفقیت مشتریان
داستان موفقیت فروش عمده لباس : فروشگاه اینترنتی لباس زنانه السانا

داستان موفقیت فروش عمده لباس : فروشگاه اینترنتی لباس زنانه السانا

چطور می شود با وجود چالش های تولید هزینه های زیاد کارگاهی و مشکلاتی که در تولید هست همزمان فروش را هم مدیریت کرد؟ در این قسمت به داستان موفقیت فروشگاه اینترنتی مانتو ولیعصر (السانا) می پردازیم که توانست توسط فروشگاه ساز سپهر، فروش اینترنتی خود را راه اندازی کند.
✍🏻 تیم موفقیت مشتریان

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰