ورود با اکانت گوگل

ورود با اکانت گوگل
چهارشنبه 27 دی 1402

این امکان به کاربران سایت شما، اجازه میدهد بجای استفاده از روش های قدیمی پر کردن اطلاعات به صورت فرمی، مثل نام و نام خانوادگی و ...، از اکانت گوگلشان برای وارد کردن اطلاعات استفاده نمایند. به این صورت که با کلیک بر روی گزینه ورود به وسیله گوگل، به وب سایت گوگل منتقل می شوند و در صورت احراز هویت، اطلاعات آن ها به وب سایت شما ارسال شده و وارد سیستم می شوند. این روش به دو دلیل اهمیت ویژه ای دارد، اول اینکه مطمئن هستیم گوگل اطلاعات دقیقی از آنها را به ما میدهد و دوم اینکه برای کاربران بسیار راحتر است که بتوانند، با کلیک موس بر روی یک دکمه ثبت نام کنند یا وارد سایت شوند. برای اینکه این ویژگی را برای وب سایتتان فعال کنید، در مرحله اول باید خودتان را به گوگل معرفی کنید. اگر قبلا در گوگل ثبت نام کرده باشید، از تمام امکانات آن با همان آدرس ایمیل و رمز عبور می توانید استفاده کنید در غیر اینصورت، ابتدا وارد سایت گوگل شده و یک ایمیل بسازید.

قدم اول : روی این لینک کلیک کرده واطلاعات اکانت گوگل خود را وارد کنید:

https://console.developers.google.com

قدم دوم : یک پروژه جدید ایجاد کنید با کلیک بروی + ̣Create an Empty Project، اطلاعات لازم را پر کرده و در نهایت دکمه Create  را بفشارید.

قدم سوم :
منتظر شوید تا پروژه ساخته شود

 و در نهایت، پس از ساخته شدن آن، روی گزینه Google APIs کلیک کنید و وارد آن پروژه شوید.

 در صفحه باز شده، لیستی از سرویس های گوگل را مشاهده می نمایید، در این لیست گزینه google+ API را پیدا کرده  و روی آن کلیک کنید تا به صفحه مربوطه بروید:

 

 و سپس Enable Api را انتخاب کنید.

در صورتیکه آن را مشاهده نمیکنید، می توانید در فیلد جستجویی که در همین صفحه قرار دارد، جستجو نمایید. پس از فعال سازی این API، در همین صفحه روی گزینه Go To Credentials کلیک نمایید.

در صفحه فعلی گزینه کنسل را کلیک کنید و منتظر باشید تا صفحه جدیدی باز شود. پس از باز شدن صفحه Credentials، در پنجره باز شده روی New Credentials کلیک کرده و سپس OAuth Client ID را انتخاب کنید و منتظر بمانید.

در صفحه باز شده روی Configure consent screen کلیک کرده تا به صفحه تنظیمات بروید:

از تب های بالا Oauth Consent Screen  را انتخاب کنید و اطلاعات وب سایتتان را وارد نمایید. حتما فیلد product name shown to users را پر کنید، این فیلد نامی است که به کاربران نشان میدهد و در صفحه احراز هویت کاربر، به وی نشان داده می شود که این وب سایت می خواهد آدرس ایمیل و نام شما را داشته باشد و کاربر تصمیم می گیرد به شما و وب سایتتان این مجوز را بدهد یا خیر. سپس گزینه Save را زده تا اطلاعات وارد شده ذخیره بشود. در صفحه جدید web application را انتخاب کنید و سپس فیلد Name را با هر نامی که میخواهید پر کنید. در فیلد Authorized redirect URIs، آدرس های زیر را دقیقا وارد نمایید:

http://siteName/oauthsignup.aspx?redirectfrom=profile.aspx
http://siteName/oauthsignup.aspx

در واقع این آدرس هایی هستند که گوگل از سایت شما میشناسد. بجای SiteName ادرس سایتتان را وارد نمایید.

پس از آن ذخیره را بزنید، سپس در صفحه جدید، در پنجره جدیدی که باز می شود دو کلید به شما داده می شود، آن ها را دقیقا کپی کرده و در جایی نگه دارید. کار شما با این سایت تمام شده است. حالا به پنل ادمینتان در سپهر وارد شوید. از منو سمت راست، تنظیمات را انتخاب و سپس به تب "دیگر" مراجعه کنید. در این صفحه اطلاعات را در دو فیلد
تنظیمات ثبت نام یا ورود به وسیله اکانت گوگل :
Client ID
Client Secret

وارد نمایید.

سپس صفحه را ذخیره نمایید. بدینصورت میتوانید مراحل ورود با اکانت گوگل را تکمیل کنید.

 

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorفرشاد جهانمنش
کلیدواژهlearn
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

طراحی لوگوی ارزان شعار اصلی برخی از شرکت‌های طراحی است که صاحبان مجموعه‌های نوپا را برای ثبت سفارش طراحی به تکاپو وا می‌دارد. با توجه به رقابت بالایی که بین شرکت‌های مختلف وجود دارد، تبلیغات و لوگوی مناسب تأثیر مهمی بر وجهه یک برند دارد. لوگوی یک مجموعه باید هویت شرکت موردنظر را به بهترین شیوه ممکن به مشتریان معرفی نماید. به همین دلیل انتخاب و طراحی لوگوی مناسب اهمیت بالایی دارد و باید با وسواس زیادی انجام گیرد.
✍🏻 نوید کوهی
ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت یا مدیر وبسایت یک موقعیت شغلی بسیار پر مخاطب و فنی است که نیاز به آگهی کامل در حوزه مدیریت سایت دارد و ادمین سایت می تواند وظایف متفاوت و متعددی را ...
✍🏻 میلاد رضایی
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰