7 تخفیف شگفت انگیز
مشاهده

استفاده صحیح از هشتگ و افزایش فروش

استفاده صحیح از هشتگ و افزایش فروش
چهارشنبه 4 بهمن 1402

محبوبیت شبکه های اجتماعی با توجه به امکانات بسیار متنوعی که به مخاطبان ارائه می‌دهند، روز به روز در حال افزایش است. در شبکه های اجتماعی راه‌های مختلفی برای جذب مخاطب و افزایش فروش وجود دارد که یکی از این راه‌ها استفاده از هشتگ مناسب است. باید گفت هشتگ تنها یک کلمه نیست و می‌تواند در آینده کسب و کار شما بسیار تاثیرگذار باشد. به همین منظور و با توجه به اهمیت هشتگ در دنیای دیجیتال در ادامه به توضیح کامل هشتگ و راه حل‌های استفاده صحیح از آن خواهیم پرداخت.

هشتگ چیست؟

هشتگ کلمه یا عبارتی است که در کنار علامت Number Sign (#) قرار می‌گیرد و از آن برای شناسایی کلمات کلیدی یا دسته بندی کردن متن‌ها در شبکه های اجتماعی مختلف استفاده می‌شود. باید گفت قرار گرفتن کلمه‌ای که در کنار علامت # قرار می‌گیرد، باعث ایجاد یک متاتگ می‌شود که کلیک کردن بر روی آن شما را به سمت محتواهای مرتبط دیگر سوق می‌دهد. 

برای اینکه بتوانیم از هشتگ استفاده کنیم، نیاز به عمل خاصی نیست، فقط کافی است لغت یا عبارت مورد نظر خود را بدون هیچ گونه فاصله یا نقطه‌ در جلوی علامت # قرار دهیم، مانند #سپهر ولی اگر قصد قرار دادن یک عبارت را در هشتگ داشته باشیم باید با فشردن Shift و - فاصله‌ای میان کلمات ایجاد کنیم، مثل #فروشگاه_ساز_سپهر.

موارد استفاده از هشتگ ها

بسیاری از شبکه های اجتماعی از هشتگ ها برای دسته‌بندی کردن پست‌ها استفاده می‌کنند ولی هر شبکه ویژگی خاصی دارد که به همین منظور موارد استفاده از هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف را با هم مرور می‌کنیم.

اینستاگرام (Instagram):

اینستاگرام از شبکه‌های اجتماعی بسیار محبوبی است که روز به روز امکانات بهتر و بیشتری را برای مخاطبان فراهم می‌کند. در اینستاگرام هشتگ زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شما بخواهید عکس‌های مشابه دیگر با موضوع خود را مشاهده کنید. برای این کار کافی است در توضیحات عکس خود از هشتگ مورد نظرتان استفاده کنید تا عکس شما هم در کنار سایر عکس‌ها با همین موضوع قرار بگیرد. تنها نکته‌ای که در رابطه با استفاده از هشتگ در اینستاگرام وجود دارد، این است که در صورتی که صفحه خصوصی یا Private باشد، دیگران امکان مشاهده عکس‌هایی که شما با هشتگ قرار می‌دهید را نخواهند داشت.

پینترست (Pinterest):

نکته بسیار مهمی که در رابطه با استفاده از هشتگ‌ها باید بدانیم آن است که هشتگ‌ها تنها در صورتی که در قسمت توضیحات عکس قرار بگیرند، قابلیت کلیک کردن خواهند داشت. در پینترست فضا کمی با بقیه شبکه های اجتماعی متفاوت است و در آن امکان جستجوی هشتگ فراهم نیست و برای پیدا کردن محتوای مورد نظر باید کلمات کلیدی آن را جستجو کنیم.

تلگرام (Telegram):

پیام رسان تلگرام نیز از هشتگ پشتیبانی می‌کند. با استفاده از هشتگ‌هایی که در این پیام رسان قرار دارد، می‌توانید در کانال‌ها و گروه‌هایی که عضو هستید، کلمه مورد نظر را جستجو کرده و نتیجه دلخواه را مشاهده کنید.

توییتر (Twitter):

توییتر اولین بستری است که هشتگ در آن مورد استفاده قرار گرفت. این شبکه اجتماعی شما را قادر می‌سازد تا بتوانید از هشتگ‌هایی که در روزهای اخیر محبوب یا ترند هستند، استفاده کنید.

فیسبوک (Facebook):

کلیک کردن روی هشتگ هایی در این شبکه‌ اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، شما را به صفحه‌ای هدایت می‌کند که می‌توانید در آنجا پست‌های عمومی که با این هشتگ‌ها به اشتراک گذاشته شده‌اند را مشاهده کنید. البته باید اضافه کرد که مانند اینستاگرام شما قادر به مشاهده‌ پست‌هایی که در صفحات Private یا خصوصی به اشتراک گذاشته می‌شوند، نخواهید بود.

انتخاب هشتگ مناسب در اینستاگرام و افزایش فروش

استفاده از هشتگ‌ها در اینستاگرام بسیار ساده است و تنها باید زمانی که عکس خود یا محصولتان را پست می‌کنید، در قسمت توضیحات هشتگ مورد نظر خود را وارد کنید. پس از تایپ کردن علامت # و نوشتن اولین حرف، اینستاگرام به صورت خودکار هشتگ‌هایی که با آن حرف آغاز می‌شوند را به ترتیب محبوبیتشان نمایش خواهد داد و شما با زدن روی هشتگ می‌توانید آن را انتخاب کنید.

در صورتی که کلمه مورد نظر شما در لیست نمایش داده نشد، می‌توانید آن را تایپ کنید و شما اولین نفری خواهید بود که از آن استفاده کرده‌اید. باید به یاد داشته باشید که در هر پست حداکثر 30 هشتگ می‌توان استفاده کرد و بیشتر از آن مناسب نیست. استفاده بیش از اندازه از هشتگ‌ها سه مشکل جدی را برای کاربر به وجود می‌آورد. این مشکلات عبارتند از: ایجاد حس بد در کاربر زیرا خواندن متن برای او دشوار می‌شود، تبلیغ افراطی و تهاجمی و مشکل ایجاد اسپم از طریق اینستاگرام.

برای اینکه بتوانید در اینستاگرام از هشتگ‌های کارآمد و مناسبی استفاده کنید و شاهد افزایش فروش باشید، دقت داشته باشید که نباید هر کلمه‌ای را به عنوان هشتگ در نظر بگیرید. سعی کنید از تعداد مشخصی هشتگ و یک دسته بندی مناسب، محدود و مفید استفاده کنید زیرا با این کار محتوای پست‌های شما همگرایی بیشتری خواهند داشت و هویت خاصی به صفحه شما خواهند بخشید. 

استفاده صحیح از هشتگ‌ها در اینستاگرام باعث افزایش تعامل با کاربران اینستاگرام خواهد شد و در نتیجه می‌توان شاهد افزایش فروش از طریق صفحه اینستاگرام بود.

به طور کلی در اینستاگرام 20 هشتگ محبوب وجود دارد که شامل مواردی از قبیل: 

  • #love
  • #instagood
  • #me
  • #tbt
  • #cute
  • #photooftheday
  • #instamood
  • #iphonesia
  • #picoftheday
  • #igers
  • #girl
  • #tweegram
  • #beautiful
  • #instadaily
  • #summer
  • #instagramhub
  • #follow
  • #iphoneonly
  • #igdaily
  • #bestoftheday

و از هشتگ‌هایی که در زبان فارسی محبوب هستند، شامل مواردی مانند:

  1. عکس
  2. ویدیو
  3. دابسمش
  4. خنده
  5. جالب
  6. کلیپ
  7. فوتبال
  8. ورزش
  9. خبر
  10. لباس

هستند که در استفاده از این هشتگ‌ها باید دقت کافی داشته باشید و در صورتی که در حوزه کسب و کارتان بود، از آن‌ها استفاده کنید.

دسته بندی هشتگ‌های اینستاگرام

در اینستاگرام هشتگ‌ها به طور کلی به دو دسته Branded و Community دسته‌بندی می‌شوند.

Community Hashtags: هشتگ‌هایی که در این دسته جای می‌گیرند، هشتگ‌های عمومی خواهند بود و برای تبلیغات و بازاریابی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. مانند هشتگ‌های محبوب instafood# یا picoftheday# که توسط برندی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند ولی محبوب هستند.

Branded Hashtags: حدود 70 درصد از هشتگ‌هایی که در اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرند، در این دسته جای خواهند گرفت. این هشتگ‌ها مخصوص برندها و شرکت‌ها هستند و معمولا نام محصولات و کمپین‌های تبلیغاتی را شامل می‌شوند. از مزیت‌های استفاده از این نوع هشتگ‌ها آن است که می‌توان با بهره‌مندی از آن‌ها به آمار دقیقی دست یافت. برای تحلیل محبوبیت برند خود می‌توان هشتگ آن را با ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی آنالیز کرد. از دیگر مزیت‌های این نوع از هشتگ‌ها آن است که می‌توان از فالوورهای خود درخواست کرد تا با استفاده از آن محتوا تولید کنند و آن را به اشتراک بگذارند.

هشتگ مناسب برای تلگرام و افزایش فروش

هشتگ‌ها در تلگرام نیز تاثیر بسیاری خواهند داشت و در صورتی که در گروه‌ها، کانال‌ها و چت‌های خصوصی از آن‌ها استفاده شده باشد، به آسانی می‌توان محتوای مرتبط با این هشتگ‌ها را مشاهده کرد. البته به یاد داشته باشید که برای گروه‌ها و کانال‌ها تنها مواردی را می‌توانید مشاهده کنید که عضو آن کانال یا گروه باشید. برای هشتگ‌گذاری در تلگرام و افزایش فروش از طریق کانال بهتر است، نام محصول و خدمات را به صورت هشتگ قرار دهید و از زدن هشتگ‌های اضافه خودداری کنید. این را به یاد داشته باشید که در صورت هشتگ‌گذاری غلط در تلگرام کاربر کانال شما را ترک خواهد کرد.

حرف آخر

خب، در رابطه با اینکه هشتگ چیست، انواع هشتگ و روش‌های استفاده صحیح از آن برای افزایش فروش در شبکه‌های اجتماعی مختلف به صورت کامل توضیحاتی ارائه کردیم که با استفاده از این توضیحات شما به راحتی می‌توانید هشتگ‌گذاری را برای فروشگاه‌های اینترنتی خود انجام دهید. تنها نکته‌ای که وجود دارد، آن است که سعی کنید هشتگی که انتخاب می‌کنید، متناسب با کسب و کارتان باشد و از زدن هشتگ‌های نامرتبط خودداری کنید زیرا اعتماد کاربر از شما سلب خواهد شد

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorراسا
کلیدواژهlearnlearn
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی
درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت در دو نوع مستقیم و غیر مستقیم ارائه می شود. درگاه پرداخت نیاز به مراحلی مشخصی برای دریافت دارد. شما ابتدا باید نماد اعتماد تجارت الکترونیکی خود را دریافت ...
✍🏻 سحر مهدوی
تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوای با کیفیت می تواند میزان فروش یک فروشگاه تا بیش از 50% افزایش دهد. تولید محتوا چیست و چرا باید آموزش ببنیم آن را یک نیاز برای فروشگاه‌های آنلاین...
✍🏻 سحر مهدوی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰