مزایای راه اندازی سوپرمارکت اینترنتی چیست؟

مزایای راه اندازی سوپرمارکت اینترنتی چیست؟
چهارشنبه 4 بهمن 1402

آخرین به‌روزرسانی: مرداد 1400

چرا سوپرمارکت اینترنتی؟ آیا واقعاً با افزایش تعداد هایپرمارکت‌های بسیار شیک و مجهز در سطح شهرها نیازی به راه اندازی سوپرمارکت های اینترنتی است؟ چه چیزی باعث می‌شود تا مردم بیخیال خرید حضوری از بقالی‌ها و سوپرمارکت‌های نزدیک محل زندگی خود شوند و برای خرید مایحتاج خود به سوپرمارکت های آنلاین مراجعه کنند؟ آیا این سوپرمارکت‌ها آینده روشنی خواهند داشت؟‌ چرا شما نیاز دارید تا به فکر راه اندازی شعبه اینترنتی سوپرمارکت خود باشید؟ اگر این‌ها سؤالاتی است که ذهن شما را درباره‌ی داشتن یا نداشتن یک سوپرمارکت آنلاین مشغول کرده است، خواندن این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید؛ چرا که قصد دارم به تمامی آن‌ها پاسخ دهم.

برای رفتن به هر بخش این نوشته، کلیک کنید:

داشتن یک سوپرمارکت اینترنتی چه مزایایی برای شما دارد؟

اگر شما یک سوپرمارکت سنتی دارید و قصد راه اندازی شعبه آنلاین آن را دارید یا اینکه می‌خواهید تنها یک سوپرمارکت اینترنتی را به عنوان کسب و کاری جدید راه اندازی کنید، دانستن این نکات خالی از لطف نخواهد بود.

راه اندازی سوپرمارکت آنلاین

امکان دسترسی به تعداد زیادی از مشتریان

یک سوپرمارکت سنتی معمولاً تعداد محدودی مشتری دارد که شامل کسانی هستند که در نزدیکی آن زندگی یا کار می‌کنند اما اگر شما یک سوپرمارکت اینترنتی داشته باشید، می‌توانید به تمامی اهالی شهر یا حتی استان خود نیز سرویس دهید. نمی‌گویم کشور، چون معمولاً محصولات سوپرمارکتی بدون یخچال زیاد دوام نمی‌آورند و انتقال آن‌ها از یک شهر به شهری دیگر دشوار است. سوپرمارکت های آنلاینی هم که در حال حاضر در کشور فعالیت می‌کنند، عمدتاً فقط در یک شهر خاص مشغول هستند.

فروش بیشتر با افزایش تنوع محصولات

سوپرمارکت های آنلاین معمولاً میوه و سبزیجات نیز می‌فروشند؛ زیرا در این صورت می‌توانند نیازهای بیشتری از مشتریان خود را رفع کنند. در واقع هرچه تنوع محصولات موجود در فروشگاه بیشتر باشد، مردم به آن بیشتر جذب می‌شوند. پس سعی کنید در صورت امکان هم امکان خرید میوه و سبزیجات تازه را فراهم کنید و هم اینکه محصولات و کالاهای مختلف از برندهای متفاوتی را به سوپرمارکت اینترنتی خود اضافه کنید.

امکان اداره سوپرمارکت اینترنتی در هر نقطه

با داشتن یک سوپرمارکت اینترنتی شما لازم نیست که همیشه در یک محل ثابت حضور داشته باشید؛ بلکه می‌توانید تمامی امور مربوط به اداره آن را در هر جایی انجام دهید. برای مثال در صورتی که با استفاده از فروشگاه ساز ها سوپرمارکت خود را ساخته باشید، تنها به یک گوشی موبایل برای ثبت سفارشات مشتریان خود نیاز خواهید داشت. حتی در غیر این صورت نیز تنها یک لپ تاپ می‌تواند در اداره سوپرمارکت آنلاین به شما کمک کند.

در این زمینه بخوانید: چطور سوپرمارکت اینترنتی راه اندازی کنیم؟

امکان سرویس دهی به تعداد زیادی از مشتریان

یکی از مشکلاتی که فروشگاه‌های فیزیکی با آن مواجه هستند، محدودیت گنجایش تعداد مشتریان است. اگر شما یک سوپرمارکت اینترنتی داشته باشید، می‌توانید به راحتی به بی‌نهایت مشتری سرویس دهید. البته قبل از آن باید از قدرت و ساختار برنامه نویسی وب سایت یا اپلیکیشن فروشگاهی خود اطمینان پیدا کنید. هم‌چنین فارغ از این‌که یک سوپرمارکت محلی و کوچک باشید یا یک هایپرمارکت بزرگ، امکان خرید آنلاین می‌تواند بازار هدف شما را بسیار گسترده‌تر کند. هم‌چنین به دلیل تعداد زیاد کاربران موبایل در ایران، ساخت اپلیکیشن سوپرمارکت آنلاین می‌تواند تأثیر بسیاری در میزان جذب مشتری و فروش داشته باشد.

ایجاد سوپرمارکت اینترنتی در هر مقیاسی

جذب مشتری با برگزاری جشنواره‌های تخفیفی

یکی از جذابیت‌های خرید از سوپرمارکت های آنلاین این است که هرچند وقت یک بار و به بهانه‌های مختلف جشنواره‌های تخفیف برگزار می‌کنند. این تخفیف‌های هیجان‌انگیز باعث می‌شود تا مشتریان، فروشگاه شما را به سایر اقوام و آشنایان خود نیز معرفی کنند و به همین ترتیب افراد جدید با سوپرمارکت اینترنتی شما آشنا می‌شوند. سرویس جذاب دیگری که می‌توانید به خدمات فروشگاه خود اضافه کنید این است که برای مشتریانی که بیشتر از یک سقف قیمتی خرید می‌کنند، یکی دو محصول هدیه در نظر بگیرید یا اینکه هزینه ارسال محصولات را برایشان رایگان حساب کنید.

دلایل علاقه مردم به خرید از سوپرمارکت اینترنتی چیست؟

مهم‌ترین اصلی که باید هنگام راه‌اندازی هر کسب و کاری به آن فکر کنید، این است که چرا مشتریان به شما نیاز دارند؟ دانستن جواب این سوال می‌تواند یکی از عوامل موفقیت شما باشد چرا که هرچه بیشتر آن‌ها را بشناسید، می‌توانید خدمات بهتری ارائه دهید و در نهایت سود بیشتری نیز دریافت کنید. در اینجا تنها به چند نکته کوتاه و کاربردی اشاره می‌کنم.

صرفه جویی در زمان

افزایش حجم کاری و کمبود وقت اصلی‌ترین نکته‌ای است که مردم را به خرید از سوپرمارکت اینترنتی ترغیب می‌کند. شخصی را در نظر بگیرید که ساعت‌‌های زیادی را در محل کار خود گذرانده و حالا باید با خستگی زیاد و با وجود ترافیک در سطح شهر، برای تهیه مواد غذایی مورد نیاز منزلش به سوپرمارکت برود. در فروشگاه باید زمان زیادی را برای پیدا کردن تک تک اجناس لیستش صرف کند و در نهایت نیز زمانی را در صف پرداخت منتظر بماند. خب اگر به جای همه این کارها به منزل برود و با استفاده از گوشی موبایل یا لپ تاپ از یک سوپرمارکت اینترنتی خرید خود را انجام دهد بهتر نیست؟ او حتی می‌تواند این کار را در هر زمانی از شبانه روز نیز انجام دهد و به راحتی سفارشات خود را درب منزل دریافت کند.

دسترسی نداشتن به برخی کالاها

بعضی اوقات ممکن است مشتری کالایی را نیاز داشته باشد که در نزدیکی محل زندگی یا کارش نتواند به راحتی آن را پیدا کند. خود من چند وقت پیش دنبال ماستی بودم که در هیچ کدام از فروشگاه‌هایی که به آن‌ها دسترسی داشتم آن را پیدا نمی‌کردم. در نهایت با جستجو در اینترنت سوپرمارکت آنلاینی را پیدا کردم که ماست محبوبم را داشت و به راحتی با چند کلیک آن را سفارش دادم و یکی دو ساعت بعد نیز آن را تحویل گرفتم.

بهره‌مندی از تخفیف سوپرمارکت اینترنتی

معمولاً سوپرمارکت های اینترنتی به دلیل داشتن هزینه‌های کمتر نسبت به مدل سنتی می‌توانند تخفیف‌های بیشتری را روی محصولات مختلف ارائه دهند. مشتریان هم که عاشق محصولات تخفیف‌دار هستند، پس خرید از این فروشگاه‌ها را ترجیح می‌دهند.

امکان خرید محصولات خاص

خرید حضوری بعضی از محصولات مانند کالاهای زناشویی یا وسایل بهداشتی بانوان ممکن است برای برخی افراد سخت باشد، به همین علت نیز آن‌ها مایل هستند این گونه خریدها را به صورت آنلاین و از یک سوپرمارکت اینترنتی انجام دهند.

آینده سوپرمارکت های آنلاین

به دلیل اینکه مردم روز به روز بیشتر به سمت خرید اینترنتی متمایل می‌شوند، به نظر می‌رسد که خرید از سوپرمارکت های آنلاین نیز در آینده بیشتر گسترش پیدا می‌کند. حتی ممکن است در آینده نزدیک مسئله مربوط به ارسال کالاهای سوپرمارکتی به سراسر کشور نیز حل شود و آن موقع است که داشتن یک سوپرمارکت اینترنتی می‌تواند به یکی از بهترین کسب و کارها تبدیل شود. پس در صورتی که نکات لازم برای اداره سوپرمارکت آنلاین خود را به درستی اجرا کنید، می‌توانید در این زمینه بسیار موفق باشید. برای آشنایی بیشتر، به رایگان فروشگاه بسازید و با پنل کاربری آن آشنا شوید:

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorراسا
کلیدواژهlearnstart
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

سفارش طراحی لوگوی ارزان با بهترین قیمت با بیش 200+ نمونه

طراحی لوگوی ارزان شعار اصلی برخی از شرکت‌های طراحی است که صاحبان مجموعه‌های نوپا را برای ثبت سفارش طراحی به تکاپو وا می‌دارد. با توجه به رقابت بالایی که بین شرکت‌های مختلف وجود دارد، تبلیغات و لوگوی مناسب تأثیر مهمی بر وجهه یک برند دارد. لوگوی یک مجموعه باید هویت شرکت موردنظر را به بهترین شیوه ممکن به مشتریان معرفی نماید. به همین دلیل انتخاب و طراحی لوگوی مناسب اهمیت بالایی دارد و باید با وسواس زیادی انجام گیرد.
✍🏻 نوید کوهی
ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت یا مدیر وبسایت یک موقعیت شغلی بسیار پر مخاطب و فنی است که نیاز به آگهی کامل در حوزه مدیریت سایت دارد و ادمین سایت می تواند وظایف متفاوت و متعددی را ...
✍🏻 میلاد رضایی
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰