7 تخفیف شگفت انگیز
مشاهده

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ (نقشه گوگل)

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ (نقشه گوگل)
چهارشنبه 4 بهمن 1402

پیدا شدن یک کسب و کار و یا فروشگاه اینترنتی (یا غیر اینترنتی!) بر روی نقشه‌های آنلاین، فرصتی است که نباید از دست بدهند. اگر نام یک فروشگاه یا مجموعه‌ی خاص را در گوگل جستجو کنید، بین نتایج جستجو، تمام فضاهایی را که در آن فعال است، مشاهده می‌کنید؛ مثلاً در مورد «فروشگاه ساز سپهر»، وب‌سایت، صفحه‌ی اینستاگرام سپهر، اپلیکیشن سپهر در کافه بازار و ... دیده می‌شوند. در کنار همه‌ی این‌ها، ثبت نشانی شرکت در گوگل مپ به‌همراه اطلاعات تکمیلی دیگر، باعث افزایش توجه، شناخت و اعتماد کاربران می‌شود.

ثبت نشانی شرکت در گوگل مپ

برای رفتن به هر بخش کلیک کنید:

آموزش گام به گام ثبت مکان در گوگل مپ (نقشه گوگل)

نحوه‌ی ثبت فروشگاه در گوگل مپ در چند مرحله‌ی کوتاه و ساده انجام می‌شود که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

1- ورود به گوگل مپ

برای شروع ثبت کسب و کار در گوگل مپ، اول باید وارد وب‌سایت گوگل مپ شوید. نکته‌ای که وجود دارد این است که حتماً باید یک اکانت Gmail (جی‌میل) داشته باشید. اگر اکانت Gmail ندارید، اول از همه، یکی ایجاد کنید.

ورود به گوگل مپ

2- شروع ثبت مکان در گوگل مپ

پس از ورود به گوگل مپ، از منوی سمت چپ، گزینه‌ی Add a missing place را انتخاب نمایید.

ثبت مکان در گوگل مپ

3- تکمیل فرم اطلاعات کسب و کار در گوگل مپ

مطابق تصویر زیر، فرمی برای ثبت اطلاعات کامل کسب و کار ظاهر می‌شود. همان‌طور که مشخص است، در بخش شماره‌ی (1) عنوان کامل کسب و کار، شماره‌ی (2) دسته‌بندی آن (مثلاً کافی شاپ)، شماره‌ی (3) نوشتن نشانی متنی کسب و کار و در شماره‌ی (4) انتخاب محل دقیق آن روی نقشه را انجام دهید.

تکمیل فرم اطلاعات کسب و کار در گوگل مپ

در ادامه، با اسکرول کردن، ادامه‌ی فرم را خواهید دید که مشابه عکس زیر است:

در انتظار تأیید گوگل مپ

 با کلیک روی شماره‌ی (5)، بخش اطلاعات و جزییات تکمیلی کسب و کار برای شما باز می‌شود. مواردی مثل ساعات کاری (6)، شماره تلفن (7)، آدرس وب‌سایت (8)، زمان تأسیس (9) و در نهایت تصاویری مربوط به کسب و کار (10) را می‌توانید تکمیل کنید. پس از وارد کردن اطلاعات، دکمه ارسال (Send) را بزنید:

سئوی محلی

4- در انتظار تأیید گوگل مپ

در آخر وقتی که از درستی اطلاعات وارد شده مطمئن شده و دکمه‌ی ارسال را زدید، کار تمام است! تنها نیاز است منتظر باشید تا مکان وارد شده‌ی شما توسط گوگل مپ بررسی و تأیید شود. این موضوع ممکن است تا دو هفته هم طول بکشد، اما در نهایت، محل و اطلاعات کسب و کار شما روی نقشه ایجاد می‌شود.

ثبت آدرس کسب و کار در گوگل مپ چه فایده‌ای دارد؟

گوگل مپ یا همان نقشه‌ی گوگل، بسیار پرمخاطب و پراستفاده است. مردم در ایران روزانه برای مسیریابی، آشنایی با محله‌ها، مکان‌ها، فروشگاه‌ها و ... از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. در صورتی که کسب و کار شما نشانی مشخصی دارد، اضافه کردن موقعیت مکانی آن به‌همراه اطلاعات تکمیلی، بسیار مفید است:

افزایش اعتماد به فروشگاه های ثبت شده در گوگل مپ

زمانی که مشتری در حال تحقیق درباره‌ی فروشگاه شماست و در گوگل جستجو می‌کند، پیدا کردن اطلاعات تکمیلی و شفاف، مخصوصاً نشانی کسب و کار، اعتبار فروشگاه را بیشتر ارزیابی می‌کند و موجب افزایش اعتماد می‌شود. البته موارد مهم دیگری نیز می‌توانند در جلب اعتماد مشتریان فروشگاه مؤثر باشند؛ درباره‌ی 9 راه جلب اعتماد برای فروشگاه های اینترنتی بخوانید.

سئوی بهتر برای کسب و کار

گوگل امکانی دارد به نام سئوی محلی (Local SEO). اگر دقت کرده باشید، با جستجوی یک عبارت خاص- مثلاً سوپرمارکت اینترنتی- یکی از اولین نتایج، نقشه‌ی گوگل و معرفی کسب و کارهای نزدیک به محل شماست. در حقیقت گوگل تلاش می‌کند که نزدیکی کسب و کارها را در اولویت قرار دهد و به کاربر معرفی کند. این موضوع می‌تواند برای کسب و کار شما و کاربرانی که در نزدیکی شما حضور دارند، مؤثر باشد.

سئوی محلی

پیدا شدن فروشگاه در جستجوهای گوگل مپ

ثبت فروشگاه در گوگل مپ، همچنین می‌تواند موجب شناخته شدن کسب و کارتان از طرف کاربران گوگل مپ می‌شود. به‌عنوان مثال، در تصویر زیر، با اپ اندروید گوگل مپ به‌دنبال کافی شاپ در یک محدوده‌ی خاص می‌گردیم:

ورود به گوگل مپ

فرضاً اگر من هم صاحب یک کافی شاپ باشم، با ثبت مکان آن در گوگل مپ، در جستجوهای درون اپلیکیشن توسط کاربر شناخته می‌شوم. اما شناخته شدن کافی است؟ ادامه‌ی مطلب را بخوانید!

ثبت اطلاعات و جزییات فروشگاه در گوگل مپ

ثبت مکان در گوگل مپ فقط محدود به آدرس روی نقشه نیست؛ اطلاعات تکمیلی مانند شماره تلفن، دسته‌بندی کسب و کار (مثلاً رستوران)، نوع خدمت‌رسانی (بیرون‌بر و ...)، آدرس دقیق متنی، ساعت و روزهای کاری، نشانی سایت یا صفحه‌ی اینستاگرام و ... نیز در هنگام ثبت فروشگاه وارد می‌شوند.

امتیازدهی کاربران در گوگل مپ

ثبت یک مکان در گوگل مپ، باعث می‌شود که کاربران دیگر بتوانند نظر خود را در قالب امتیازدهی (از 5 ستاره) و درج نظرات (کامنت) ابراز کنند. این موضوع می‌تواند نقاط قوت فروش و خدمات‌رسانی شما را روی نقشه ثبت کند و منجر به تشویق مشتریان دیگر شود.

ثبت مکان در گوگل مپ

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorمحمدرضا قاری
کلیدواژهlearn
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی
درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت در دو نوع مستقیم و غیر مستقیم ارائه می شود. درگاه پرداخت نیاز به مراحلی مشخصی برای دریافت دارد. شما ابتدا باید نماد اعتماد تجارت الکترونیکی خود را دریافت ...
✍🏻 سحر مهدوی
تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوای با کیفیت می تواند میزان فروش یک فروشگاه تا بیش از 50% افزایش دهد. تولید محتوا چیست و چرا باید آموزش ببنیم آن را یک نیاز برای فروشگاه‌های آنلاین...
✍🏻 سحر مهدوی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰