7 تخفیف شگفت انگیز
مشاهده

چطور محصولات‌مان را در سایت ترب بفروشیم؟ ثبت‌نام پنل ترب فروشندگان + تصویر

چطور محصولات‌مان را در سایت ترب بفروشیم؟ ثبت‌نام پنل ترب فروشندگان + تصویر
سه‌شنبه 7 فروردین 1403
آخرین بروزرسانی: اسفند 1402


اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید و یا قصد دارید به‌زودی یک فروشگاه اینترنتی راه بیاندازید، حتماً این سؤال به ذهن‌تان رسیده است که چطور می‌توانم محصولاتم را به مشتریان بیشتری نمایش دهم؟ چطور فروشم را افزایش دهم؟ چه کانال‌هایی می‌تواند به «بیشتر دیده شدن» محصولاتم کمک کند؟ صفحه اینستاگرام؟ فعالیت‌های مربوط به سئو و گوگل؟ بازاریابی پیامکی؟ یا ... . در این مقاله می‌خواهیم به یک راه دیگر بپردازیم: دیده شدن فروشگاه و فروش محصولات در سایت ترب.

از کجا مشتری بیاریم؟

احتمالاً با وب‌سایت و اپلیکیشن ترب آشنا هستید و یا اسمش به گوش‌تان خورده است. مثلاً اگر در گوگل نام یک محصول را جستجو کرده باشید- مخصوصاً زمانی که با کلمه‌ی «خرید» همراه باشد- حتماً یکی از نتایج صفحه‌ی اول گوگل، وب سایت ترب است. در این مقاله قصد داریم شما را به‌طور کامل با این وب سایت آشنا کنیم و نحوه‌ی اتصال یک فروشگاه اینترنتی به ترب را توضیح دهیم.

برای رفتن به بخش مورد نظرتان، انتخاب کنید:

سایت ترب چیست و نحوه کار آن چطور است؟

وب‌سایت ترب در حقیقت یک موتور جستجوی محصول است و نحوه کار ترب به این شکل است که به‌طور خودکار اطلاعات محصولات موجود در فروشگاه شما را استخراج می‌کند. این اطلاعات، همان‌هایی است که از ابتدا در وب‌سایت فروشگاهی‌تان وارد کرده‌اید: عنوان و شهر فروشگاه و نام، مشخصات، قیمت، تخفیف (در صورت وجود) و توضیحات محصول.

اتصال به ترب

 

این کار به‌صورت خودکار و سه بار در روز برای تمام محصولات شما انجام می‌شود تا در صورت تغییر قیمت و یا موجودی کالاها، در وب‌سایت ترب هم به‌روزرسانی شود. محصولات شما به‌صورت خودکار در دسته‌بندی مربوطه جای می‌گیرند و به خریدارانی که به ترب مراجعه می‌کنند، نمایش داده می‌شود. مشتری به‌صورت پیش‌فرض، محصول مورد نظرش را به‌ترتیب کمترین قیمت می‌بیند و در صورت کلیک بر روی یک محصول، وارد فروشگاه مربوطه می‌شود.

نکته : لازمه فعال سازی ترب، دریافت اینماد می باشد. ابتدا باید اینماد را برای فروشگاه اینترنتی خود فعال و سپس فروشگاه خود را در اینماد ثبت نمایید. دریافت اینماد

چرا باید محصولات شما در ترب باشد؟

حالا این اتفاق و نمایش محصولات شما در سایت ترب چه فایده‌ای دارد؟ ترب به چندین دلیل می‌تواند به فروشگاه شما کمک کند که بیشتر دیده شوید و به این ترتیب، احتمال فروش‌تان هم بالا برود:

اول؛ ترب کلیک‌خورش خیلی بالاست! یعنی تقریباً هر محصولی که در گوگل جستجو شود، یکی از نتایج برتر در صفحه‌ی اول، وب‌سایت ترب است و این موضوع منجر به ورودی بسیار بالا به صفحات ترب (و فروشگاه‌های موجود در آن) می‌شود. طبق گفته‌ی این سایت، هر هفته بیشتر از یک میلیون نفر از ترب بازدید می‌کنند.

ثبت فروشگاه در سایت ترب

دوم؛ وب‌سایت ترب برای خریداران واقعی بهینه‌سازی شده است. بیشتر افرادی که به ترب سر می‌زنند، به دنبال خرید هستند و هدایت آن‌ها به صفحه‌ی محصول شما، می‌تواند منجر به خرید شود.


سوم؛ خیلی مواقع، شما به‌عنوان مالک فروشگاه، محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت معقول دارید، اما کمتر از فروشگاه‌های دیگر که قیمت بالاتر و یا کیفیت پایین‌تر دارند، فروش دارید. در حقیقت، کمتر دیده شده‌اید و مشتری اصلاً از وجود شما بی‌اطلاع است. ترب دقیقاً به دیده شدن شما و محصول‌تان کمک می‌کند. مخصوصاً اگر قیمت پایین‌تری نسبت به رقبا پیشنهاد دهید، در صدر فروشگاه‌های پیشنهادی به بازدیدکنندگان ترب قرار خواهید گرفت.

محصولات در سایت ترب

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، فروشگاه‌ها به‌ترتیب از کمترین قیمت مرتب شده‌اند.

چهارم؛ ترب مثل برخی دیگر از سرویس‌های تجاری آنلاین، واسطه‌ی پرداخت نیست که مبلغ پرداختی مشتری را دریافت و پس از چند روز به حساب شما واریز کند. مشتری پس از کلیک روی محصول، به وب‌سایت شما هدایت می‌شود و پرداخت مستقیماً به فروشگاه شما انجام می‌شود.

پنجم؛ شرایط شما و وب‌سایت فروشگاه‌تان، مثل تازه تأسیس بودن، کیفیت سئو، ظاهر وب‌سایت، قیمت‌ها، تنوع محصولات، شهر محل فروشگاه و ... برای ترب اهمیتی ندارد. تا زمانی که فروشگاه شما کار می‌کند و محصولات را برای خریداران ارسال می‌کنید، هیچ تفاوتی بین فروشگاه‌ها وجود ندارد.

تعرفه سایت ترب چگونه است؟

ششمین مزیت اتصال به ترب را اینجا بررسی می‌کنیم. فروشگاه شما به ازای بازدید به ترب هزینه می‌پردازد. آن‌هم فقط در صورتی که مشتری وارد ترب شود، روی محصول شما کلیک کند و به صفحه‌ی اصلی محصول در فروشگاه منتقل شود. این شد یک بازدید و به ازای هر بازدید، با توجه به قیمت محصول شما، به ترب پرداخت می‌کنید.

آخرین تعرفه تعریف شده در ترب به شرح زیر می باشد :

تعرفه های ترب به ازای هر کلیک

نکته مهم: از آنجایی که هزینه شما در ترب بر اساس قیمت محصولات شما تعیین می گردد، حتما چک کنید که قیمت محصولات شما در ترب به درستی نمایش داده شود. همچنین دقت کنید که قیمت های سایت خود را نیز به درستی وارد کرده باشید.

چرا ترب پربازدید است؟

ترب مزایایی نیز برای خریداران دارد. اصلاً همین مزایا باعث می‌شود که یک بازدیدکننده یا خریدار بالقوه، با دیدن نام ترب روی آن کلیک کند یا اصلاً جستجوهای مربوط به خرید را در اپلیکیشن ترب انجام دهد. در ادامه هم به فروشگاه‌های ثبت شده در آن اعتماد و از آن‌ها خرید می‌کند.

چرا سایت ترب پربازدید است

 

یکی از این مزایا، کم کردن زحمت و زمان جستجوی مشتری است. برای خرید یک محصول خاص ممکن است صدها فروشگاه اینترنتی در ایران وجود داشته باشد و سر زدن و بررسی قیمت و اعتبار تک تک آن‌ها کاری محال به‌نظر می‌رسد. در حالی که مشتری با جستجوی نام محصول و مراجعه به ترب، محصولات متنوع با قیمت‌های گوناگون را می‌بیند.

اعتبار فروشگاه‌های همکار با ترب نیز به‌نوعی تأیید شده است. تنها شرط لازم برای ثبت فروشگاه در ترب، آن است که فروشگاه اینترنتی نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد داشته باشد.

نحوه ثبت فروشگاه در سایت ترب

فروشگاه ساز سپهر امکان استفاده از کانال‌های فروش متنوعی را به مشتریانش ارائه می‌کند که یکی از آن‌ها اتصال به وب‌سایت ترب و موتور جستجوی آن است. برای شروع می‌توانید به مدت یک ماه به رایگان از فروشگاه ساز سپهر استفاده کنید و امکاناتش را بسنجید.

مراحل اتصال به ترب:

1-  ایجاد حساب کاربری در سپهر: اگر هنوز فروشگاه آنلاین خود را ایجاد نکرده‌اید، با چند کلیک و وارد کردن نام و شماره تلفن، این کار را انجام دهید.
ایجاد فروشگاه در فروشگاه ساز سپهر

2-  اتصال به ترب در پنل کاربری سپهر: پس از ورود به پنل کاربری، در نوار سمت راست، با کلیک بر روی افزونه ها، می‌توانید گزینه‌ی مربوط به سایت ترب را ببینید.

ترب در سپهر

سپس گزینه ترب را انتخاب نمایید.

پنل ترب در سپهر

در صفحه ای که باز می شود api اتصال به ترب را برای پشتیبانی ترب ارسال نمایید.

api اتصال به ترب

نکته: همان‌طور که بالاتر هم گفته شد، تنها لازمه‌ی فروشگاه شما برای ثبت در وب‌سایت ترب، داشتن اینماد است و این مورد در مراحل بعدی مورد نیاز است.

3- ثبت فروشگاه در ترب: پس از آن‌که در پنل سپهر، بر روی دکمه‌ی «فعال‌سازی» کلیک کردید، به وب‌سایت ترب، مشابه تصویر زیر منتقل می‌شوید. روی «ثبت فروشگاه» کلیک کنید.

ثبت فروشگاه در  سایت ترب

4- پر کردن فرم ترب و پایان ثبت نام: در این مرحله، اطلاعات خود را وارد فرم می‌کنید. بعد از آن، منتظر می‌شوید تا ترب ثبت نام شما را بررسی کند و از طریق پیامک به شما اطلاع دهد. اطلاعات خواسته شده در این فرم مواردی همچون، شماره‌ی موبایل، نام خانوادگی، تأیید داشتن اینماد، نام فروشگاه، آدرس فروشگاه و در نهایت تعداد تخمینی محصولات شما در فروشگاه است.

فرم ثبت فروشگاه در ترب 

پس از این مرحله، دیگر نیاز نیست کاری انجام دهید. وقتی پیامک تأیید را دریافت کردید، حساب ترب را به میزان دلخواه شارژ کنید و از آن به بعد، ربات‌های ترب اطلاعات محصولات شما را استخراج می‌کنند. به‌زودی محصولات شما در سایت ترب و اپلیکیشن فروشگاهی نمایش داده خواهند شد و خریدارانی که به‌دنبال محصولات حوزه‌ی فعالیت شما هستند، کالاهای شما را هم می‌بینند.
 

محصولات فروشگاه اینستاگرامی چطور در ترب نمایش داده می‌شوند؟

اگر هنوز وب‌سایت فروشگاهی ندارید، این بخش مخصوص شماست. همان‌طور که تا به اینجا متوجه شده‌اید، منظور از فروشگاه اینترنتی، همان وب‌سایت است. ترب تا این لحظه (اسفند 1402)، تنها امکان اتصال به وب‌سایت‌ها را دارد؛ اگر فقط در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، ما در سپهر برای شما نیز راهکارهایی داریم تا علاوه بر اتصال به ترب، به‌جای این‌که از یک جا فروش داشته باشید، از چندین کانال بفروشید!

برای فروش اینترنتی فقط سایت کافی نیست.

راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی از همیشه ساده‌تر شده است. فروشگاه ساز سپهر با استفاده از رایانش ابری، بیشتر ابزارها و نیازهایی را که یک فروشگاه اینترنتی دارد، به‌صورت یک‌جا ارائه می‌کند. دغدغه‌های فنی مثل هاست، حجم، سرور و ... هم برطرف شده و نیازی نیست به آن‌ها فکر کنید. برای آشنایی بیشتر، صفحه‌ی وب‌سایت فروشگاهی را ببینید. پس از ایجاد وب‌سایت، طبق مراحل توضیح داده شده در این نوشته، فروشگاه اینترنتی خود را به ترب متصل کنید.

چطور در ترب بیشتر دیده شویم و بهتر بفروشیم؟

طبیعتاً خریدارانی که به ترب سر می‌زنند، باید از بین فروشندگان مختلف کالای مورد نظرشان را انتخاب کنند. بنابراین شما می‌توانید با رعایت بعضی نکات، در ترب بیشتر دیده شوید.

قیمت رقابتی

با توجه به این‌که در ترب به‌صورت پیش‌فرض، قیمت کمتر، بالاتر نشان داده می‌شود، اگر امکانش را دارید، با ارائه‌ی قیمت‌های رقابتی‌تر، بیشتر دیده شوید.

ارزان ترین خرید در سایت ترب

 

توضیحات کامل فروشگاه

ترب اطلاعات مختلفی از فروشگاه و محصول‌های آن را استخراج می‌کند. در صفحه‌ی پروفایل فروشگاه در ترب، بخش‌هایی مثل روش‌های پیگیری سفارش، شرایط خرید از این فروشگاه، لیست تمام محصولات، اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی و نشانی فروشگاه وجود دارد. هرچه اطلاعات کامل‌تر و راه‌های ارتباطی بیشتری وارد کنید، مشتری مردد را راحت‌تر قانع می‌کنید.

توضیحات کامل محصول

خود محصولات هم ویژگی‌ها و مشخصات مختلفی دارند. با درست و کامل وارد کردن این مشخصات، دسته‌بندی محصولات شما در ترب راحت‌تر انجام شده و مشتری نیز با اطلاعات دقیق‌تری از محصول شما مواجه خواهد شد.

ارائه‌ی پیشنهادهای ویژه

اگر امکان ارائه‌ی پیشنهاد (آفر) روی محصولات‌تان دارید، حتماً آن را در توضیحات محصول در وب‌سایت‌تان لحاظ کنید. پیشنهادهایی مثل گارانتی، ضمانت اصالت، اشانتیون، تخفیف ویژه، امکان مرجوع کردن، ارسال رایگان و ... . این موارد می‌توانند محصول شما را در میان سایر محصولات متمایز کنند.

ارائه پیشنهاد ویژه برای فروش محصول

امتیاز بالا

همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، امتیاز هر فروشگاه نیز در نتایج محصولات دیده می‌شود. این امتیاز براساس پیگیری سفارش انجام شده و مشتری پس از خرید می‌تواند نظر خود را درباره‌ی خریدش اعلام کند. پیگیری سفارش در ترب می‌تواند شامل شکایت یا اعلام تخلف نیز باشد و در صورتی که بتوانید تجربه‌ی خرید دلنشینی را برای مشتریان خود رقم بزنید و مواردی مثل تخلف در ارائه قیمت، تأخیر زیاد در ارسال کالا، عدم پاسخگویی به مشتری و ... نداشته باشید، امتیاز بالاتری نیز خواهید داشت که بر ذهنیت خریداران آینده هم اثرگذار خواهد بود.
 

جمع‌بندی

در نهایت و پس از این بررسی جامع، می‌توان نتیجه گرفت که ثبت فروشگاه در ترب و دیده شدن محصولات شما در آن، می‌تواند تأثیر به‌سزایی بر میزان فروش شما داشته باشد. مخصوصاً که تعرفه و شرایط همکاری با سایت ترب باعث می‌شود که فروشگاه شما با صرف کمترین زمان و هزینه‌ی ناچیز، به فرصتی ایده‌آل دست یابد. پیشنهاد می‌کنیم همین امروز فروشگاه خود را به ترب متصل کنید.
پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorمحمدرضا قاری
کلیدواژهfeatures
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
چطور نوسان های قیمت را در فروشگاه اینترنتی خود مدیریت کنم؟

چطور نوسان های قیمت را در فروشگاه اینترنتی خود مدیریت کنم؟

در این مقاله ابتدا با راهکار های سپهر برای اعلام قیمت آشنا می شوید. سپس در ادامه چند راهکار جالب برای تغییر و بروز رسانی قیمت کالا ها به صورت دسته ای و گروهی به شما معرفی خواهد شد. (مطالعه در 3 دقیقه)
✍🏻 محمد قنبری
جدیدترین امکان فروشگاهی اینستاگرام

جدیدترین امکان فروشگاهی اینستاگرام

پس از ایجاد امکان فروشگاهی ایسنتاگرام در ماه های اخیر و استقبال کاربران و فروشگاه های اینترنتی از این امکان، از امکانی جدید به اسم " Checkout" رو نمایی شد. این ابزار این امکان را به کاربر می دهد تا بدون ترک اینستاگرام و انتقال به سایت فروشگاهی،کالا را خریداری کند. (مطالعه در 4 دقیقه)
✍🏻 محمد قنبری

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰