7 تخفیف شگفت انگیز
مشاهده

چطور برای وب سایت کلمات کلیدی درستی انتخاب کنیم ؟

چطور برای وب سایت کلمات کلیدی درستی انتخاب کنیم ؟
چهارشنبه 4 بهمن 1402


 

برای اینکه بهتر متوجه اهمیت انتخاب کلمات کلیدی درست بشویم ، یک مثال میزنیم :

فرض کنید شما یک فروشنده پرینتر لیزری در اصفهان هستید.

کدامیک از کلمات زیر برای شما مناسب هستند ؟

  • لیزر
  • پرینتر
  • فروش پرینتر لیزری در اصفهان

انتخاب اشتباه = شکست سئو

اگر شما لیزر را انتخاب کنید احتمالا سیل مخاطبان به سایت شما سرازیر میشود ولی مخاطباتی که پرینتر لیزری نمی خواهند بلکه به دنبال مقاله ای در مورد لیزر هستند یا میخواهند یک دکتر لیزر درمانی پیدا کنند و ...
اگر شما پرینتر را انتخاب کنید سالها طول خواهد کشید تا در سئو به صفحه اول برسید چون یک عبارت تک کلمه ای بسیار پرکاربرد و با رقبای بسیار قوی مانند سامسونگ و کانن باید رقابت کنید.
همچنین باز مشتریانی خواهید داشت که خیلی مخاطب شما نیستند مثلا کسی که مایل است پرینتر سوزنی خرید کند نیز به وب سایت شما وارد میشود.
اما اگر شما فروش پرینتر لیزری در اصفهان را انتخاب کنید به زودی مشتریان اصفهانی زیادی خواهید داشت که دقیقا پرینتر لیزری میخواهند.به خاطر طولانی بودن عبارت شما خیلی زود میتوانید در سئو موفق شوید و به خاطر اضافه شدن اصفهان به عبارت شما کابران غیر مرتبط را حذف کرده اید.


لیست کلمات کلیدی را آماده کنید…


یک کاغذ بردارید و خودتان را بگزارید جای کسی که میخواهد در اینترنت به دنبال کالا یا خدمات شما بگردد.


مثال :


 اگر شما یک رستوران دارید به این فکر کنید که مشتری شما چه چیزی در گوگل سرچ میکند تا شما را پیدا کند؟ رستوران لوکس؟ همبرگر باحال؟ چلوکباب ارزان قیمت؟
همه کلماتی که به ذهنتان میرسد را یادداشت کنید و سپس سعی کنید هرکدام را در گوگل سرچ کنید. آیا نتایج مرتبطی پیدا میشود یا کلمه شما بی ارتباط است ؟کلمات غیر مرتبط را حذف کنید.
عبارات یک کلمه ای را نیز تا جای ممکن حدف کنید.
سعی کنید به عبارت ها اسم شهر خود یا کلماتی اضافه کنید تا هم کار سئو آسان تر شود و هم مخاطبان واقعا مربتط با فعالیت شما انتخاب شوند.
لیست نهایی باید بین 1 تا 4 کلمه عبارت باشد. این لیست را پاکنویس کنید و جلوی چشم خود  و سایر اعضای تیم قرار دهید. از امروز همیشه این کلمات در محتوای شما باید استفاده شود.

از این روش ها کمک بگیرید ...


1- استفاده از Google Trends

اگر شما چند کلمه کلیدی انتخاب کردید که تقریبا شبیه به هم هستند و فقط از نظر ترتیب و یا تعداد کلمات با هم تفاوت دارند و تردید دارید که از کدام کلمه استفاده کنید می توانید از سرویس  (Google Trends) استفاده کنید.
این ابزار یکی از سرویس های رایگان گوگل می باشد که شما می توانید چند کلمه کلیدی را با هم مقایسه کنید تا بفهمید میزان جست و جوی کدام کلمه کلیدی توسط کاربران بیشتر است.
مثال :

در شکل زیر میزان تفاوت جستجوی دو عبارت کلیدی طراحی سایت اصفهان و طراحی سایت را مشاهده میکنیم.

طراحی سایت اصفهان

 

2- استفاده از سرچ گوگل

کلید واژه مورد نظرتان را در گوگل وارد کرده و نتایج جستجوی کاربران دیگر در گوگل را مشاهده و کلمه مناسب تری انتخاب کنید. همچنین کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کنید و وب سایت های رتبه ی اول تا دهم را مورد بررسی قرار دهید . به تعداد نتایج گوگل نیز توجه داشته باشید .

مثال :
در شکل زیر با وارد کردن عبارت طراحی سایت اصفهان در گوگل نتایج جستجوی کاربران را مشاهده میکنیم

 

طراحی سایت اصفهان

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorامین رضوی
کلیدواژهlearnidealearn
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی
درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت در دو نوع مستقیم و غیر مستقیم ارائه می شود. درگاه پرداخت نیاز به مراحلی مشخصی برای دریافت دارد. شما ابتدا باید نماد اعتماد تجارت الکترونیکی خود را دریافت ...
✍🏻 سحر مهدوی
تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوای با کیفیت می تواند میزان فروش یک فروشگاه تا بیش از 50% افزایش دهد. تولید محتوا چیست و چرا باید آموزش ببنیم آن را یک نیاز برای فروشگاه‌های آنلاین...
✍🏻 سحر مهدوی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰