7 تخفیف شگفت انگیز
مشاهده

روش های کاربردی برای افزایش فروش در اینستاگرام

روش های کاربردی برای افزایش فروش در اینستاگرام
چهارشنبه 4 بهمن 1402

اینستاگرام از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که با روی کار آمدن آن، استفاده از شبکه‌های اجتماعی دیگر با افت شدیدی روبرو شد. دلیل محبوبیت این اپلیکیشن آن است که تمامی آنچه کاربر به آن نیاز دارد، به آسانی در اختیار وی قرار دارد و برای استفاده از آن نیازی به مهارت و دانش خاصی نیست. با توجه به محبوبیتی که این شبکه اجتماعی دارد، می‌توان با افتتاح یک فروشگاه اینترنتی در آن درآمد بالایی کسب کرد. حال سوال اصلی این است که برای افزایش فروش در اینستاگرام و موفقیت در این شبکه اجتماعی چه روش‌ها و راهکارهایی وجود دارد؟ با من همراه باشید تا با چند روش کاربردی و آسان برای افزایش فروش در اینستاگرام آشنا شوید.

ساخت پست‌های جالب با استفاده از محصولات

یکی از ساده‌ترین راه حل‌ها برای ایجاد پست در اینستاگرام، قرار دادن ویدیو یا عکس از محصولات است. هرچند این کار بسیار ساده به نظر می‌آید ولی برای جذب مخاطبان بیشتر باید عکس محصولات به حالتی خاص قرار داده شوند تا مخاطب را مجذوب خود کنند. به طور مثال دو فروشگاه اینترنتی را در نظر بگیرد که هر دو در زمینه فروش کفش فعالیت می‌کنند و محصولات مشابهی دارند، اولی محصولات خود را در محلی مناسب با نور کافی قرار داده و عکسبرداری کرده است ولی دومی محصول خود را در محلی نامنظم، شلوغ و بدون نور قرار داده و عکسبرداری کرده است. به طور حتم عکس محصولات فروشگاه اول مخاطبان بیشتری را به خود جذب می‌کند و فروش بهتری نیز خواهد داشت.

نمایش پشت صحنه‌ها به کاربران و ایجاد اعتماد در آن‌ها

از مهم‌ترین اقداماتی که برای افزایش فروش در اینستاگرام یا هر فروشگاه‌ اینترنتی دیگر باید انجام داد، اعتمادسازی میان مخاطبان است. برای اعتماد سازی در مخاطبان می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که یکی از آن‌ها نمایش پشت صحنه تمامی اعمالی است که انجام می‌دهید. با نمایش پشت صحنه می‌توان حضور زنده و واقعی کسب و کار خود را به مشتری نشان داد و وی را ترغیب به خرید محصولات شرکت خود کرد. 

از امکان پخش زنده اینستاگرام غافل نشوید

یکی از بهترین امکاناتی که اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار داده است، امکان پخش زنده یا همان لایو است. با استفاده از این امکان شما می‌توانید ارتباط قوی‌تر و صمیمی‌تر با مخاطبان خود برقرار کنید و اعتماد سازی کنید. علاوه بر استفاده از امکان پخش زنده، در این شبکه اجتماعی می‌توانید به سرعت به تمامی سوالاتی که کاربران از شما می‌پرسند، نیز پاسخ دهید و اینگونه نشان دهید که مشتریان برای شما بسیار اهمیت دارند.

بازنشر محتوای کاربران

در بسیاری از موارد کاربرانی که از صفحه اینستاگرام شما خرید می‌کنند، در زمانی که محصول مورد نظر به دستشان می‌رسد، پیامی که حاوی تشکر و قدردانی است به شما ارسال خواهند کرد، شما می‌توانید برای اعتمادسازی این پیام را به صورت استوری یا پست بازنشر کنید. همچنین با این کار کاربران خود را تشویق خواهید کرد که در صورت خرید از فروشگاه اینترنتی شما پیام‌های آن‌ها نیز در صفحه اینستاگرام شما نمایش خواهد داده شد. 

از کارمندانتان کمک بگیرید

اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و کارمندانی دارید یا حتی خودتان به تنهایی فروشگاه را اداره می‌کنید، دست بکار شده و با همکاری هم پست‌های جذابی تهیه کنید. در صورتی که در پست‌ها خودتان یا کارمندانتان حضور داشته باشند، می‌توانید موجب افزایش اعتماد کاربران شوید. کاربران با مشاهده شما یا همکارانتان احساس بهتری به فروشگاه شما پیدا خواهند کرد و در نتیجه می‌توانید شاهد افزایش فروش در اینستاگرام باشید.

افزایش فروش در اینستاگرام با معرفی محصول جدید

معرفی محصول جدید از طریق اینستاگرام می‌تواند در جذب مخاطبان بیشتر و افزایش فروش نقش بسزایی ایفا کند. سعی کنید محصولات جدید خود را در قالب یک پست معرفی کنید و امکانات و ویژگی‌های این محصولات را در قسمت کپشن قرار دهید تا کاربران به خوبی با محصول جدید شما و تغییرات آن آشنا شوند. همچنین زمان ارائه محصول جدید را نیز قرار دهید تا کاربران برای دیدن عکس‌های بیشتر از محصول ترغیب شوند و در زمان تعیین شده به صفحه شما بازگردند.

مسابقه برگزار کنید

یکی از روش‌های جذابی که با استفاده از آن می‌توان موجب جذب مخاطبان بیشتری به صفحه اینستاگرام شد، برگزاری مسابقه و جایزه دادن به کاربران است. مسابقه‌ای طراحی کنید و در آن از کاربران خود بخواهید که صفحه اینستاگرام شما را به دوستانشان معرفی کنند. با پیاده‌سازی چنین طرحی شما می‌توانید شامل افزایش تعداد کاربران خود باشید. در آخر نیز جایزه‌ای تعیین کرده و به کسی که بیشترین کاربر را برای شما به ارمغان آورده است، اعطا کنید. سپس نام فردی که در مسابقه برنده شده است را به صورت استوری یا پست در صفحه خود قرار دهید تا مخاطبان با برنده نهایی مسابقه آشنا شوند.

با فصل‌ها پیش بروید

از تنوع فصل‌ها برای افزایش فروش در اینستاگرام استفاده کنید. مخاطبان به اینکه شما در فصول مختلف سال چه کار می‌کنید و به کجا می‌روید بسیار علاقه‌مند هستند. مزیتی که استفاده از پست‌های فصلی دارد، آن است که می‌توانید از هشتگ آن فصل بهره‌مند شوید و مخاطبان بیشتری را به صفحه خود جذب کنید. برای ایجاد پست‌های فصلی نیازی نیست که جای خاصی بروید یا اقدام شگفت انگیزی انجام دهید، با پست‌های بسیار ساده‌ای می‌توانید فصل‌ها را در صفحه خود به نمایش بگذارید. به طور مثال اگر در فصل تابستان قرار دارید، می‌توانید زمانی که در حال خوردن بستنی هستید از آن عکس گرفته در صفحه خود با هشتگ‌های بستنی، تابستان، فرار از گرما و … قرار دهید.

تگ کردن دوستان

از راه‌های بسیار ساده‌ایی که با استفاده از آن می‌توانید شاهد افزایش درآمد و فروش در اینستاگرام باشید، آن است که از کاربران خود درخواست کنید تا دوستانشان را زیر پست‌های شما تگ کنند. برای این درخواست نیازی نیست از جملات سخت و پیچیده استفاده کنید، تنها کافی است در کپشن با زبان ساده‌ای درخواست خود را بنویسید. برای اینکه مخاطبان تمایل بیشتری به تگ کردن دوستانشان داشته باشند، می‌توانید جایزه‌ای را هرچند کوچک برای انجام این کار در نظر بگیرید.

استفاده از جملات الهام بخش 

هر از چند گاهی میان پست‌های خود پست‌های انگیزشی و الهام بخش قرار دهید. به اشتراک گذاری چنین پست‌هایی به مخاطبان نشان می‌دهد که دادن انگیزه به وی برای شما اهمیت دارد و شما تنها به دنبال فروش محصولات و خدمات خود نیستید. برای اشتراک گذاری چنین پست‌هایی می‌توانید از جملات بزرگان استفاده کنید.

تهیه ویدیوهای جالب

نیازی نیست که تمامی پست‌هایی که در صفحه اینستاگرام قرار می‌دهید، پست‌های رسمی و خسته کننده باشند. از پست‌های خنده‌دار و جالب غافل نشوید و از آن‌ها نیز استفاده کنید. برای اشتراک گذاری ویدیو و پست‌های جالب می‌توانید یا خود دست به کار شوید و ویدیویی خنده‌دار تهیه کنید یا از ویدیوهای دیگران استفاده کنید. برای تهیه این نوع ویدیوها می‌توانید از موضوعاتی که در آن بازه زمانی بیشتر سر زبانند یا ترند هستند، استفاده کنید و به آسانی ویدیویی جذاب تهیه کنید.

اتفاقات را پوشش دهید

یکی از بهترین راهکارهایی که با استفاده از آن می‌توانید موجب جذب مخاطبان بیشتر به صفحه اینستاگرامتان شوید، آن است که سعی کنید هر رویداد مهم و تاثیرگذاری که در جامعه اتفاق می‌افتد را پوشش دهید. با پوشش این اتفاقات می‌توانید نشان دهید که جامعه و مردم برای شما اهمیت بسیاری دارند و از این طریق باعث جلب اعتماد کاربران شوید. 

افزایش فروش در اینستاگرام با اینفلوئنسرها

از راه حل‌هایی که بسیاری از کسب و کارها برای مطرح شدن از آن استفاده می‌کنند، همکاری با اینفلوئنسرها است. انفلوئنسرها کسانی هستند که به دلیل سبک زندگی خاصی که دارند، افراد بسیاری آن‌ها را دنبال می‌کنند و همکاری با آن‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا با یک تبلیغ در اینستاگرام توسط یکی از اینفلوئنسرها بتوانید موجب افزایش فروش و درآمد خود باشید. تنها نکته‌ای که برای همکاری با اینفلوئنسرها وجود دارد، آن است که به دلیل آنکه هر یک از این افراد در حوزه خاصی فعالیت می‌کنند، باید سعی کنید فردی را انتخاب کنید که حوزه فعالیت وی با کسب و کار شما متناسب باشد.

سخن پایانی

با توجه به آنچه گفته شد، راه حل‌های بسیاری برای افزایش فروش در اینستاگرام وجود دارد ولی برای استفاده از هریک از این راه حل‌ها این نکته را بخاطر داشته باشید که از هیچ کدام نباید به صورت مداوم استفاده کنید. استفاده مداوم از هریک از روش‌هایی که به آن‌ها اشاره شد باعث تکراری شدن کار شما می‌شود و کاربران برای بازدید از صفحه شما دیگر علاقه‌ای نخواهد داشت. همچنین به یاد داشته باشید که در صورتی که برای تبلیغات در اینستاگرام هزینه می‌کنید، این هزینه باید هدفمند انجام شود تا بتوانید به آنچه مورد نظرتان است، دست یابید.

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorراسا
کلیدواژهlearnstartlearnstart
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی
درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت در دو نوع مستقیم و غیر مستقیم ارائه می شود. درگاه پرداخت نیاز به مراحلی مشخصی برای دریافت دارد. شما ابتدا باید نماد اعتماد تجارت الکترونیکی خود را دریافت ...
✍🏻 سحر مهدوی
تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوای با کیفیت می تواند میزان فروش یک فروشگاه تا بیش از 50% افزایش دهد. تولید محتوا چیست و چرا باید آموزش ببنیم آن را یک نیاز برای فروشگاه‌های آنلاین...
✍🏻 سحر مهدوی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰