چطور نوسان قیمت را در فروشگاه خود مدیریت کنم؟

چطور نوسان قیمت را در فروشگاه خود مدیریت کنم؟
چهارشنبه 4 بهمن 1402

در وضعیت تورم و نوسان قیمت کالاها و دلار تغییر تکی قیمت کالاها، به خصوص اگر تنوع کالا های شما زیاد است کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد. برای اینکه سریع تربتوانید قیمت های خود را بروزرسانی کنید می توانید از سه راه حل زیر استفاده کنید:

  1. تغییر گروهی قیمت کالاها
  2. تعریف قیمت دلاری
  3. ورود از اکسل

در ادامه با این سه روش آشنا شوید.

  1.  تغییر گروهی قیمت کالاها: برای استفاده از این امکان در همان بخش کالاها پس از انتخاب کالاهایی که قصد تغییر قیمت آن ها را دارید سربرگی به نام  "بروزرسانی دسته ای" برای شما به نمایش در می آید که می توانید یا به مقدار ثابت یا درصدی از مبلغ کالا قیمت ها را افزایش یا کاهش دهید.
  2. تعریف قیمت دلاری: اگر قیمت کالاهای شما به قیمت دلار وابسته است می توانید از امکان "قیمت دلاری" استفاده کنید. ابتدا لازم است در مشخصات کالا  قیمت دلاری کالا را تعریف کنید. سپس در بخش کالاها در فروشگاه با انتخاب کالا هایی که قصد تغییر قیمت آن را دارید در سر برگ "بروزرسانی دسته ای" قیمت روز دلار را تعریف کنید تا کالاهایی که انتخاب شده اند با قیمت جدید دلار بروزرسانی شوند.
  3. ورود از اکسل: راه دیگر برای تغییر گروهی قیمت کالا استفاده از امکان ورود کالا از اکسل است. برای این کار ابتدا وارد پنل مدیریت شوید و به قسمت کالاها در بخش فروشگاه بروید و بر روی "دریافت فایل اکسل" کلیک کنید. در پنجره ای که باز می شود گزینه ی دوم " دریافت فایل اکسل اطلاعات به روز رسانی قیمت" را انتخاب کنید.  پس از دانلود، فایل اکسل را باز کرده و قیمت کالاهای خود را بروز رسانی کنید. پس از بروز رسانی کالاها در اکسل، تغییرها را ذخیره کرده و به پنل مدیریت خود بروید. برای آپلود قیمت های جدید در بخش فروشگاه "ورود از اکسل" را انتخاب کنید. نکته هایی که باید به آن ها توجه داشته باشید ابتدا نام برگه (Sheet) در اکسل است که به طور پیش فرض به نام “Sheet 1” می باشد. این نام در فایل اکسل شما و در فیلد "نام Sheet" باید یکسان باشد (به طور مثال همان نام پیش فرض Sheet 1 ). نکته ی دوم که باید توجه داشته باشید همسان سازی ستون فایل و مشخصه ی کالاست. شما باید نام ستون های فایل اکسل را با مشخصه ی کالا همسان سازی کنید به این معنا که ستون مشخصه ی کالا باید با ستون فایل یکسان باشد (همانند شکل زیر اگر ستونی از مشخصه کالا با ستون فایل همخوانی ندارد با انتخاب آن و تعیین مشخصه ی درست همه را یکسان کنید) و در غیر این صورت ستون مشخصه ی کالا را تصحیح کنید. پس از همسان سازی بر روی دکمه ی ورود اطلاعات از پایگاه داده کلیک کنید تا قیمت های شما بروز رسانی شود.
پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorمحمد قنبری
کلیدواژهidea
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
طراحی سایت فروش لوازم یدکی و پخش مویرگی قطعات خودرو + اپلیکیشن

طراحی سایت فروش لوازم یدکی و پخش مویرگی قطعات خودرو + اپلیکیشن

ساخت و طراحی سایت لوازم یدکی خودرو به همراه امکان پخش مویرگی به همراه اپلیکیشن PWA. طرحی سایت فروش لوزام یدکی خودرو این امکان را به شما می دهد که در هر کجا از ایران باشید...
✍🏻 میلاد رضایی
7 راه عملی برای کسب درآمد از اینترنت

7 راه عملی برای کسب درآمد از اینترنت

رویاها و خیالات کسب درآمد بسیارند. اما می‌توان راهکارهایی معقول برای کسب درآمد آنلاین پیدا کرد. در اینجا، به 7 پیشنهاد عملی و راه‌های انجام آن‌ها اشاره کرده‌ایم.
✍🏻 محمدرضا قاری
پنج ایده فروش در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک

پنج ایده فروش در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک

فروش در شبکه های اجتماعی در چند سال اخیر بسیار گسترش پیدا کرده است و بسیاری از کسب و کارها از این بستر جهت ارائه محصولات خود استفاده می‌کنند.
✍🏻 راسا

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰