معرفی 5 سایت طراحی لوگو با هوش مصنوعی به همراه آموزش، معایب و مزایا

معرفی 5 سایت طراحی لوگو با هوش مصنوعی به همراه آموزش، معایب و مزایا
سه‌شنبه 28 فروردین 1403

اهمیت لوگو در کسب و کار‌ها

اولین اقدام در راه‌اندازی هر کسب و کاری ایجاد لوگو متناسب با همان کسب و کار است. زیرا هویت شرکت یا مجموعه حول محور لوگو تشکیل خواهد شد. مخاطبان در ابتدا لوگوی مربوط به یک مجموعه را مشاهده کرده و آن را درک خواهند کرد. لوگو‌های هر کسب و کاری در همه جا از بسته‌بندی، کارت ویزیت، وب سایت و موارد دیگر مانند سئوی داخلی سایت مشاهده می‌شوند. بنابراین انتخاب لوگوی مناسب و به کارگیری طرح متناسب با کسب و کار از اهمیت زیادی برخوردار است.

استفاده از هوش مصنوعی و مزایای به کارگیری آن

سایت‌های طراحی لوگو با استفاده از هوش مصنوعی دارای رابط کاربری بسیار ساده و آسان هستند. با استفاده از این پلتفرم‌ها می‌توان به راحتی به آنالیز و بررسی ده‌ها هزار لوگو در دسته‌بندی‌های شغلی مختلف پرداخت. در نهایت می‌توان به قالب مشخصی با توجه به حوزه فعالیت رسید‌. کاربران پس از ورود به این سایت‌ها به راحتی می‌توانند تنها با وارد کردن نام و شماره برند خود و انتخاب تم و ظاهر مورد علاقه به ساخت لوگو با کمک هوش مصنوعی بپردازند. استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت لوگو با مزایایی همراه است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین موارد از آن‌ها اشاره شده است.

طراحی لوگو با ابزارهای هوش مصنوعی رایگان 

با استفاده از ابزار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توان لوگوی ارزان را به صورت خودکار و بر اساس پارامتر‌های از پیش تعیین شده طراحی کرد. این ابزار‌ها قادر هستند طیف وسیعی از لوگو‌های مختلف را با استفاده از داده‌های وارد شده مانند تایپوگرافی، نوع سبک پالت رنگی و غیره ایجاد کنند. به کارگیری این ابزار‌ها و طراحی لوگو با هوش مصنوعی رایگان ضمن صرفه‌جویی در زمان، نقطه شروعی برای اصلاح بیشتر و سفارشی‌سازی طراحی خواهند بود.
این ابزار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ‌ایده‌های خود را از طریق مقادیر زیادی از آرم‌های موجود و تجزیه و تحلیل گرایش‌های طراحی در اختیار افراد قرار می‌دهند. همچنین این ابزار‌ها می‌توانند به عنوان دستیاران هوشمند به طراحان در طول فرایند طراحی از طریق بازخورد و ارائه پیشنهادات کمک کنند. بدین ترتیب می‌توان از توصیه‌های آنان برای ترکیب، تعادل و جذابیت بیشتر انواع لوگوها استفاده کرد.

نکات مهم پیش از انتخاب ابزار هوش مصنوعی

یکی از موارد مهم پیش از استفاده از سرویس‌های ساخت لوگو با کمک هوش مصنوعی کیفیت خروجی کار است توجه به این عامل می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب ابزار مناسب داشته باشد بنابراین بهتر است از سرویس‌هایی با خروجی دارای رزولوشن بالا و فرمت‌های مختلف استفاده شود. همچنین بهتر است‌ پیش از انتخاب خروجی‌های ابزار مورد نظر، به میزان جذابیت بصری آن‌ها توجه کرد.
 مورد دیگر توجه به انعطاف‌پذیری در دریافت دستورات است که می‌تواند نتایج خلاقانه‌تری را ارائه کند. بهتر است ابزاری را برای این کار انتخاب کرد که بتواند درک درستی از دستورات داشته و نمونه‌های مختلفی را با توجه به داده‌های ورودی پدید آورد. این مورد می‌تواند امکان شخصی‌سازی بیشتری را برای کاربران فراهم کند. بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند به سراغ سرویس‌های رایگان بروند. اما بهتر است به المان‌های شخص‌سازی از قبیل رنگ، استایل و فونت تایپ نیز در این ابزار‌ها توجه شود.

معرفی ۵ ابزار هوش مصنوعی برای طراحی لوگو

طراحی لوگو با ابزارهای هوش مصنوعی بسیار آسان بوده و برای این کار نیاز است تا کاربر تنها نام کسب و کار خود را به نرم‌افزار داده و سپس برخی از فاکتور‌های شخصی‌سازی مانند رنگ، سبک لوگو و قلم را انتخاب کند. در ادامه ۵ ابزار مهم و کاربردی هوش مصنوعی برای طراحی لوگو معرفی شده است.

ابزار  Looka Logo Maker برای طراحی لوگو

سایت آنلاین Looka Logo Maker به عنوان بهترین سایت ساخت لوگو رایگان به راحتی می‌تواند لوگو‌های مناسب برای صنعت و کسب و کار شما را طراحی کند. در ابتدا یک پرسش در مورد نوع فعالیت کاربر برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی پرسیده شده و سپس سبک‌های رایج در آن نمایش داده خواهند شد. همچنین کاربران می‌توانند شعار کسب و کار خود را نیز به لوگو اضافه کرده و بدین ترتیب از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای ساخت لوگو‌های جذاب و جدید کمک بگیرند. این ابزار می‌تواند تنها در چند دقیقه بیش از ۷۵ لوگو را به شما نمایش داده و از ۳۰۰ گزینه فونت در سبک‌های مختلف برای ساخت لوگو استفاده کند.
آدرس: looka.com/logo-maker

طراحی لوگو با ابزار هوش مصنوعی DesignEVO

یکی دیگر از برنامه‌های رایگان مبتنی بر هوش مصنوعی برای طراحی لوگو برنامه دیزاین اوو DesignEvo است که تنوع و امکانات آن کمک می‌کند تا لوگو‌ها را به صورت شخصی‌سازی شده درآورید. با استفاده از این سایت امکان به کارگیری صد‌ها الگو، فونت، نماد و رنگ برای افزایش جذابیت لوگو وجود دارد. در ابتدا باید یک لوگوی آماده و از پیش ساخته شده را انتخاب کرده و سپس آن را برای رسیدن به طرح مورد نظر ویرایش کنید. در این برنامه بیش از ۱۰ هزار الگوی لوگوی آماده وجود دارد و با استفاده از میلیون‌ها آیکون وکتور رایگان می‌توان لوگو‌ها را بازطراحی کرد. این برنامه رایگان بوده و در صورت نیاز به قابلیت‌های بیشتر باید مبلغ اشتراک ماهانه آن را پرداخت کنید.
آدرس: www.designevo.com

ابزار هوش مصنوعی WIX Logo Maker

این سرویس هوش مصنوعی علاوه بر طراحی لوگو با گوشی می‌تواند برای برنامه‌نویسی وب سایت‌ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در صورت استفاده از این هوش مصنوعی برای ساخت لوگو می‌توان آن‌ها را به استودیو برند ویکس منتقل کرده و آن‌ها را با رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت و تم‌های جدید ویرایش کرد.
آدرس: www.wix.com/logo/maker

طراحی لوگو با ابزار هوش مصنوعی Midjourney

این سرویس نیز یکی از بهترین ابزار‌های تبدیل متن به عکس است که می‌تواند برای ساخت logo مورد استفاده قرار بگیرد. کاربران برای استفاده از این هوش مصنوعی معروف باید جزئیات مورد نظر را با دقت بالا برای آن شرح دهند. در نهایت نتیجه مطلوب‌تری اجرایی خواهد شد. با کمک این هوش مصنوعی می‌توان به ساخت لوگوی اختصاری، لوگوی مسکات و لوگوی امبلم پرداخت.
این ابزار هوش مصنوعی با حجم عظیمی از آثار هنرمندان آموزش دیده است. بنابراین کاربران می‌توانند یک خروجی مشابه با آثار هنرمندان نیز در اختیار داشته باشند.
آدرس: www.midjourney.com/home

طراحی لوگو با کمک هوش مصنوعی به زبان فارسی

در حال حاضر تنها سایت طراحی لوگوی لوگونومی در ایران به عنوان سازنده لوگوی فارسی فعالیت می‌کند که امکان استفاده از حروف فارسی در ساخت لوگو را به کاربران خواهد داد. با استفاده از این سایت هوش مصنوعی می‌توان بدون نیاز به دانش طراحی و به صورت سریع و آسان به طراحی لوگو پرداخت.
عدم امکان استفاده از فونت فارسی در سایت‌های خارجی و طراحی لوگو با اسم فارسی رایگان ممکن است تأثیرات منفی روی کیفیت لوگو داشته باشد. از این رو استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی لوگو به صورت فارسی همراه با مزیت‌های فراوانی خواهد بود.
آدرس: logonomy.ir

شرکت‌های نوپا و استفاده از ربات لوگو ساز رایگان

شرکت‌ها، استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نوپا می‌توانند به دلیل محدودیت بودجه از ربات لوگوساز رایگان برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی استفاده کنند. کارکرد این ربات‌ها بسیار ساده بوده و تنها با چند کلیک می‌توان بر اساس ورودی‌های معین شده، لوگوی متناسب با برند خود را طراحی کرد. این ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله dall-e و midjourney دارای الگوریتم‌های خودکار هستند و به کاربران کمک می‌کنند تا بدون نیاز به دانش تخصصی در زمینه طراحی گرافیکی، برای کسب و کار خود و یا برنامه‌ها، رویداد‌ها و موارد دیگر لوگو‌هایی به شکل حرفه‌ای طراحی کنند. مهم‌ترین مزیت استفاده از این نوع ربات‌ها کاهش هزینه و صرفه‌جویی در زمان و امکان طراحی لوگو رایگان است.


 
پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorمیلاد رضایی
کلیدواژهstart
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت کیست؟ مدیریت سایت، حقوق و وظایف برای مدیران و کارجویان

ادمین سایت یا مدیر وبسایت یک موقعیت شغلی بسیار پر مخاطب و فنی است که نیاز به آگهی کامل در حوزه مدیریت سایت دارد و ادمین سایت می تواند وظایف متفاوت و متعددی را ...
✍🏻 میلاد رضایی
درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت در دو نوع مستقیم و غیر مستقیم ارائه می شود. درگاه پرداخت نیاز به مراحلی مشخصی برای دریافت دارد. شما ابتدا باید نماد اعتماد تجارت الکترونیکی خود را دریافت ...
✍🏻 سحر مهدوی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰