7 تخفیف شگفت انگیز
مشاهده

مزایای استفاده از مارکت پلیس برای مدیران چیست؟

مزایای استفاده از مارکت پلیس برای مدیران چیست؟
چهارشنبه 4 بهمن 1402

آمازون و Ebay از اولین و موفق‌ترین مارکت پلیس های دنیا هستند که بیشتر از 20 سال گذشته فعالیت خود را شروع کردند و تاکنون نه تنها ذره‌ای از محبوبیت خود را از دست نداده‌اند بلکه هر روز نیز به ارزششان افزوده می‌شود. آمار موفقیت این شرکت‌ها در کنار مزایای استفاده از مارکت پلیس ها، راه اندازی یک بازار اینترنتی را به ایده‌ای بسیار فوق العاده تبدیل می‌کند.
هر مارکت پلیس شامل سه عضو اصلی مدیر، فروشنده و خریدار است که هر کدام از آن‌ها نقش خاصی را در تجارت یک مارکت پلیس دارند. در این مقاله می‌خواهم صرفا مزایای مارکت پلیس برای مدیران را توضیح دهم. پس اگر قصد دارید به جمع صاحبان بازارهای اینترنتی بپیوندید، خواندن این مقاله را اصلا از دست ندهید.

تعریف مارکت پلیس

مارکت پلیس ها (بازار اینترنتی)، نوعی از فروشگاه های آنلاین هستند که تامین کنندگان مختلف، محصولات خود را در آن‌ها بفروش می‌رسانند. در واقع مارکت پلیس مانند یک بازارچه است که واسطه بین خریدار و فروشنده حساب می‌شود.
پیش از این در وبلاگ سپهر، به طور کامل درباره مارکت پلیس و نحوه کار آن توضیح داده‌ایم که می‌توانید آن را اینجا بخوانید.

مدیر مارکت پلیس کیست؟

مدیریت یک مارکت پلیس مانند هر کسب و کار اینترنتی دیگری می‌تواند یک شغل ایده آل برای افرادی باشد که عاشق رهبری و مدیریت هستند، اصول بازاریابی را می‌دانند و با کسب و کارهای اینترنتی نیز آشنا هستند. با اینکه مزایای مارکت پلیس برای مدیران آن بسیار زیاد است ولی این افراد مهم‌ترین وظایف در بازارهای اینترنتی را نیز به عهده دارند که شامل فراهم کردن یک بستر بسیار مناسب برای فروش محصولات فروشندگان مختلف است.
بنابراین اگر قصد اداره یک مارکت پلیس را دارید بهتر است اول از همه بدانید که به یک وب سایت قوی با ظرفیت و قدرت پردازش بالا نیاز خواهید داشت تا در سرویس دهی به فروشندگان و خریداران خود دچار مشکل نشوید.

مزایای مارکت پلیس برای مدیران

از آن جایی که مارکت پلیس ها گزینه‌ای برای خرید اینترنتی محصولات محسوب می‌شوند، پس تمامی فایده‌های خرید آنلاین مانند حفاظت از محیط زیست، کمک به کاهش ترافیک، آلودگی هوا، صرفه جویی در وقت و .. را دارند. البته مزایای مارکت پلیس بسیار بیشتر از این‌ها است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
بهتر است بدانید مدیریت یک بازار اینترنتی کمی با یک فروشگاه آنلاین معمولی فرق دارد و مزایای مارکت پلیس برای مدیران آن نیز بیشتر از یک فروشگاه اینترنتی معمولی است.

نیاز نداشتن به سرمایه زیاد

نکته جالب در راه‌اندازی یک مارکت پلیس این است که شما قرار نیست هیچ‌گونه کالایی خریداری و انبار کنید پس به سرمایه زیادی نیاز نخواهید داشت. اگر بودجه لازم برای طراحی سایت، خریداری هاست، بازاریابی و تبلیغات اولیه را داشته باشید، به راحتی می‌توانید از پس هزینه‌های آن برآیید. این هزینه‌ها هم در برابر بودجه مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار معمولی چیزی نیست. برای موفقیت در اداره یک بازار اینترنتی، بهتر است به مباحث مدیریتی و بازاریابی تسلط کامل داشته باشید تا تبلیغات و بازاریابی آن را به خوبی انجام دهید و مشتریان زیادی را جذب کنید.

نیاز نداشتن به انبار

یکی دیگر از مزایای مارکت پلیس برای مدیران، این است که یک مدیر در شروع کار خود هیچ نیازی به داشتن انبار ندارد چون قرار نیست کالایی را از خودش داشته باشد. تمامی کالاها از طریق فروشندگان تامین می‌شوند و وظیفه مدیر رساندن خریداران و مشتریان به یکدیگر است.

عدم نگرانی برای فروش و موجودی نداشتن

مارکت پلیس ها بسته به نوعشان (عمودی، افقی و جهانی)، کالاهای مختلفی را برای سلیقه‌ها و افراد گوناگون ارائه می‌کنند. به این ترتیب مشتریان همیشه می‌توانند کالاهای مورد نیازشان را پیدا کنند.
همچنین از آنجایی که فروشندگان زیادی در یک بازار اینترنتی حضور دارند، ممکن است چندین فروشنده یک محصول خاص را داشته باشند پس شما نگرانی از بابت موجودی نداشتن و از دست دادن مشتری نخواهید داشت.

ریسک کم

دغدغه ریسک کردن در هر کسب و کاری وجود دارد و این هم یک موضوع طبیعی است. اگر شما تمام سرمایه خود را برای یک کسب و کار هزینه کنید و آن بیزینس شکست بخورد، نه تنها تمام آن سرمایه را از دست می‌دهید بلکه شاید ضرر نیز بکنید. یکی از مزایای مارکت پلیس برای مدیران این است که اگر شما در بیزینس خود شکست بخورید، سرمایه زیادی را از دست نمی‌دهید.

راه‌های مختلف کسب درآمد

یک بازار اینترنتی از راه‌های زیادی درآمد دارد و جالبی این موضوع در آن است که به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. اگر بازدید وب سایت فروشگاه مارکت پلیس شما بالا باشد، همیشه می‌توانید از راه تبلیغات کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید به ازای فروش محصولات، از تامین کنندگان ان‌ها سود دریافت کنید.

گردش مالی زیاد

در مارکت پلیس ها به دلیل تنوع زیاد محصولات و فروش بالا، همیشه پول در گردش است. به همین دلیل شما لازم نیست درباره کمبود محصولات و پول درآوردن نگران باشید. این گردش مالی زیاد می‌تواند یکی از مهم‌ترین مزایای مارکت پلیس برای مدیران آن باشد.

جمع بندی

مزایای مارکت پلیس برای مدیران آن بسیار ارزشمند هستند و به نظر می‌رسد انجام چنین کاری نه تنها برای خود شخص بلکه برای جامعه نیز بسیار مفید باشد. اگر شما در حال حاضر صاحب یک بازار اینترنتی هستید، احتمالا با مزیت‌های آن آشنا بوده‌اید. در صورتی هم که قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی در زمینه مارکت پلیس ها را دارید و استعداد این کار را در خود می‌بینید، بهتر است هرچه زودتر دست بکار شوید و از امکانات آن برخوردار شوید.

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorراسا
کلیدواژهlearnlearn
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی
درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت در دو نوع مستقیم و غیر مستقیم ارائه می شود. درگاه پرداخت نیاز به مراحلی مشخصی برای دریافت دارد. شما ابتدا باید نماد اعتماد تجارت الکترونیکی خود را دریافت ...
✍🏻 سحر مهدوی
تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوای با کیفیت می تواند میزان فروش یک فروشگاه تا بیش از 50% افزایش دهد. تولید محتوا چیست و چرا باید آموزش ببنیم آن را یک نیاز برای فروشگاه‌های آنلاین...
✍🏻 سحر مهدوی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰